Sinds de coronapandemie werken veel mensen vaker vanuit huis. Vóór corona spraken en zagen je medewerkers elkaar (bijna) dagelijks. De leidinggevenden binnen je bedrijf zagen daardoor direct hoe het met hun medewerkers ging. Inmiddels is hybride werken steeds vaker de norm. Om te weten wat er leeft onder medewerkers en hoe medewerkers deze nieuwe manier van werken ervaren, heeft a.s.r. de Employee Mood Monitor (eMood®) ontwikkeld.
Zeker nu we meer vanuit huis werken, blijven onderlinge betrokkenheid en verbinding belangrijk. Als werkgever ga je op zoek naar andere manieren om in contact te blijven met je medewerkers. Om te voorkomen dat bepaalde zaken pas aan het licht komen tijdens bijvoorbeeld een (half)jaarlijks functioneringsgesprek, biedt eMood® iedere week aanknopingspunten om met je medewerkers in gesprek te gaan over hoe het met ze gaat. Zo peilt eMood® wekelijks het werkgeluk, de vitaliteit en de productiviteit van je medewerkers door een korte enquête van 3 stellingen. Het is een eenvoudige tool die de managers binnen je bedrijf ondersteunt bij het leidinggeven op afstand. Meer weten over productiviteit en werkgeluk? En waarom ze niet zonder elkaar kunnen?
De uitkomsten uit eMood® geven jou en de leidinggevenden binnen je bedrijf handvatten om het gesprek aan te gaan over werkgeluk, vitaliteit en productiviteit. Daarnaast geef je met eMood® je medewerkers een stem.
Bekijk onze uitlegvideo om te zien hoe eMood® werkt.
Uiteraard gaan we zorgvuldig om met de gegevens van jouw bedrijf en je medewerkers. We houden ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat betekent dat wij duidelijk zijn over met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via ons privacy statement. Belangrijk om te weten is dat de uitkomsten uit eMood® altijd op afdelingsniveau teruggekoppeld worden en daardoor nooit te herleiden zijn naar individuele medewerkers.