Ga naar de hoofdinhoud

 

 

Op koers om het beste pensioenbedrijf van Nederland te worden

Sinds juli 2023 is Aegon Nederland onderdeel van a.s.r. Dat betekent dat producten en processen stap voor stap worden samengevoegd. Een van de gevolgen is dat Aegon Cappital onder de vlag van a.s.r. verder gaat als productnaam Cappital pensioen.

De PPI van Aegon Cappital gaat juridisch fuseren met de PPI van a.s.r. De voorgenomen fusiedatum is 1 januari 2025. Met de komst van Cappital pensioen wordt onze pensioenpropositie nóg sterker. Wat dit betekent voor adviseurs en werkgevers, vragen we aan Folkert Pama, directeur pensioenen bij a.s.r., en Marianne de Boer, CCO pensioenen bij a.s.r.

Welke impact heeft de fusie op de pensioenpropositie van a.s.r.?

Folkert: “Voor de fusie boden wij met a.s.r. premiepensioeninstelling (PPI) producten aan voor diverse doelgroepen. Eén segment bedienden we echter nog niet: de grootzakelijke pensioenmarkt. Door de komst van Cappital pensioen kunnen we die markt nu ook volledig bedienen. Deze werkgevers willen vaak kunnen kiezen uit meerdere productfeatures en hebben specifieke wensen rondom beleggen. Het unieke aan onze gefuseerde PPI is dat wij binnen één PPI meerdere producten aanbieden: Cappital pensioen en Doenpensioen. Met deze ijzersterke propositie creëren we schaalvergroting en komen we weer een stap dichter bij onze ambitie om het beste pensioenbedrijf van Nederland te worden.

Wat merken Aegon Cappital klanten van de fusie?

Marianne: “Voor werkgevers en deelnemers verandert er vooralsnog weinig, behalve de naam. De merknaam Aegon verdwijnt en we gaan verder onder de productnaam Cappital pensioen. Klanten zien vanaf het moment van de fusie dus het a.s.r.-logo en de naam, maar de regeling die ze hebben en zelfs hun contactpersoon veranderen niet. Om ook na de fusie van de PPI’s voor een aantal beleggingsfondsen dividend- en bronbelasting te kunnen verrekenen of terug te vragen, hebben we ook de opzet van een aantal van onze beleggingsfondsen aangepast.

Daarom duurde het vormgeven van de fusie ook wat langer. We wilden ervoor zorgen dat er voor klanten zo min mogelijk verandert en dat de voordelen van beide PPI’s behouden blijven.”

Welke voordelen biedt de fusie op de langere termijn?

Marianne: “Folkert zei al dat de fusie schaalvergroting mogelijk maakt. Hoe groter we zijn, hoe meer slagkracht we hebben en hoe meer we kunnen investeren in innovatie. Als grootste premiepensioeninstelling van Nederland kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren. Met (nieuwe) producten en diensten die nóg beter aansluiten op de behoeften van een zo breed mogelijk publiek. Zo is de fusie een belangrijke stap richting onze ambitie om de beste pensioenuitvoerder van Nederland te worden. En helpt de fusie ons om onze duurzaamheidsambities sneller te realiseren.”

Wat zijn concrete voorbeelden van innovaties en betere dienstverlening voor adviseurs en werkgevers?

Folkert: “We gaan de klantbediening uniformeren. We werken aan een geïntegreerd platform waarop alle producten te vinden zijn. Iedere werkgever krijgt – als ze dat niet al hadden – een eigen accountmanager en dus één direct aanspreekpunt. Cappital pensioen biedt nu meerdere diensten die deelnemers stimuleren actiever met hun pensioen aan de slag te gaan. En diensten die werkgevers ondersteunen bij het vergroten van pensioenbewustzijn onder werknemers. Deze diensten worden over de hele pensioenpropositie uitgerold. Ook het a.s.r. Vitality-programma is vanaf datum fusie voor alle klanten van Cappital pensioen beschikbaar”.

Wat betekent de fusie voor MKB-klanten?

Marianne: “De MKB-portefeuilles van Aegon en a.s.r. voegen we op termijn samen. Ook MKB-klanten halen maximaal voordeel uit de schaalvergroting. Door verbeterde producten en dienstverlening die de schaalvergroting met zich meebrengt.”

Wanneer zijn jullie tevreden?

Folkert: “Onze slogan is niet voor niets ‘a.s.r. doet het!’ Ik ben pas tevreden als onze klanten zien dat we doen wat we beloven. En als zij optimaal van de voordelen van de fusie profiteren.”

In december ontvangen deelnemers, werkgevers en adviseurs meer informatie over deze voorgenomen fusie en wat er specifiek verandert. Nu al een vraag? Neem contact op met jouw contactpersoon.

Aegon stopt met verkoop Direct Ingaand Pensioen

De komende tijd worden diverse Aegon-producten geïntegreerd in het aanbod van a.s.r.  Een van de gevolgen is dat Aegon binnenkort stopt met de verkoop van direct ingaande pensioenen, zoals het Aegon Uitkerend Garantiepensioen (vast pensioen) en het Aegon Uitkerend Beleggingspensioen (variabel pensioen). Dit doen we omdat a.s.r. gelijksoortige producten heeft en daarmee een uitstekend alternatief biedt. 

Klanten en adviseurs kunnen nog een beperkte tijd een offerte aanvragen

Heeft een klant pensioenkapitaal bij Aegon opgebouwd? Of voegt een klant pensioenkapitaal van Aegon samen met dat van een andere aanbieder? Dan is in de offerte 1 februari 2025 de laatste datum waarop het pensioen kan ingaan bij Aegon. 

Heeft een klant pensioenkapitaal opgebouwd bij een andere pensioenaanbieder? Dan is in de offerte 1 december 2024 de laatste datum waarop het pensioen kan ingaan bij Aegon.

Lees meer informatie over Direct Ingaand Pensioen.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }