Verzuimsysteem XpertSuite
inloggen XpertSuiteDe eerste stap op weg naar een duurzaam herstel en re-integratie van zieke werknemers is XpertSuite; een gebruiksvriendelijk, efficiënt en privacy-proof verzuimsysteem. In XpertSuite zijn de verzuimdossiers van zieke werknemers opgeslagen. Het systeem is eenvoudig in gebruik en veilig.
- Gebruiksvriendelijk en veilig
- Reintegratie- en verzuiminformatie op één centrale plek
- Maak eenvoudig verzuimrapportages
Communicatieplatform DialoogXpert
DialoogXpert is een communcatieplatform dat onderdeel is van XpertSuite. Het voldoet aan alle privacy- en veiligheidseisen, met het gemak van e-mail. In DialoogXpert kun je in een beveiligde omgeving een dialoog voeren, bijvoorbeeld tussen een bedrijfsarts en een praktijkondersteuner bedrijfsarts. Of tussen een casemanager en een werknemer.
Voordelen DialoogXpert:
- Je kunt veilig berichten verzenden. Documenten en gesprekken worden direct veilig opgeslagen in het dossier. Mailen is niet meer nodig.
- Voer een dialoog (chat) in een beveiligde omgeving. Naast telefonisch contact zijn deze berichten de belangrijkste manier om contact te hebben met de casemanager.
- Je kunt documenten digitaal (laten) goedkeuren en ondertekenen. UWV accepteert de digitale ondertekening in DialoogXpert voor de opbouw van het re-integratiedossier.
Alles wat je wilt weten over XpertSuite
Digitaal documenten laten goedkeuren gaat als volgt:
- Er staat een opdracht klaar in Xpertsuite: 'WG offerte interventie' is gereed voor ondertekening.
- Onder het tabblad 'trajectendossier' is de offerte te vinden.
- Klik vervolgens op het icoontje van het uitklapmenu. Je krijgt nu verschillende opties te zien. Kies de optie voor 'digitaal ondertekenen'.
- Klik op 'volgende'. Nu moet je een handtekening aanmaken en de naam van de ondertekenaar invullen.
- Klik tot slot op 'volgende' en vervolgens op definitief opslaan.
- De offerte is getekend.
Hoe je een document per SMS ondertekent:
- Ga naar de tab 'Trajectendossier' en klik bij het desbetreffende document op het pijltje onderaan het scherm om een submenu te openen. Klik nu op 'ondertekening via SMS'.
- Geef vervolgens de ondertekenaar(s) aan (werkgever of werknemer of allebei). Pas als dat nodig is het bericht aan en klik op 'verstuur verzoek'.
- Klik op 'ondertekenen' om als werkgever het document te ondertekenen.
- Klik op 'doorgaan met ondertekenen'. Het kan zijn dat er geen geldig telefoonnumer is ingevoerd. Het telefoonnummer werkt alleen als je de +31 verwijdert en 0 toevoegt.
- Klik op 'verstuur SMS'.
- Vul in het vakje 'validatiecode' de code die je per SMS ontvangt en klik op 'opslaan'.
- Het document is nu ondertekend per SMS.
De stappen hieronder zijn alleen van toepassing als het document ook door de werknemer ondertekent moet worden.
- De werknemer meldt zich eenmalig bij de berichtenservice van XpertSuite en vult alle gevraagde gegevens in.
- In de berichtenbox staat het te ondertekenen document klaar. Ook deze ondertekening gaat via een SMS code.
- Zodra de werknemer heeft ondertekend, ontvang je hier een bevestiging van.
Hoe je als werknemer een document van UWV per SMS ondertekent:
- Je krijgt een e-mail van XpertSuite met een link. Klik op deze link en log in, in XpertSuite.
- Het bericht staat klaar in een nieuwe dialoog.
- Klik op de blauwe knop met 'ondertekenen'.
- Klik op 'doorgaan met ondertekenen'. Het telefoonnummer werkt alleen als je de +31 verwijdert en 0 toevoegt.
- Klik op 'verstuur SMS'.
- Vul bij het vakje 'validatiecode' de code in die je per SMS ontvangt en klik op 'opslaan'.
- Het plan van aanpak is ondertekend via SMS!
Zo kun je een document uploaden.
- Log in, in XpertSuite en ga vanuit de startpagina naar het dossier waarin je het document wilt uploaden
- Ga in het dossier naar het tabje 'trajectendossier'.
- Hier staat een balk 'geïmporteerde documenten'.
- Aan de rechterkant van de balk zie je een blauw streepje met een pijl naar boven.
- Als je hierop klikt krijg je een optie om een document te uploaden.
- Je kan nu een document selecteren en opslaan.
Zo laat je een taak uitvoeren. Heb je nog vragen over de taak? Neem contact op met je casemanager.
- Je logt in, in XpertSuite. Op de startpagina krijg je één of meerdere taken te zien.
- Vanaf de startpagina kan je de taken nog niet afvinken en nog geen uitleg zien bij de taak.
- Je moet twee keer op de taak klikken.
- Ga naar het dossier en dan het tabblad 'taken'.
- Vanaf deze pagina kan je de taken niet uitvoeren, maar wanneer je op de taak klikt kom je in het dossier.
- Je kan vanaf hier de taak behandelen / uitvoeren en bij sommige taken kan je uitleg zien.
- Bij sommige taken, zoals bijvoorbeeld 'periodieke evaluatie' kan je rechts van de tekst een rechthoek met streepjes erin zien. Als je daarop klikt zie je een document die je kan invullen. Let erop dat je dit document na het invullen opslaat.
- Daarna kan je het document per SMS ondertekenen.
- Links van de tekst staan twee pijltjes die om elkaar heen draaien. Wanneer je hierop klikt zie je verschillende opties. Klik op de optie 'uitgevoerd' als de taak is afgerond.
Het kan gebeuren dat je een bericht wil aanpassen of verwijderen het al verstuurd is (bijvoorbeeld omdat de inhoud niet klopt, er medische gegevens in staan of het betreft een andere medewerker). In dat geval kunt je het volgende doen:
- Als je op het bericht staat zie je rechtsboven drie puntjes onder elkaar. Klik daar op.
- Vervolgens zie je een optie 'bericht bewerken'.
- Als je het gehele bericht wil verwijderen kun je alle tekst uit het bericht halen. Het bericht is nu leeg. Wij weten nu dat wij niets met het bericht hoeven te doen.
Log in, klik op ‘Dossier Zoeken’ en vul de achternaam van de werknemer in. Wil je een overzicht van alle lopende trajecten? Midden bovenaan op de startpagina staat 'Lopende trajecten', klik vervolgens op het icoontje van 'Verzuim'.
Vul hiervoor het formulier Medewerkers aan- of afmelden bij XpertSuite in en mail deze naar info@asrreintegratie.nl.
Dit moet je doen als je inloggevens kwijt zijn of het inloggen niet lukt.
- Ga naar de inlogpagina van XpertSuite
- Als je account al geactiveerd is en je hebt al eerder ingelogd klik dan op 'inloggegevens vergeten' (onder de blauwe inlog knop).
- Je kan nu kiezen of je een gebruikersnaam wil opvragen of het wachtwoord wil wijzigen.
- Als je de inlognaam bent vergeten moet je het e-mailadres invullen waarmee het account is gekoppeld.
- Als je het wachtwoord bent vergeten dan moet je, je gebruikersnaam doorgeven.
- Nu moet je een aantal tekens overtypen.
Een wachtwoord binnen XpertSuite moet aan de volgende eisen voldoen:
- Het wachtwoord moet minimaal uit 12 karakters bestaan
- Het wachtwoord mag de inlognaam niet bevatten
- Het wachtwoord moet karakters bevatten uit minimaal 3 van de 4 onderstaande groepen:
Kleine letters (a-z)
Hoofdletters (A-Z)
Cijfers (0-9)
Speciale tekens (~!@#$%^&*)
Neem contact met ons op
Je kunt ons bereiken op telefoonnummer (030) 257 29 10 en via e-mail: info@asrreintegratie.nl. Wij helpen je graag.