Ga naar de hoofdinhoud

Bij onze verzuimverzekering met verzuimbegeleiding of onze MKB Verzuim-ontzorgverzekering kan je kiezen uit een van de arbodiensten waar wij mee samenwerken en die voor jou de spin in het web wordt voor je verzuimbegeleiding. Wil je eigen risicodrager worden voor de Ziektewet? Dan kan dat bij a.s.r.! Ook dan kun je kiezen uit een van de arbodiensten waar wij mee samenwerken en die ondersteunen bij de re-integratie.

Welke ondersteuning kun je verwachten?

Als je kiest voor de uitbreidingsmodules of de MKB Verzuim-ontzorgverzekering dan loopt de verzuimbegeleiding via de arbodienst die jij kiest.

  • Deskundige begeleiding
    Bij onze Verzuimverzekering met verzuimbegeleiding kun je kiezen uit ArboDuo, ArboNed, of Zorg van de Zaak. Bij onze MKB Verzuim-ontzorgverzekering kun je kiezen uit ArboDuo, ArboNed, MKB Vitaal, Perspectief of Zorg van de Zaak.
  • Recht op Poortwachtergarantie
    Bij onze Verzuimverzekering met verzuimbegeleiding en onze MKB Verzuim-ontzorgverzekering heb je Poortwachtergarantie als je de adviezen voor de re-integratie opvolgt.
  • Vaste premie per medewerker
    Naast de premie voor je verzuimverzekering betaal je voor de uitbreidingsmodules een vast bedrag per medewerker.
  • Eén keer ziek of beter melden
    Via het Werkgeversportaal geef je je ziek- en betermeldingen door. Wij zorgen dat je arbodienst geïnformeerd wordt
  • Eén aanspreekpunt voor je vragen over verzuim en re-integratie
    De casemanager of de Ontzorgmanager is de spin in het web. Hij zorgt ervoor dat de wettelijke re-integratieverplichtingen worden uitgevoerd en zorgt voor een professionele begeleiding van de zieke medewerkers.
De partners waar wij mee werken bij verzuimbegeleiding
De partners waar wij mee werken in de Ziektewetbegeleiding
Ervaringen van werkgevers
De ondersteuning van a.s.r. bij de MKB Verzuim-ontzorgverzekering

De Ontzorgmanager is je eerste aanspreekpunt, begeleidt de medewerker tijdens de re-integratie en ondersteunt bij het vastleggen van alle activiteiten in het re-integratiedossier. Ook kijkt de Ontzorgmanager samen met jou en je medewerker welke acties ingezet kunnen worden om te voorkomen dat je werknemer uitvalt. Dit kunnen preventieve maatregelen zijn, maar ook acties die voor het hele bedrijf ingezet worden.

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }