Met deze collectieve verzekering biedt het Brancheloket Transport jou een combinatie van onze verzuimverzekering en de uitgebreide dienstverlening van ArboNed en re-integratie en preventieve diensten van a.s.r. Dit betekent hulp voor jou en je werknemer(s). En is je werknemer arbeidsongeschikt? Dan begeleiden we hem of haar terug naar werk.
✔ Direct contact met medewerkers die weten wat er in jouw branche speelt
✔ Dienstverlening op maat gemaakt voor jou en je werknemers
✔ Uitgebreide en passende begeleiding bij re-integratie door ArboNed en a.s.r.
✔ Voldoen aan je wettelijke verplichtingen
✔ Verzekeringen en dienstverlening die naadloos aansluiten op cao-afspraken in jouw branche
✔ Eén loket voor gezond werken in de transportbranche met alle informatie op één plek
✔ Korting van 5% op je verzuimverzekering
✔ Vergroten van de inzetbaarheid van je medewerkers in een steeds krappere arbeidsmarkt
✔ Professioneel advies door een onafhankelijke adviseur
✔ Vergoeding van rijbewijs en chauffeurskeuringen
Meer weten over het verminderen van verzuim in jouw bedrijf?
Binnen het Brancheloket Transport is er een samenwerkingsverband tussen verschillende partners, die elk een eigen rol hebben. Alles wordt onderling afgestemd op de situatie van jouw branche en jouw bedrijf. Zo is het verzuimbeleid van jouw bedrijf goed geregeld en kan je bedrijf gewoon door draaien! We noemen de verschillende partners hier kort.
De casemanager van a.s.r. ondersteunt actief bij de re-integratie en de snelle terugkeer van je medewerker. Bij verzuimbegeleiding is de casemananger jouw vaste contactpersoon, die je veel werk uit handen neemt en bij wie je terecht kunt voor advies over re-integratie, duurzame inzetbaarheid en het voorkomen van verzuim. Zo onderzoekt de casemanager bijvoorbeeld of extra ondersteuning nodig is om te kunnen re-integreren. Ook de inzet van een arbeidsdeskundige of de mogelijkheid om ander werk te doen wordt onderzocht.
Daarnaast regelt de casemanager de (gedeeltelijke) vergoeding van de gemaakte kosten. Verder geeft de casemanager advies over het verzuimbeleid, de wet- en regelgeving voor verzuim en duurzame inzetbaarheid. En hij of zij vertelt jouw medewerker over de financiële gevolgen van langdurig verzuim. Hierdoor neemt de medewerker in kwestie meer de regie in de eigen re-integratie.
Bij ArboNed kies je zelf hoe je verzuim wilt aanpakken. Wil je zelf de volledige regie behouden, leg je de coördinerende rol liever bij ArboNed of heb je behoefte aan een meer intensieve aanpak dan alleen de Wet verbetering poortwachter voorschrijft? ArboNed helpt je graag om de meest geschikte keuze voor jouw onderneming te maken.
In elk geval inventariseert de medisch verzuimbegeleider van ArboNed wat de reden van het ziekteverzuim is, stelt het verzuimdossier op en bepaalt of de bedrijfsarts moet worden ingeschakeld. Als het verzuim langer dan twee weken duurt, dan schakelt de verzuimbegeleider de casemanager van a.s.r. re-integratie in. Die is verantwoordelijk voor de terugkeer naar werk en begeleidt werkgever en werknemer gedurende het verzuimtraject. Verzuim verlagen en voorkomen, met een aanpak die bij je past!
Bij a.s.r. willen we een bijdrage leveren aan de duurzame inzetbaarheid en vitaliteit van mensen. Dit doen we met onze preventieve diensten. Met deze diensten houd jij je medewerkers duurzaam inzetbaar en voorkom je uitval. Wij zorgen samen met jou voor de antwoorden én de oplossingen.
De casemanager van a.s.r. is het eerste aanspreekpunt voor werkgevers die vragen hebben over het Brancheloket Transport. Of neem telefonisch contact op met onze klantenservice op 030 - 257 2920. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur. We helpen je graag.