Premievoorstel collectieve inkomensverzekeringen 2020
De premie voor je collectieve inkomensverzekeringen wordt elk jaar opnieuw vastgesteld. Op basis van de gegevens van je bedrijf en je bedrijfstak berekenen we de premie voor jouw bedrijf. Daarbij kijken we bijvoorbeeld naar wat het verzuim is geweest. Of hoeveel uitkeringen we gedaan hebben. In oktober of november staat je premievoorstel met het premiepercentage voor 2020 voor je klaar in Mijn a.s.r. In het premievoorstel kun je zien of je premiepercentage gelijk is gebleven, is verlaagd of is verhoogd.
Alles over het premievoorstel 2020
- Het premiepercentage uit je premievoorstel vermenigvuldig je met je verzekerd bedrag. Zo kun je de premie berekenen die je gaat betalen in 2020. Uiteraard kan dit variëren als je bijvoorbeeld nieuwe medewerkers aanneemt of als de salarissen van je medewerker stijgen.
Heb je naast je collectieve inkomensverzekeringen een uitbreidingsmodule voor arbobegeleiding of re-integratie afgesloten? Ook het tarief voor deze uitbreidingsmodules wordt jaarlijks opnieuw vastgesteld. Je betaalt een vast bedrag per medewerker. De tarieven voor de uitbreidingsmodules voor 2020 vind je in onze tarievenbrochure.
Het is belangrijk dat je wijzigingen in je medewerkersgegevens binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons doorgeeft. Zo blijft je premie altijd afgestemd op je actuele situatie en kunnen ziekmeldingen direct door ons in behandeling worden genomen. Wijzigingen die voor 1 december door ons ontvangen zijn, worden meegenomen in de premie voor januari 2020.
Bekijk de handleiding Doorgeven wijzigingen in Mijn a.s.r. voor een uitleg hoe je snel en eenvoudig je medewerkersgegevens invoert en wijzigt.Op onze inlogpagina kun je inloggen in Mijn a.s.r. Als inloggen niet lukt, omdat je je inloggegevens kwijt bent, lees dan deze tips:
- Heb je al eerder in Mijn a.s.r. ingelogd, maar ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Neem dan contact op met inkomen.relatiebeheer@asr.nl
- Heb je niet eerder ingelogd en ben je je inloggegevens kwijt? Stuur dan een e-mail naar inkomen.relatiebeheer@asr.nl onder vermelding van 'Opvragen inloggegevens' met daarin de volgende gegevens:
- Klantnummer
- Bedrijfsnaam
- Het e-mailadres waar je mee wil inloggen
- De bevestiging, dat de eigenaar van dit e-mailadres gerechtigd is de gegevens op te vragen en gerechtigd is alle gegevens van het contract in te kunnen zien.
- Raamwerknummer of polisnummer
Veelgestelde vragen
Na afloop van de eerste contractperiode wordt de premie voor jouw inkomensverzekeringen elk jaar opnieuw vastgesteld. Bij de bepaling van de hoogte van de premie kijken we naar:
- het aantal medewerkers en hun leeftijden;
- het (maximum) verzekerd loon van je medewerkers;
- het soort werkzaamheden van je medewerkers;
- het gemiddelde verzuim in de sector waaronder je bedrijf valt (alleen bij Verzuimverzekering);
- het verzuim binnen je bedrijf (bij Verzuim- en Ziektewetverzekering);
- het gemiddeld aantal werknemers met een WIA-uitkering in de sector waaronder je bedrijf valt (alleen bij WIA-verzekeringen);
- het aantal medewerkers in jouw onderneming dat in de drie voorgaande jaren een WIA-uitkering heeft ontvangen (alleen bij WIA-verzekeringen);
- het aantal medewerkers met een vast en tijdelijk dienstverband (bij Ziektewetverzekering);
- de keuzes die je maakt voor de dekking (eigen risico, dekkingspercentages, werkgeverslasten, indexatie);
- eventueel toegepaste kortingen of toeslagen;
- de (verwachte) AOW-leeftijd van je medewerkers.
In het premievoorstel vind je het premiepercentage voor 2020.
Een goed verzuimbeleid heeft een positieve invloed op het verzuimpercentage in je bedrijf en dus ook op de premie die je betaalt. Denk aan het actief voeren van een verzuimbeleid, het doen aan preventie, het vroegtijdig signaleren van mogelijk verzuim in je bedrijf en het tijdig inschakelen van een bedrijfsarts. Heb je hierbij hulp nodig? Neem dan contact op met onze afdeling Re-integratie Management. Lees op de pagina Deze professionals helpen je bij verzuim wat zij voor je kunnen betekenen.
De hoogte van de premie voor je Verzuimverzekering wordt bepaald aan de hand van meerdere factoren. Naast het verzuim binnen je bedrijf hebben ook de volgende factoren invloed op de premie:
- het aantal medewerkers en hun leeftijden;
- het (maximum) verzekerd loon van je medewerkers;
- het soort werkzaamheden van je medewerkers;
- het gemiddelde verzuim in de sector waaronder je bedrijf valt;
- het verzuim binnen je bedrijf;
- de keuzes die je maakt voor de dekking (eigen risico, dekkingspercentages, werkgeverslasten, indexatie);
- eventueel toegepaste kortingen of toeslagen;
- de (verwachte) AOW-leeftijd van je medewerkers.
Hierdoor kan het voorkomen dat, ondanks dat je binnen je bedrijf nauwelijks verzuim hebt, toch je premie wordt aangepast.
In januari 2020 staat er in Mijn a.s.r. een nieuwe polis voor je klaar. Op deze polis vind je de nieuwe premiepercentages voor 2020.