Ga naar de hoofdinhoud

Heb je problemen met het doen van een aanvraag of is je aanvraag afgewezen? Hier op de pagina vind je veelgestelde vragen over een aanvraag ziekenvervoer en lees je wat je kunt doen.


Moet je voor een behandeling naar het ziekenhuis of andere zorgverlener maar kun je niet zelfstandig reizen? Dan kun je recht hebben op een vergoeding voor vervoer.

Wordt vervoer vergoed?

Er zijn verschillende soorten ziekenvervoer. Via onderstaande links bekijk je de vergoeding en de voorwaarden per soort.

Wat regel je?

Gebruik maken van taxivervoer?

Als je gebruik wilt maken van vervoer per taxi kun je dat doen via gecontracteerde zorgverlener Transvision. Om het vervoer te regelen bel je naar 0900 - 33 33 33 0 (€ 0,15 cent p/m). Het is in dat geval niet nodig om onderstaande stappen te doorlopen en een aanvraag te doen.


Wil je gebruik maken van ziekenvervoer maar niet via onze gecontracteerde zorgverlener Transvision? Dan doorloop je de volgende stappen:

  1. Vraag toestemming aan via een machtiging.

    Je dient een aanvraag in met het aanvraagformulier voor ziekenvervoer.
  2. Wacht terwijl wij je aanvraag beoordelen.

    Op het moment dat wij je aanvraag hebben beoordeeld krijg je automatisch bericht. 
  3. Vul je kosten in via het declaratieformulier ziekenvervoer.

    Belangrijk: vergeet de bijlages niet te verzamelen. Welke bijlages je nodig hebt vind je in het declaratieformulier.​​

  4. Upload het declaratieformulier via onze webpagina voor het uploaden van documenten. 

  5. Heb je een aanvullende verzekering? Mogelijk krijg je de eigen bijdrage die geldt voor vervoer dan ook vergoed. Je kunt de rekening voor de eigen bijdrage die je betaalt dan declareren. Bekijk onze webpagina over het declareren van zorgkosten
Problemen aanvraag ziekenvervoer

Kom je er niet uit bij het doen van je aanvraag of is de aanvraag die je hebt gedaan afgewezen? Hier onder lees je veelgestelde vragen over het aanvragen van ziekenvervoer. 

Veelgestelde vragen over ziekenvervoer
Vergoeding zoeken Zorgkosten declareren Zorgverlener zoeken Machtiging aanvragen Wachtlijstbemiddeling Kind meeverzekeren Alles over betalen Betalingsregeling Eigen risico Eigen bijdrage Maximale vergoedingen Fysiotherapie Zwangerschap Mondzorg GGZ Meer zorg a.s.r. Zorg App Zorgpas English information Buitenland Polisvoorwaarden en documenten
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }