Op 15 april hebben we onze deelnemers geïnformeerd over de wijzigingen die op 1 januari 2025 ingaan.
Hoe het vernieuwde programma er dan precies uit gaat zien maken we in september bekend. Deelnemers ontvangen daarover een e-mail en de informatie op deze pagina wordt dan ook aangepast.
Heb je vragen over de wijzigingen? Kijk dan vooral in de Q&A bij de diverse onderwerpen op deze pagina!
De afgelopen jaren is gebleken dat de kosten van het programma een stuk hoger zijn dan we vooraf hadden ingeschat. Tegelijkertijd willen we het programma breder inzetten en toegankelijker maken. Daarom hebben we gezocht naar alternatieve manieren om a.s.r. Vitality te kunnen blijven aanbieden én de drempel om mee te doen te verlagen. Dit betekent dat we aanpassingen doen in de opzet en beloningen van het programma. We realiseren ons dat het programma daardoor anders wordt dan onze deelnemers gewend zijn. Toch zijn we ervan overtuigd dat we met het vernieuwde programma onze klanten kunnen blijven motiveren aan hun vitaliteitsdoelen te werken.
We willen het programma breder kunnen inzetten en tegelijkertijd zijn de kosten voor het programma een stuk hoger dan voorzien. Daarom hebben we gezocht naar alternatieve manieren om a.s.r. Vitality te kunnen blijven aanbieden én de drempel om mee te doen te verlagen. Om op die manier nog meer verzekerden te kunnen motiveren om aan hun vitaliteit te werken.
We zijn blij met onze deelnemers en realiseren ons dat ze gehecht zijn geraakt aan de voordelen die het programma nu biedt. Daarom hebben we ervoor gekozen om ruim op tijd te laten weten dat onder andere een aantal populaire beloningen, zoals de cadeaukaarten en cashback op Fitbit of Apple Watch, gaan vervallen.
Op 1 januari wijzigen onze voorwaarden en vervalt de mogelijkheid om een Fitbit of Apple Watch terug te verdienen. Ook vervalt de cashback regeling op verzekeringen, behalve voor huidige deelnemers met een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Deze ontvangen nog iets langer verzekeringscashback. De huidige weekbeloningen kunnen gekozen worden tot de verplichte app update beschikbaar is. Dit is waarschijnlijk een week later.
Medio september ontvangen deelnemers en werkgevers bericht over de invulling van het vernieuwde programma.
We blijven streven om zoveel mogelijk verzekerden te motiveren aan hun vitaliteit te werken. Daarvoor is het van belang om het programma voor de langere termijn geschikt te maken en te houden. Dit betekent dat we van tijd tot tijd programma onderdelen aanpassen of toevoegen.
Het nieuwe aanbod beloningen is een wisselend pakket van aantrekkelijke voordelen op diverse producten en diensten. We proberen de beloningen continue aan te laten sluiten bij de behoefte van onze deelnemers. In september onthullen we vast een aantal voordelen die bij de app update in de webshop komen.
Wat ons anders maakt is dat we continue belonen voor voldoende beweging, zo blijven we voordelen koppelen aan behaalde week- maand én jaardoelen. Ook al zijn het straks andere beloningen, alles bij elkaar kan het nog steeds een interessant voordeel opleveren! Niet te vergeten natuurlijk dat de grootste winst nog altijd de gezondheidswinst is.
De huidige beloningen vervallen. Natuurlijk blijven we je belonen voor het behalen van je week-, maand-, en jaardoelen! Daarmee verdien je alleen geen cadeaukaarten van onder andere Bol, cashback op Fitbit, Apple Watch en cashback op verzekeringen meer. Heb je een Fitbit of Apple Watch via a.s.r. Vitality aangeschaft? Dan kan je deze gewoon blijven terugverdienen binnen de afgesproken 24 maanden, ook als die periode na 1 januari 2025 eindigt.
Over de specifieke invulling van de nieuwe beloningsvorm zijn we nog in gesprek met onze partners. In september vertellen we je hier meer over en onthullen we een aantal aantrekkelijke voordelen op diverse producten en diensten die per januari in de webshop komen.
De kosten van de huidige beloningen zijn te hoog, zeker als we ons programma breder toegankelijk willen maken om meer mensen te motiveren aan hun vitaliteit te werken.
Het nieuwe aanbod beloningen is een wisselend pakket van aantrekkelijke voordelen op diverse producten en diensten. Ook al zijn het straks andere beloningen, alles bij elkaar kan het nog steeds een interessant voordeel opleveren! In september onthullen we een aantal voordelen die bij de app update in de webshop komen.
We zijn nog in gesprek met onze partners over de specifieke invulling van de nieuwe beloningen. Ook al zijn het straks andere beloningen, alles bij elkaar kan het nog steeds een interessant voordeel opleveren! Daarnaast wordt het nieuwe pakket aan beloningen van tijd tot tijd vernieuwd. In september onthullen we een aantal voordelen die bij de app update in de webshop komen.
Beide beloningsvormen zijn niet te vergelijken. Ook al zijn het straks andere beloningen, alles bij elkaar kan het nog steeds een interessant voordeel opleveren! In september onthullen we hoe de nieuwe beloningsvorm er precies uit gaat zien en onthullen we een aantal voordelen die bij de app update in de webshop komen.
Het nieuwe aanbod beloningen is een wisselend pakket van aantrekkelijke voordelen op diverse producten. Zo proberen we de beloningen continue aan te laten sluiten bij de behoefte van onze deelnemers. In september onthullen we een aantal voordelen die bij de app update in de webshop komen. Daarna worden de voordelen van tijd tot tijd vernieuwd.
We hebben er voor gekozen om het programma juist toegankelijker te maken door het aan te bieden bij een aantal verzekeringen. Door de drempel van lidmaatschapskosten weg te nemen willen we ook mensen bereiken die nog niet zoveel bewegen.
De programma wijzigingen gaan in vanaf 1 januari. We verwachten dat de app update iets later beschikbaar is, waarschijnlijk rond 6 januari. Uiteraard informeren we deelnemers daar nog over. Tot de app update kan gekozen worden voor de huidige weekbeloningen. Na de app update zijn de huidige beloningen vervangen door nieuwe beloningen.
Vanaf volgend jaar zijn nog steeds week-, maand- en jaardoelen te behalen. De beloningen die daarmee te verdienen zijn worden aangepast. Ook al zijn het straks andere beloningen, alles bij elkaar kan het nog steeds een interessant voordeel opleveren! In september vertellen we hier meer over.
Vanaf volgend jaar kunnen geen cadeaukaarten meer verdiend worden. Hier komen andere beloningen voor in de plaats. De nieuwe weekbeloningen kunnen nog steeds een interessant voordeel opleveren! In september vertellen we hier meer over.
De programma wijzigingen gaan in vanaf 1 januari. We verwachten dat de app update iets later beschikbaar is, waarschijnlijk rond 6 januari. Uiteraard informeren we deelnemers daar nog over. Tot de app update kan gekozen worden voor de huidige weekbeloningen. Na de app update zijn de huidige beloningen vervangen door nieuwe beloningen.
Vanaf volgend jaar zijn ook nog steeds maanddoelen te behalen. De beloningen die daarmee te verdienen zijn worden aangepast. Zo kun je geen Fitbit of Apple Watch meer aanschaffen via het programma. De nieuwe maandbeloningen kunnen nog steeds een interessant voordeel opleveren! In september vertellen we hier meer over.
Heb je nog geen activity tracker via ons programma aangeschaft? Of loopt je huidige cashback op een aangeschafte tracker binnenkort af? Dan kun je dit jaar nog een Fitbit of Apple Watch aanschaffen en terugverdienen.
Klanten met een zorgverzekering kunnen jaarlijks overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Het oversluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering is ingrijpender. Daarom komt a.s.r. AOV verzekerden financieel tegemoet.
De a.s.r. Vitality Gezondheid Check is via het programma niet langer gratis. In september informeren we je waar je de Gezondheid Check kunt doen en wat deze gaat kosten.
De Gezondheid Check is niet langer gratis omdat de kosten van het programma te hoog zijn. We zijn nog in gesprek met onze partners over wat de kosten voor deelnemers gaan bedragen. Ook verkennen we andere mogelijkheden om de kosten van de check voor deelnemers zo laag mogelijk te houden.
De Platinum status is straks ook alleen te bereiken met een Gezondheid Check. We zijn nog in gesprek met onze partners over wat de kosten voor deelnemers gaan bedragen. Ook verkennen we andere mogelijkheden om de kosten van de check voor deelnemers zo laag mogelijk te houden.
Op dit moment kan de Gezondheid Check gedaan worden bij onze partners ArboNed en BENU, zonder bijkomende kosten. Vanaf 1 januari 2025 is dit niet meer gratis. Wat de kosten worden en welke alternatieve mogelijkheden beschikbaar komen wordt later dit jaar bekend.
De resultaten van de Gezondheid Check zijn geldig tot een nieuw lidmaatschapsjaar ingaat. In dat nieuwe lidmaatschapsjaar is een nieuwe check nodig om de behaalde Vitality Status ook het jaar erna te kunnen behouden.
We willen a.s.r. Vitality breder kunnen inzetten en meer verzekerden motiveren om aan hun vitaliteit te werken. Daarom wordt het programma een vast onderdeel van een aantal verzekeringen van a.s.r. Heb je na 1 januari 2025 een inkomens-, pensioen- of zorgverzekering van a.s.r. of Loyalis? Dan zit daar het lidmaatschap van a.s.r. Vitality bij. Hiervoor hoef je niet (meer) apart te betalen.
We willen het programma breder kunnen inzetten en meer verzekerden motiveren om aan hun vitaliteit te werken. Daarom maken we het programma beschikbaar bij een aantal verzekeringen en vervalt de aparte bijdrage.
We hebben er voor gekozen om het programma juist toegankelijker te maken door het aan te bieden bij een aantal verzekeringen. Het verhogen van de aparte bijdrage kan daarvoor een drempel zijn, waardoor we minder mensen kunnen motiveren om in beweging te komen.
Door de wijzigingen in de beloningen, zoals o.a. het vervallen van de verzekeringscashback, heeft het vervallen van de aparte bijdrage minimaal effect op de diverse premies.
Doe je mee met a.s.r. Vitality via je werkgever en ga je uit dienst? Dan kun je straks je lidmaatschap alleen voortzetten met een zorg- of inkomensverzekering van a.s.r.
Stap je over naar een andere verzekeraar en heb je geen andere verzekering gekoppeld? Dan eindigt je lidmaatschap van a.s.r. Vitality per de 1e van de volgende maand.
Het uitgangspunt is dat je altijd een verzekering moet hebben om a.s.r. Vitality te kunnen gebruiken. Dus heb je bij uitdiensttreding geen zorg- of inkomensverzekering bij a.s.r. om je lidmaatschap te kunnen voortzetten? Dan wordt je deelname beëindigd. In de praktijk kan het gebeuren dat hier wat tijd tussen zit.
Stap je over naar een andere verzekeraar en heb je geen andere verzekering gekoppeld? Dan eindigt je lidmaatschap van a.s.r. Vitality en kun je geen maandelijkse cashback meer verdienen.
Vanaf 1 januari 2025 incasseren we inderdaad geen lidmaatschapskosten meer.
We zijn verplicht om financiële gegevens 7 jaar te bewaren. Na deze periode worden je bankgegevens verwijderd. Meer weten, kijk dan in onze privacyverklaring.
In aanloop van de programma wijzigingen per 1 januari 2025 is het niet mogelijk om dit jaar nog te starten met a.s.r. Vitality. Zo willen we voorkomen dat deelnemers die net aan het programma gewend zijn alweer geconfronteerd worden met diverse aanpassingen.
Met een zorg- of inkomensverzekering van a.s.r. kun je je vanaf 1 januari aanmelden voor a.s.r. Vitality. Hiervoor hoef je dan niet apart te betalen.
Soms lukt intensief bewegen even niet. We willen je dan toch blijven aansporen om te doen wat wél mogelijk is. Daarom verdien je straks makkelijker punten. En past de hoogte van je weekdoel zich sneller aan naar je behaalde resultaten. Met stappen, hartslag en evenementen blijf je gewoon punten verdienen. De overige manieren om punten te verdienen vervallen. Dat betekent dat je geen sportlessen meer kunt registreren via de app en dat de Fietsapp vervalt. Hoeveel punten je met stappen, hartslag en evenementen gaat verdienen, laten we je in september weten.
We maken het iets makkelijker om punten te verdienen met bewegen. Zo is het programma ook een stimulans voor deelnemers die minder intensief kunnen sporten.
Soms zit het fysiek even tegen en kun je een of meerdere weekdoelen niet halen. In het vernieuwde programma past de hoogte van het weekdoel zich sneller aan, zodat je ook tijdens je herstel gemotiveerd blijft om te bewegen.
Je kunt geen punten meer verdienen voor het aantal kilometers dat je gefietst hebt. Natuurlijk kun je met fietsen nog wel punten verdienen als je gemiddelde hartslag hoog genoeg is. Hiervoor heb je wel een activity tracker nodig.
Nederlanders fietsen graag en daarom hebben we een aantal jaar geleden de Fietsapp geintroduceerd. Toch blijkt dat de meeste deelnemers punten met hartslag, stappen of evenementen verdienen, en niet met afgelegde fietskilometers. Ook functioneert de Fietsapp niet bij alle gebruikers even goed en zorgt dat voor veel vragen. Hiervoor hebben we geen passende oplossing. Daarom hebben we besloten om de Fietsapp niet langer aan te bieden en ons volledig te richten op het optimaliseren van de functionaliteiten waar de meeste punten mee verdiend worden.
Je kunt in het vernieuwde programma geen sportles meer boeken via de app. Tijdens je sportles kun nog wel punten verdienen als je gemiddelde hartslag hoog genoeg is. Hiervoor heb je wel een activity tracker nodig.
Met de introductie van het boeken van sportlessen via de app wilden we deelnemers de gelegenheid bieden om zonder activity tracker punten te verdienen. Deze mogelijkheid is minder succesvol gebleken dan verwacht, waardoor de kosten en baten te ver uit elkaar liggen. Om die reden hebben we besloten om sportlessen niet langer aan te bieden.
Je kunt gewoon punten blijven verdienen door aan evenementen deel te nemen, ook al kun je je via de app niet meer inschrijven voor een evenement. Hoe dat precies werkt vertellen we je dit najaar.