Bij a.s.r. Leven werken wij er elke dag aan om je nog beter van dienst te zijn. Klanttevredenheidsonderzoeken helpen ons daarbij. Wij zijn blij om te zien dat er klanten zijn die de tijd nemen om hieraan deel te nemen. Uit deze onderzoeken blijkt dat we vooruitgaan. Maar dat er ook nog volop ruimte voor verbetering is.
De volgende verbeteringen zijn geïnitieerd om onze dienstverlening naar een hoger niveau te brengen:
Wij vinden persoonlijk contact heel belangrijk. Al onze medewerkers met klantcontact worden gecoacht op Excellent Klantcontact. Daarbij staat de vraag van de klant centraal. Om continu te blijven verbeteren vragen wij na telefonisch contact met ons hoe klanten dat ervaren hebben. Dit geeft een beeld hoe klanten ons waarderen. Wij kunnen op basis van deze feedback van klanten continu blijven verbeteren.
We zien dat vooral klanten met een beleggingspolis minder tevreden zijn. We benaderen klanten zelf om met ze in gesprek te gaan over hun beleggingsverzekering en mogelijke alternatieven. Op basis van de feedback van klanten hebben wij het proces van benaderen, de informatie op de website en de brieven over beleggingsverzekeringen aangepast. Dit alles om het jou eenvoudiger, gemakkelijker en begrijpelijker te maken.
Door reacties van klanten die ons gebeld hebben, zijn wij ons bewust geworden dat wij soms veel nieuwe informatie geven aan de telefoon. Daarom sturen we nu vaak een mail met een samenvatting van de afspraken naar u. Zodat zaken nog eens rustig nagelezen kunnen worden.
We hebben van klanten de feedback gekregen dat we afspraken nog niet altijd nakomen. Dat vinden wij jammer want ‘doe wat je zegt en zeg wat je doet’ is belangrijk. Om de afspraken die wij met jou maken altijd na te komen, zijn er tussen de verschillende afdelingen afspraken gemaakt en stemmen we je verzoek meer met elkaar af. Zodat je kunt vertrouwen op een juiste en snelle afhandeling van jouw verzoek.
Bij a.s.r. doen we meerdere klantonderzoeken om te horen wat klanten van ons vinden. Bovenstaande verbeterinitiatieven sluiten aan bij de resultaten van de klantonderzoeken. Als a.s.r. ondersteunen we ook het initiatief VerzekeraarsInBeeld. Dit geeft een extra beeld hoe klanten ons waarderen. Onze totaalscore in dit onderzoek is een 6,7.