Ardanta is al jaren een merk van a.s.r. en daarom is ervoor gekozen om verder te gaan onder dezelfde naam. Vanaf 25 september 2023 is Ardanta veranderd in a.s.r. Er verandert verder niets aan je uitvaartverzekering en hoe we jou en je dierbaren helpen.
Een uitvaartverzekering wordt vaak bij de geboorte door de ouders of verzorgers afgesloten voor de kinderen. Door overnames, verhuizingen en het verstrijken van de tijd verliezen verzekeraar en verzekeringnemer elkaar soms uit het oog.
Heb je een uitvaartpolis met een naam van een andere verzekeringsmaatschappij? Dan kan het zijn dat deze polis inmiddels is overgenomen door een andere verzekeraar zonder dat je dat weet. Controleer hiervoor de lijst met de oude verzekeraars en de opvolgers van deze verzekeraars. Is de opvolger Ardanta / ASR Levensverzekeringen N.V.? Dan loopt je verzekering bij ons.
Je kan zelf een a.s.r. account aanmaken met iDIN of door een code per post aan te vragen. In je a.s.r. account kun je inzien hoe je verzekerd bent. Je kan hier makkelijk wijzigingen doorgeven en ook je uitvaartwensen vastleggen. Lees meer over het aanmaken van je a.s.r. account.
Wil je geen a.s.r. account? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Als wij je polis hebben gevonden, ontvang je binnen 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging. Op de bevestiging staat je polisnummer en hoe je bent verzekerd.
Vul dan je contactgegevens in via het formulier op de website van het Verbond van Verzekeraars. Je ontvangt bericht van het Verbond van Verzekeraars als er een polis is gevonden. Dit kan tot ongeveer drie maanden duren.
Wil je jouw uitvaartverzekering overdragen aan bijvoorbeeld je kind of aan je ex-partner? Dan is dat mogelijk. Ga hiervoor naar je a.s.r. account of vul het overdrachtsformulier in.
In je a.s.r. account vind je alle informatie over je premiebetaling terug. Je kan hier ook kiezen om je manier van betalen of betaalgegevens aan te passen.
Kijk voor een overzicht van al je betalingen in je a.s.r. account. Je ziet hier precies per verzekering wat je al betaald hebt, wat je nog moet betalen en op welke datum wij de premie afschrijven als je voor automatische incasso gekozen hebt.
Je kunt deze achterstand overmaken op rekeningnummer NL 86 ABNA 09 36 43 02 22. Vernoem hierbij als betalingskenmerk je contractnummer. Je kunt de achterstand ook betalen via iDEAL in je a.s.r. account. Lees meer over wat je kan doen bij een betalingsachterstand.
Heb je toch nog een vraag over je betalingen, heb je een betalingsachterstand of wil je een betalingsregeling afsluiten? Of lukt het niet om wijzigingen door te voeren in je a.s.r. account? Neem dan contact met ons op.
Je kunt je uitvaartverzekering zelf regelen, zo betaal je geen advieskosten. Het verzekerde bedrag stijgt jaarlijks met de consumentenprijsindex. Bij het online afsluiten van je verzekering wordt er uitgekeerd aan de standaard begunstigde of de uitvaartverzorger.
Onze excuses als je een brief hebt ontvangen die niet voor jou bedoeld is. Wij sturen alleen post naar onze klanten. Het kan zijn dat de klant niet meer op dit adres woont. Ben je geen klant van ons? Geef dit dan door via het contactformulier. Dan ontvang je geen post meer van ons. Dankjewel voor je hulp.
Je kan op ieder moment je uitvaartverzekering stopzetten. Je hoeft dan geen premie meer te betalen, omdat a.s.r. de verzekering ‘premievrij’ maakt. Door het stopzetten van de verzekering verlies je een deel van de betaalde premie. Het stoppen van je uitvaartverzekering heeft een paar gevolgen:
Hieronder vind je meer informatie over contact met de uitvaartverzekeringen van a.s.r.:
Voor alle overige vragen zijn wij van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer (053) 488 11 22. Je hoort eerst een kort keuzemenu. Hierdoor krijg je de juiste medewerker aan de telefoon, die je verder helpt. We vinden het belangrijk om iedere klant voldoende aandacht te geven en alle vragen volledig te beantwoorden. Het kan -in drukke perioden- voorkomen dat je langer moet wachten als je ons belt.
Ons team van maandag t/m vrijdag tot 20.00 uur en op zaterdag tot 17.00 uur voor je klaar. Wij reageren binnen 2 uur. Lukt het ons niet om direct een inhoudelijke reactie te geven? Dan wordt jouw vraag de eerstvolgende werkdag opgepakt.
Op dit moment is onze reactietermijn 2 werkdagen. Wij doen er altijd alles aan om je zo snel mogelijk te helpen. Wist je dat je ook veel zaken kunt regelen via je a.s.r. account
Je ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging en binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie op jouw klacht.
Veel zaken (bijvoorbeeld adreswijzigingen of aan- of afmelden van verzekerden) kun je ook regelen via jouw a.s.r. account Of kijk bij ‘de meest gestelde vragen’. Staat het antwoord op jou vraag er niet tussen? Dan kunt je jouw vraag ook stellen via ons contactformulier.
In je a.s.r. account vind je belangrijke informatie over je uitvaartverzekering en geef je wijzigingen door.
Wil je een overlijden melden maar zit je in het buitenland? Bel dan: