Ga naar de hoofdinhoud
welkom bij a.s.r. welkom bij de levensverzekeringen van a.s.r.
Hier lees je meer over de verhuizing.

De eerste levensverzekeringen van Aegon verhuizen in de loop van 2025 naar het systeem waarin a.s.r. haar levensverzekeringen administreert. Ons verhuisteam doet er alles aan om dat zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat je je snel thuis voelt. 

Als jouw levensverzekering is verhuisd, ontvang je een brief waarin we je vertellen wat de verhuizing voor jou betekent. Op deze pagina vind je informatie over de verhuizing en het antwoord op veelgestelde vragen.

 

Op deze pagina lees je meer over onderstaande onderwerpen:

Wie is a.s.r.?

a.s.r. helpt met diensten en producten die niet alleen goed zijn voor nu, maar ook op de lange termijn. Met toekomstige generaties in gedachten. Daarom verzekeren we duurzame oplossingen, zoals zonnepanelen. En bieden we duurzaam schadeherstel. Ook bieden we verzekeringen rond overlijden, zoals een uitvaart- of overlijdensrisicoverzekering. We helpen je met het krijgen van overzicht, zodat je een bewuste keuze kan maken. Voor nu, later en altijd.

Dit blijft hetzelfde voor jou 
Je premie blijft hetzelfde

Betaal je nog premie? De premie die je op het moment van de verhuizing betaalt bij Aegon, verandert niet. 

Je polis en voorwaarden blijven geldig

Je houdt de polis en de voorwaarden van Aegon. Van de zaken die wel wijzigen, ontvang je na de verhuizing nog een brief

Je adviseur verhuist ook mee

Zowel je levensverzekering als je adviseur verhuizen naar a.s.r.

Dit verandert er voor jou
Het moment van premiebetaling kan veranderen

Aegon schrijft de premie af op een vaste datum in de maand. a.s.r. schrijft de premie af op de ingangsdatum van de verzekering. Bijvoorbeeld: is de ingangsdatum van jouw verzekering 10 januari? Dan schrijft a.s.r. de premie telkens op de 10­e van de maand af.

Het bankrekeningnummer verandert
We informeren je vooraf, omdat het bankrekeningnummer en incassantnummer veranderen. Je ziet dit terug op je (digitale) afschriften als je Aegon hebt gemachtigd voor een automatische incasso. Maak je zelf de premie over? Dan vragen we je na de verhuizing de premie over te maken naar het nieuwe bankrekeningnummer van Aegon. Welk nummer dit is, lees je in de brief die je ontvangt. Op dit moment hoef je nog niets te doen.

Contact

Na de verhuizing kun je contact opnemen met het klantteam Levensverzekeringen van a.s.r. Zo lang je product nog niet verhuisd is, kun je terecht bij de klantenservice van Aegon.

Een a.s.r. account

De informatie over je levensverzekering vind je na de verhuizing terug in je a.s.r. account. Je ontvangt een uitnodiging om een a.s.r. account te activeren.

Veelgestelde vragen

Door de verhuizing kan het zijn dat de dagelijkse gang van zaken iets langer duurt. Houd rekening met twee weken. Natuurlijk kun je altijd wijzigingen doorgeven of een overlijden melden. Het duurt alleen wat langer voor we dit in het systeem kunnen zetten. We noteren dan de wijziging en passen het - zodra dat kan - voor je aan. Je ontvangt een bericht uit het administratiesysteem van a.s.r. als het is geregeld.

Nee, niet alle levensverzekeringen verhuizen op hetzelfde moment. De eerste levensverzekeringen verhuizen in de loop van 2025. De rest van de levensverzekeringen verhuizen in het najaar van 2025 of begin 2026. Je ontvangt een brief op het moment dat jouw verzekering is verhuisd. Tot die tijd kun je jouw verzekering inzien in Mijn Aegon en contact opnemen met Aegon als je vragen hebt.

De levensverzekeringen van Aegon blijven juridisch nog onder Aegon Levensverzekering N.V. of Aegon Spaarkas N.V. vallen. Ze gaan in de loop van 2025 alleen over naar het administratiesysteem van a.s.r. Hiervoor is een verwerkersovereenkomst gesloten. Dit betekent dat de juridische gegevens van Aegon nog worden vermeld. Wel ontvang je na de verhuizing brieven met alleen het logo van a.s.r. Als de juridische fusie is afgerond, dan zie je ook de juridische gegevens van de levensverzekeringen van a.s.r. in de brieven. Je ontvangt hierover in de loop van 2026 ook een brief.

Na de verhuizing zie je in Mijn Aegon dat je levensverzekering is verhuisd naar a.s.r. En krijg je een uitnodiging om je a.s.r. account te activeren. Vanaf dat moment kan je je levensverzekering inzien in je a.s.r. account. Heb je al een a.s.r. account? Dan wordt je levensverzekering van Aegon daaraan toegevoegd. 

Goed om te weten: na de verhuizing kun je de documenten die door Aegon zijn verstuurd voorlopig nog inzien in Mijn Aegon. Wijzigingen moet je wel via je a.s.r. account doen.

Ook bij a.s.r. is er straks een aparte site met informatie over deze verzekeringen. Er komt net als bij Aegon, een Nederlandstalige en Franstalige site. Vlaamse klanten ontvangen brieven in het Nederlands en de Franstalige klanten blijven brieven in het Frans ontvangen. Wel verdwijnt het speciale logo van MoneyMaxx. Tot aan de juridische fusie zie je nog wel de officiële gegevens van MoneyMaxx in de brieven staan.