
Welkom bij de levensverzekeringen van a.s.r.
Hier lees je meer over de verhuizing.
De eerste levensverzekeringen van Aegon verhuizen in de loop van 2025 naar het systeem waarin a.s.r. haar levensverzekeringen administreert. Ons verhuisteam doet er alles aan om dat zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat je je snel thuis voelt.
Als jouw levensverzekering is verhuisd, ontvang je een brief waarin we je vertellen wat de verhuizing voor jou betekent. Op deze pagina vind je informatie over de verhuizing en het antwoord op veelgestelde vragen.
Op deze pagina lees je meer over onderstaande onderwerpen:
Wie is a.s.r.?
a.s.r. helpt met diensten en producten die niet alleen goed zijn voor nu, maar ook op de lange termijn. Met toekomstige generaties in gedachten. Daarom verzekeren we duurzame oplossingen, zoals zonnepanelen. En bieden we duurzaam schadeherstel. Ook bieden we verzekeringen rond overlijden, zoals een uitvaart- of overlijdensrisicoverzekering. We helpen je met het krijgen van overzicht, zodat je een bewuste keuze kan maken. Voor nu, later en altijd.
Dit blijft hetzelfde voor jou
Je premie blijft hetzelfde
Betaal je nog premie? De premie die je op het moment van de verhuizing betaalt bij Aegon, verandert niet.
Je polis en voorwaarden blijven geldig
Je houdt de polis en de voorwaarden van Aegon. Van de zaken die wel wijzigen, ontvang je na de verhuizing nog een brief
Je adviseur verhuist ook mee
Zowel je levensverzekering als je adviseur verhuizen naar a.s.r.
Dit verandert er voor jou
Het moment van premiebetaling kan veranderen
Aegon schrijft de premie af op een vaste datum in de maand. a.s.r. schrijft de premie af op de ingangsdatum van de verzekering. Bijvoorbeeld: is de ingangsdatum van jouw verzekering 10 januari? Dan schrijft a.s.r. de premie telkens op de 10e van de maand af.
Het bankrekeningnummer verandert
We informeren je vooraf, omdat het bankrekeningnummer en incassantnummer veranderen. Je ziet dit terug op je (digitale) afschriften als je Aegon hebt gemachtigd voor een automatische incasso. Maak je zelf de premie over? Dan vragen we je na de verhuizing de premie over te maken naar het nieuwe bankrekeningnummer van Aegon. Welk nummer dit is, lees je in de brief die je ontvangt. Op dit moment hoef je nog niets te doen.
Bovenstaande veranderingen gelden voor alle klanten met een Aegon levensverzekering of Aegon spaarkasovereenkomst. Na iedere verhuizing ontvang je nog een brief met daarbij de specifieke wijzigingen voor jouw product(en).
Contact
Na de verhuizing kun je contact opnemen met het klantteam Levensverzekeringen van a.s.r. Zo lang je product nog niet verhuisd is, kun je terecht bij de klantenservice van Aegon.
Een a.s.r. account
De informatie over je levensverzekering vind je na de verhuizing terug in je a.s.r. account. Je ontvangt een uitnodiging om een a.s.r. account te activeren.