Onze klantenservice medewerkers lossen het probleem graag voor je op! Kom je er samen toch niet uit? Dan kun je natuurlijk een klacht indienen.
Zo meld je een klacht
Via het klachtformulier meld je je klacht makkelijk online en komt die direct bij een klachtbehandelaar terecht. Ook kun je je klacht melden in het contact met onze klantenservice. Geef dan duidelijk aan dat het om een klacht gaat.
Stuur je liever een brief? Vermeld daarin dan ook duidelijk dat het om een klacht gaat. Zet je naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en contract- of polisnummer in de brief en stuur deze aan:
Een klachtbehandelaar neemt binnen 3 werkdagen contact met je op. Bij voorkeur telefonisch.
Binnen 10 werkdagen ontvang je onze inhoudelijke reactie op je klacht.
Soms hebben we meer tijd nodig om je klacht te onderzoeken. Dan informeren we je hoeveel langer we nog nodig hebben.
Wil je aanvullende informatie met ons delen?
Heb je aanvullende informatie om je klacht duidelijker te maken? Dan kun je dat rechtstreeks aan je klachtbehandelaar sturen na het eerste contact.
Niet tevreden over onze oplossing?
We vinden het belangrijk dat je het gevoel hebt dat we je klacht goed hebben opgepakt. Ben je toch niet tevreden over de oplossing die we voorstellen? Dan kan je je klacht ook voorleggen aan een onafhankelijke partij. Uiteraard werken we volledig mee aan een oplossing via een externe klachteninstantie of rechter.
Ben je niet tevreden met ons definitieve standpunt of de oplossing? Dan kun je je klacht binnen drie maanden voorleggen aan het KiFiD:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Postbus 93257 2509 AG Den Haag
Het KiFiD behandelt geen klachten van bedrijven. Heb je als bedrijf een klacht over de dienstverlening van a.s.r? Dan kun je deze voorleggen aan de rechter.
Vind je dat we je klacht niet goed hebben opgelost? Dan kun je binnen 1 jaar na ons definitieve antwoord, een klacht indienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).
Contactgegevens
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen Postbus 291 3700 AG Zeist Telefoon: (088) 900 69 00
Wil of kun je geen gebruik maken van je mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de Ombudsman Pensioenen, KiFiD of SKGZ? Dan kun je het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter. Voor bedrijven en voor onze niet-financiële producten of diensten is dit de enige weg.
De Tuchtraad houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Naar de Tuchtraad? In het algemeen kun je niet zelf rechtstreeks bij de Tuchtraad klagen. Het Kifid zorgt voor de doorgeleiding van tuchtklachten naar de Tuchtraad.
Is er iets misgegaan tijdens je behandeling? Of ben je niet tevreden over de behandeling of hoe je zorgverlener met je is omgegaan? Bekijk wat je kunt doen als je niet tevreden bent over je zorgverlener.
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 10000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}