Bij a.s.r. Schade proberen we elke dag om je nog beter van dienst te zijn. Klanttevredenheidsonderzoeken helpen ons daarbij. Wij zijn blij om te zien dat veel van onze klanten de tijd nemen om hieraan deel te nemen. Uit deze onderzoeken blijkt dat we vorderingen maken maar dat er ook nog ruimte is voor verbetering.
De volgende verbeteringen zijn inmiddels uitgevoerd om onze dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.
Onze medewerkers zijn aan de slag gegaan met hun kwaliteiten in klantcontact. In verschillende workshops zijn zij zich meer bewust geworden hoe zij hun kwaliteiten beter kunnen benutten. Dit heeft geleid tot een verbetering op hun servicegerichte vaardigheden met als resultaat klantgerichter klantcontact en duidelijke communicatie. Daarnaast worden onze medewerkers met klantcontact voortdurend gecoacht op excellent klantcontact en vragen wij continu jouw feedback om te blijven verbeteren.
Bij nieuwe producten letten wij er, net als vorig jaar, op dat de beschrijvingen en voorwaarden concreet en duidelijk zijn. Ook zijn wij dit jaar doorgegaan met het begrijpelijker herschrijven van de voorwaarden van veel van onze producten. Daarnaast zien wij hier een toegevoegde waarde van de verzekeringsadviseur om de producten toe te lichten. Wanneer wij door feedback, vragen of klachten merken dat er toch nog onduidelijkheid is over de voorwaarden of ons beleid, passen we deze zo spoedig mogelijk aan.
Om je nog beter van dienst te zijn en om meer verbeteringen in de toekomst te kunnen realiseren voeren wij de komende jaren een nieuw administratiesysteem in. Hiermee kan jouw adviseur zaken realtime voor je regelen. Denk aan direct een offerte verstrekken, wijzigingen gelijk in ons systeem doorvoeren of de voortgang van schademeldingen volgen. Verder zorgt een nieuw telefoonsysteem ervoor dat wij nog beter bereikbaar zijn. Ook kunnen wij je sneller en in één keer goed helpen door het contact en de afspraken vast te leggen.
Bij a.s.r. doen we meerdere klantonderzoeken om te horen wat klanten van ons vinden. Bijvoorbeeld door na telefonisch contact met ons te vragen hoe je dat ervaren hebt. Daarnaast ondersteunt a.s.r. het initiatief VerzekeraarsInBeeld. Dit geeft een extra beeld hoe klanten ons waarderen. Onze totaalscore in dit onderzoek is een 7,4. Bovenstaande verbeterinitiatieven sluiten aan bij de resultaten van de klantonderzoeken.