De Inboedelverzekering biedt je zekerheid voor al je spullen in of om je huis. En heb je schade? Dan kun je deze duurzaam laten herstellen.
Je hebt schade, wat nu? Herstellen is beter dan vervangen. Schade herstellen is namelijk duurzamer: je verbruikt minder energie én je hoeft minder weg te gooien. Daarom helpen we je graag om schade die je niet zelf kunt repareren, duurzaam te laten herstellen. De herstelbedrijven uit ons duurzaam herstelnetwerk lossen het snel en duurzaam voor je op. Of je kunt ervoor kiezen om schade zelf te herstellen. Op deze pagina lees je alles over de mogelijkheden en kun je gelijk zien welke duurzaam herstelbedrijven er voor je klaar staan.
We herstellen schade in huis zo snel mogelijk. Je hoeft dus niet te wachten tot een aannemer bij jou in de buurt tijd heeft.
Je hoeft de kosten voor het herstel niet zelf voor te schieten: wij betalen het schadeherstelbedrijf rechtstreeks.
Je bent verzekerd van de beste kwaliteit. De schades worden door betrouwbare herstelpartners gerepareerd.
Schade herstellen doe je via ons duurzame herstelnetwerk. Dit netwerk bestaat uit duurzame herstelbedrijven met het keurmerk Groengedaan! Zo weet je altijd zeker dat je schade op een milieuvriendelijke manier gerepareerd of hersteld wordt.
Schade in huis? Schakel een duurzaam herstelbedrijf in! Hoe je een herstelbedrijf inschakelt hangt af van jouw verzekering en kan op verschillende manieren:
Na het melden van je schade bij a.s.r. neemt één van de herstelbedrijven uit het duurzaam herstelnetwerk contact met je op. Ze nemen met je door wat de schade precies is en maken een afspraak om deze te komen repareren. Verder hoef je niks te doen: wij betalen het schadeherstelbedrijf rechtstreeks. Dat scheelt jou weer werk. Let op: soms is het nodig dat er eerst nog een schade-expert langs komt om de schade te beoordelen. Dit overlegt een medewerker van a.s.r. met jou wanneer je je schade meldt.
Kies je ervoor om je schade zelf te (laten) herstellen? Dat kan natuurlijk ook. Als je je schade bij a.s.r. meldt, vul je ons schadeformulier in. Daar kun je aangeven dat je je schade zelf wil (laten) herstellen. Een medewerker van a.s.r. beoordeelt je schade en neemt contact met je op voor de administratieve afhandeling.
Dat hangt af van de schade. Het herstelbedrijf neemt binnen 2 werkdagen contact met je op en maakt een afspraak om de schade te herstellen. Soms is het nodig dat ze eerst langskomen om de schade te inspecteren.
Duurzaam herstel geldt voor allerlei verschillende schades. Schade aan je auto, aan je woning, je inboedel en spoedreparaties. Dus ook een lekkage in je badkamer waarbij je niet precies weet waar het lek zit. In ons netwerk zitten bedrijven die een lekkage kunnen detecteren, vervolgens kan een ander bedrijf het repareren. Of schade na een inbraak, een brand, een storm of een overstroming.
Heb je met spoed (buiten kantooruren) een slotenmaker, elektricien of loodgieter nodig? Dan kun je óók een duurzaam herstelbedrijf inschakelen via a.s.r.
Nee, niet per se. Maar ook niet per se duurder. Dit verschilt per schade. Duurzaam schadeherstel is belangrijk voor a.s.r. omdat we het belangrijk vinden om grondstoffen te besparen. Zo hoeft er voor het herstellen van een vloer geen boom worden gekapt, in planken gezaagd, per schip vervoerd, tot parket verwerkt, ingepakt en gebracht worden.
Dat hangt af van de schade. We kijken naar wat de klant wil, en naar de veiligheid. In overleg met ons kan bijvoorbeeld gebroken enkel glas vervangen worden door dubbel glas. Of bijzondere meubelstukken met schade, die kunnen gerepareerd worden. Dit kun je altijd overleggen met de schadebehandelaar.
Het duurzaam herstelbedrijf wordt rechtstreeks betaald door ons. Je hoeft dus geen offertes aan te vragen of de kosten van de herstelwerkzaamheden voor te schieten.
Ja, je krijgt bericht dat a.s.r. de hersteller betaald heeft.
Onze medewerkers van klantenservice lossen graag problemen voor je op.
Kom je er samen niet uit? Dan kun je natuurlijk ook een klacht indienen. Dat kan online via ons klachtenformulier. Een klachtbehandelaar neemt dan binnen 3 werkdagen contact met je op. Liefst telefonisch.