Met een huisdierenverzekering is jouw hond of kat verzekerd bij ziekte en ongeval
Verzekeringskaart
Met de verzekeringskaart zie je in een oogopslag de meest relevantie productinformatie. De verzekeringskaart helpt je de huisdierenverzekering Ik kies zelf van a.s.r. te vergelijken met andere verzekeraars.
Wil je weten wat precies verzekerd is? Dat lees je in onze voorwaarden. In het eerste verzekeringsjaar kun je je verzekering niet beëindigen. Daarna kun je je verzekering ieder moment online opzeggen via je a.s.r. account. Wij beëindigen de verzekering dan met ingang van de eerstkomende maandelijkse beëindigingsdatum.
Je kan een huisdierenverzekering afsluiten voor elke hond of kat tot een leeftijd van 6 jaar. Is je huisdier 6 jaar of ouder? Dan is het niet meer mogelijk om een huisdierenverzekering af te sluiten.
Huisdieren die je gebruikt voor je beroep, bedrijf of voor wedstrijdsport kan je niet verzekeren. Denk hierbij aan:
Ook huisdieren die niet altijd tot jouw eigen huishouden horen, kun je niet verzekeren. Dit is bijvoorbeeld zo als deze huisdieren bedoeld zijn voor de verkoop.
De identificatiechip voor je huisdier is verplicht. Dit geldt ook voor huisdieren die getatoeëerd zijn. De chip moet voldoen aan de ISO-standaard. Als je je huisdier niet laat chippen, kun je niet bij ons verzekeren. Bij het aanvragen van je verzekering vragen we namelijk om het chipnummer. Blijkt achteraf dat je huisdier niet gechipt is? Dan kunnen wij ervoor kiezen niet of maar een deel te vergoeden.
Na de ingangsdatum van de huisdierenverzekering geldt een wachttermijn van 30 dagen. Dit betekent dat we geen behandelingen vergoeden van gezondheidsklachten die ontstaan in de wachttermijn. Ook kosten die daar later uit voortkomen vergoeden we nooit. Deze wachttermijn geldt ook voor de aanvullende dekking.
De wachttermijn geldt niet als je huisdier binnen deze 30 dagen een behandeling nodig heeft door een aantoonbaar ongeluk. In dat geval kun je de kosten die je tijdens deze 30 dagen maakt wel declareren.
Het kan zijn dat we om een patiëntenkaart vragen als we extra informatie nodig hebben om een declaratie in behandeling te nemen. Met de informatie op de patiëntenkaart kunnen we bepalen of de behandeling volgens de polisvoorwaarden gedekt is.
Op een patiëntenkaart staat wat er met jouw huisdier aan de hand is. De dierenarts houdt hierop diagnoses, klachten en behandelingen bij. Je kan deze opvragen bij de dierenarts als we hierom vragen voor een declaratie.
Ook goed om te weten, wij vergoeden niet de (ziekte)kosten voor:
Wil je precies weten hoe het zit? Lees dan de voorwaarden.
De premie voor je kat of hond hangt af van het ras en de leeftijd. Als je verzekering is afgesloten, bepalen we na elk verzekeringsjaar opnieuw de premie op basis van de leeftijd van jouw huisdier. Dit heet een verouderingstoeslag. De uiteindelijke premie zie je jaarlijks op jouw polisblad.
Dieren kunnen net als mensen ziek worden of een ongeluk krijgen. Als baasje wil je dan niet moeten nadenken of je die dure behandeling wel of niet laat uitvoeren. We kunnen niet voorkomen dat je hond of kat ziek wordt of een ongeluk krijgt. Maar we kunnen er wel voor zorgen dat je je geen zorgen hoeft te maken over de rekening van de dierenarts.
De kosten die je maakt als jouw huisdier ziek is of een ongeluk krijgt worden vergoed tot een bedrag van € 2.500 per jaar. We vergoeden alleen de kosten die in Nederland gemaakt zijn. Voorbeelden van kosten die hierbij horen zijn:
De informatie die hierboven staat is een samenvatting van deze basisverzekering. Hoe je precies verzekerd bent, staat in de polisvoorwaarden.
Met de aanvullende dekking Reis is jouw huisdier ook verzekerd in het buitenland. Wij vergoeden:
Met de aanvullende dekking Crematie ben je verzekerd voor: