Ga naar de hoofdinhoud
Home welkom bij a.s.r. Welkom bij de schadeverzekering van a.s.r.

De schadeverzekeringen van Aegon verhuizen naar a.s.r. Ons verhuisteam doet er alles aan om de verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen zodat je je snel thuis voelt. Als jouw schadeverzekering is verhuisd, ontvang je een brief of e-mail waarin we je vertellen wat de verhuizing voor jou betekent. Op deze pagina vind je alle informatie over de verhuizing en het antwoord op de veelgestelde vragen. Is er toch iets niet duidelijk? Aarzel dan niet om contact op te nemen met je adviseur.

Wie is a.s.r.?

a.s.r. helpt met diensten en producten die niet alleen goed zijn voor nu, maar ook op de lange termijn. Met toekomstige generaties in gedachten. Daarom verzekeren we duurzame oplossingen, zoals zonnepanelen. En bieden we duurzaam schadeherstel. Zo maken we graag samen met jou het verschil met groenere keuzes. Voor nu, later en altijd.

Dit blijft hetzelfde voor jou 
Jouw adviseur verhuist ook mee

Heb je je schadeverzekering via een adviseur afgesloten? Zowel jouw schadeverzekering als adviseur verhuizen naar a.s.r.

Jouw premie is hetzelfde

De premie die je op het moment van de verhuizing betaalt bij Aegon, betaal je ook bij a.s.r. Wel kan de premie na de verhuizing op enig moment wijzigen door bijvoorbeeld een 
jaarlijkse indexatie. Je hoort dit tijdig van ons.

Je schadeverzekering is in goede handen

We zijn heel blij jou als klant bij a.s.r. te verwelkomen! En helpen je graag in het maken van duurzame keuzes. 

Dit verandert er voor jou
Je ontvangt een nieuwe a.s.r.-polis

Na de verhuizing ontvang je een nieuwe a.s.r.-polis met minimaal dezelfde dekking als bij Aegon. Heb je schade en was je dekking bij Aegon ruimer? Dan handelen wij je schade af volgens de voorwaarden die je had bij Aegon.

Het betaalmoment kan veranderen

Aegon had een vaste incassodatum in de maand. a.s.r. incasseert de premie op de ingangsdatum van de verzekering. Bijvoorbeeld: is de ingangsdatum van jouw verzekering 10 januari? Dan incasseert a.s.r. op de 10e van de maand. Maak jij je premie zelf over? In de tweede of derde week van de maand ontvang je een betaalverzoek of iDEAL- link.

Een a.s.r. account

De informatie over jouw schadeverzekering vind je straks terug in je a.s.r. account. Je krijgt een uitnodiging om een a.s.r. account te activeren.

Veelgestelde vragen
Schadeverzekeringen en de verschillen

Met een schadeverzekering kun je jezelf beschermen tegen juridische problemen of tegen de kosten die kunnen ontstaan als er iets met je spullen gebeurt. Denk bijvoorbeeld aan een autoverzekering, woonhuis- of inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering en huisdierenverzekering.

Door de verhuizing naar a.s.r. krijg je een a.s.r.-polis. Direct na de verhuizing ontvang je jouw polisblad en groene kaart (Internationale motorrijtuigverzekeringskaart). Het kan zijn dat sommige gegevens zoals de namen van dekkingen of verzekerde bedragen anders zijn dan op je oude polisblad van Aegon. Dit maakt voor je dekking niets uit. Zolang de Garantieclausule op je polisblad staat, geldt bij een eventuele schade de dekking die voor jou het meest gunstig is.

De a.s.r.-polisvoorwaarden gelden vanaf het moment dat je schadeverzekering is verhuisd naar a.s.r. Heb je schade en was je dekking bij Aegon ruimer dan bij a.s.r.? Dan handelen wij je schade af volgens de voorwaarden die je had bij Aegon. Hiervoor maken wij gebruik van een Garantieclausule. Als de Garantieclausule van toepassing is op je verzekering, vind je deze terug op je polisblad.

De clausule geldt na de verhuizing voor maximaal twee verzekeringsjaren, gerekend vanaf de eerste jaarlijkse verlengingsdatum na de verhuizing. Op je polisblad vind je de exacte datum waarop de Garantieclausule uiterlijk vervalt. Vervang je vóór die tijd jouw verzekerde voertuig, verandert je gezinssamenstelling of je adres? Dan vervalt de Garantieclausule op dat moment. Als de Garantieclausule vervalt, gelden voor deze verzekering vanaf dat moment alleen de voorwaarden van het Voordeelpakket van a.s.r. (VVP).

Na de verhuizing krijg je een a.s.r.-polis met de voorwaarden van het Voordeelpakket van a.s.r. (VVP). Je hebt dan minimaal dezelfde dekking als bij Aegon. Heb je schade en was je dekking bij Aegon ruimer dan bij a.s.r.? Dan handelen wij je schade af volgens de voorwaarden die je had bij Aegon.

De Garantieclausule zorgt ervoor dat je minimaal dezelfde dekking hebt als bij Aegon. Konden wij de dekking van je Aegon-polis niet 1-op-1 overnemen bij a.s.r.?  Dan hebben wij de Garantieclausule toegevoegd aan je voorwaarden. Wat betekent dit?

Heb je schade en was je dekking bij Aegon ruimer dan bij a.s.r.? Dan handelen wij je schade af volgens de voorwaarden die je had bij Aegon. Als de Garantieclausule van toepassing is op je verzekering, vind je deze terug op je polisblad. De clausule geldt na de verhuizing voor maximaal twee verzekeringsjaren, gerekend vanaf de eerste jaarlijkse verlengingsdatum na de verhuizing. Op je polisblad vind je de exacte datum waarop de Garantieclausule uiterlijk vervalt.

Verandert voor die tijd: 
  • je voertuig en voertuigverzekering;
  • je adres bij je inboedel- en woonhuisverzekering;
  • of je gezinssamenstelling bij de doorlopende reisverzekering en aansprakelijkheidsverzekering?

Dan vervalt de Garantieclausule op dat moment.

Als de clausule vervalt, gelden vanaf dat moment alleen de voorwaarden van a.s.r. Wanneer de Garantieclausule komt te vervallen, krijg je daarover van tevoren bericht.

De verschillen in voorwaarden en dekking vind je terug op onze speciale verschillenpagina. Zolang de Garantieclausule geldt voor jouw verzekering, handelen wij een eventuele schade af volgens de meest gunstige voorwaarden.

Heb je schade en was je dekking bij Aegon ruimer dan bij a.s.r.? Dan handelen wij je schade af volgens de voorwaarden die je had bij Aegon.  Heb je vragen over wat dat betekent voor jouw situatie? Neem dan contact op met je adviseur.

Het Voordeelpakket van a.s.r. biedt korting wanneer je meer dan één schadeverzekering hebt afgesloten. Op jouw polisblad staan de dekking, voorwaarden en clausules die bij jouw Voordeelpakket horen. Je vindt deze voorwaarden op www.asr.nl/voordeelpakket. Of vraag ze op bij jouw adviseur. 

De premie die je op het moment van de verhuizing betaalt bij Aegon, betaal je ook bij a.s.r. Wel kan de premie na de verhuizing op enig moment wijzigen door bijvoorbeeld een jaarlijkse indexatie. Je hoort dit tijdig van ons.  Ook de betaalwijze blijft zoals je die gewend bent.

  • Incasseert jouw adviseur de premie? Dan verandert de premie die je betaalt niet en ook de betaalwijze en het betaalmoment blijven zoals je gewend bent, via jouw adviseur.
  • Betaal je via automatische incasso? Dan incasseert de verzekeraar de premie.  Alleen staat op jouw rekeningafschrift voortaan ASR SCHADEVERZEKERING als incasseerder van jouw premie, met het rekeningnummer NL59 ABNA 0240 5768 61. Aegon had een vaste incassodatum in de maand. Bij a.s.r. is de incassodatum afhankelijk van de ingangsdatum van je verzekering. Bijvoorbeeld: is de ingangsdatum van jouw verzekering 10 januari? a.s.r. incasseert de premie op de 10e van de maand. Valt het incassomoment in een weekend? Dan incasseren we je premie op de maandag erna.
  • Betaal je via een iDEAL-betaallink of via een factuur? Dan ontvang je in de tweede of derde week van de maand een betaalverzoek.

Heb je naast een schadeverzekering een ander product bij Aegon dat verhuist naar a.s.r.? Bijvoorbeeld een levensverzekering of een hypotheek? Wanneer deze naar a.s.r. verhuizen, ontvang je daarover apart bericht. 

Schademelding

Vóór de verhuizing kan je een schade melden bij Aegon via je Mijn Aegon-account, op aegon.nl of via jouw adviseur. De gemelde schade wordt behandeld door de schadebehandelaars van Aegon. Is die niet voor de verhuizing afgehandeld? Dan verhuizen we je gemelde schade mee naar a.s.r. en handelen schadebehandelaars van a.s.r. die af. 

Na de verhuizing kan je een nieuwe schade melden via jouw a.s.r. account, op asr.nl of via jouw adviseur.

Meld je voor de verhuizing een schade bij Aegon? En is die nog niet afgehandeld? Dan verhuizen we die mee naar a.s.r. en handelen de schadebehandelaars van a.s.r. die af. Jouw adviseur kan je informeren over de status. Heb je een lopende melding op je Rechtsbijstandverzekering bij ARAG of DAS? Dan handelt die partij de melding ook af.

Voor de verhuizing kun je terecht bij de alarmnummers van Aegon. Op aegon.nl vind je de juiste telefoonnummers.

Na de verhuizing kun je terecht bij de alarmnummers van a.s.r. Deze vind je op onze contactpagina.

a.s.r. werkt samen met DAS. Aegon werkte voor 1 juli 2024 samen met ARAG en is per 1 juli 2024 gaan samenwerken met DAS. Dit betekent dat de specialisten van DAS je per 1 juli helpen wanneer je rechtsbijstand nodig hebt.

Wil je een nieuw conflict melden? Voor de verhuizing meld je je conflict op aegon.nl en na de verhuizing kun je terecht op asr.nl. Conflicten die vóór 1 juli 2024 zijn ontstaan, worden nog behandeld door ARAG. Conflicten die na 1 juli 2024 zijn ontstaan, worden behandeld door DAS. 
Goed om te weten: het gaat om de datum waarop het conflict is ontstaan. Niet om de datum waarop je het conflict meldt.

Had je een lopende melding op je Rechtsbijstandverzekering bij ARAG of DAS? Dan handelt die partij de melding ook af.

Heb je een jaar lang geen schade op je auto- of motorverzekering? Dan heb je een schadevrij jaar. In het volgende verzekeringsjaar krijg je dan korting op je premie. En zo elk jaar verder, tot je de maximale korting bereikt. Dit heet no-claimkorting. Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe lager de premie die je voor je verzekering betaalt. Hoeveel korting je krijgt, is vastgelegd in de no-claimladder.

Bij de verhuizing naar a.s.r. nemen we het aantal schadevrije jaren dat je had bij Aegon exact over. Maar de no-claimladder van a.s.r. heeft een andere opbouw dan die van Aegon. Daarom kan het zijn dat je bij a.s.r. op een andere no-claimtrede staat, met een ander kortingspercentage. Dit heeft bij de verhuizing naar a.s.r. geen invloed op je premie, want die is dan nog hetzelfde als bij Aegon. 

Na de verhuizing geldt bij de jaarlijkse verlenging van je verzekering het kortingspercentage volgens de no-claimladder van a.s.r. Omdat de no-claimladder van a.s.r. een stuk langer is en meer treden heeft dan die van Aegon, heb je kans op langere doorgroei van korting. De no-claimregeling van a.s.r. heeft overeenkomsten met die van Aegon, maar er zijn ook verschillen. De verschillen kun je vinden op de verschillenkaarten op de verschillenpagina.

Ja, a.s.r. heeft een eigen duurzaam herstelnetwerk. Dit netwerk bestaat uit duurzame herstelbedrijven met het keurmerk Groengedaan! Zo weet je altijd zeker dat je schade op een milieuvriendelijke manier gerepareerd of hersteld wordt. Schade aan je inboedel, woonhuis of auto? Geef bij je schademelding aan dat je het door ons herstelnetwerk wilt laten herstellen. Is het te herstellen, dan neem t het herstelbedrijf contact met je op. Wij betalen het schadeherstelbedrijf rechtstreeks. Dat scheelt jou weer werk! 

Overige vragen

Bij a.s.r. geloven wij in de kracht van onafhankelijke verzekeringsadviseurs. Want jouw adviseur kan veel beter inschatten waar je behoefte aan hebt. Jouw adviseur is dan ook je eerste aanspreekpunt. Tot aan de verhuizing kun je voor vragen over je schadeverzekeringen ook terecht op aegon.nl. Na de verhuizing kun je terecht bij a.s.r. Bekijk onze contactpagina en kies de service of contactmogelijkheid die het best bij jou past. We helpen je graag.

Na de verhuizing van je schadeverzekering staat er bij de verzekering in je Mijn Aegon-account dat deze verhuisd is naar a.s.r. Vanaf dat moment kun je je schadeverzekering inzien in je a.s.r. account . Na de verhuizing krijg je een uitnodiging om je a.s.r. account te activeren. Heb je al een a.s.r. account? Dan wordt je schadeverzekering van Aegon daaraan toegevoegd. 

Opzeggen van je schadeverzekering kan via je jouw adviseur. Bij a.s.r. kan je jouw schadeverzekering op elk moment opzeggen. Er is géén opzegtermijn. Als je besluit je schadeverzekering op te zeggen, dan betaalt a.s.r. de te veel betaalde premie terug.

Bij a.s.r. maken we onderscheid tussen zelf af te sluiten schadeverzekeringen en schadeverzekeringen die je afsluit via een adviseur. De zelf af te sluiten schadeverzekeringen herken je aan het a.s.r.-logo met de toevoeging ‘ik kies zelf’. Bij Ik kies zelf van a.s.r. kun je al je verzekeringszaken zelf regelen. Of het nu om een dekkingswijziging, schademelding of opzegging gaat, je regelt het eenvoudig online. Kom je er niet uit? Dan kies je zelf hoe je contact met ons opneemt.  De schadeverzekeringen die je via een adviseur afsluit, hebben geen toevoeging of logo. Wil je hiervoor een dekkingswijziging, schademelding of opzegging doorgeven? Dan regel je dit via de adviseur bij wie je de verzekering hebt afgesloten.

Heb je nog vragen?

Is jouw schadeverzekering van Aegon naar a.s.r. verhuisd? Je krijgt van ons een e-mail of brief waarmee je een account kunt aanmaken. Heb je die nog niet gehad? Dan kun je nog geen account aanmaken.

Bij a.s.r. is je schadeverzekering in goede handen
Duurzaam schadeherstel Duurzame keuzes: nu, later en altijd Deze klant liet haar bank duurzaam herstellen