Ga naar de hoofdinhoud

Overzicht verschillen tussen a.s.r. & Aegon

Met de verhuizing van Aegon naar a.s.r. gaan je verzekeringen die je bij Aegon had over naar een vergelijkbare versie van a.s.r. Bij sommige verzekeringen zitten er verschillen in de dekking. Om te voorkomen dat je dekking bij zulke verzekeringen opeens verandert, voegen wij bij die verzekeringen een Garantieclausule toe.

Wat is de Garantieclausule?

Heb je schade en was je dekking bij Aegon ruimer dan bij a.s.r.? Dan handelen wij je schade af volgens de voorwaarden die je had bij Aegon. Als de Garantieclausule van toepassing is op je verzekering, vind je deze terug op je polisblad.

Wanneer stopt de Garantieclausule?

De clausule geldt na de verhuizing voor maximaal twee verzekeringsjaren, gerekend vanaf de eerste jaarlijkse verlengingsdatum na de verhuizing. Op je polisblad vind je de precieze datum waarop de Garantieclausule uiterlijk stopt. 

De Garantieclausule stopt eerder wanneer er een wijziging plaatsvindt in het verzekerde risico of object. Dit gebeurt bijvoorbeeld als:

  • je auto verandert bij de autoverzekering; 
  • je adres verandert bij je inboedel- en/of woonhuisverzekering;
  • je gezinssamenstelling verandert bij de doorlopende reis- en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Als de clausule stopt, dan gelden vanaf dat moment alleen de voorwaarden van a.s.r. Je ontvangt van ons bericht wanneer de Garantieclausule stopt.  

Heb je bericht gekregen dat de Garantieclausule stopt?

Als je bericht hebt gekregen dat de Garantieclausule vervalt, dan gelden vanaf de datum die in het bericht wordt genoemd alleen de voorwaarden van a.s.r. 

Wat zijn de verschillen in voorwaarden tussen de verzekeringen van a.s.r. en Aegon?

Hieronder vind je per verzekering de belangrijkste verschillen. Op je laatste polisblad van Aegon staat welke verzekering(en), dekking(en) en voorwaarden je had. Op dat polisblad staat onder ‘Uw gegevens’ bij elke verzekering het ‘Voorwaardennummer’. Bij bijvoorbeeld een inboedelverzekering kan dat het voorwaardennummer '3038' of '3041' zijn. Dit nummer heb je nodig om de juiste verschillenkaart te bekijken. Bij de aansprakelijkheidsverzekering is er bijvoorbeeld maar 1 voorwaardenummer, namelijk 3016.

Verschillen per verzekering In en om je huis

Staat op je laatste polisblad van Aegon dat je voorwaarden had met voorwaardenummer 3038?

Staat op je laatste polisblad van Aegon dat je voorwaarden had met voorwaardenummer 3041?

 

Staat op je laatste polisblad van Aegon dat je voorwaarden had met voorwaardenummer 3037?


Staat op je laatste polisblad van Aegon dat je voorwaarden had met voorwaardenummer 3040?

 

Oude Aegon voorwaarden

Je hebt nog dezelfde voorwaarden als bij Aegon. De voorwaarden zijn dus niet veranderd en er zijn geen verschillen. Je voorwaarden zijn Aegon Recreatie- of Tweede Woningverzekering.

Op de weg en op het water

Staat op je laatste polisblad van Aegon dat je voorwaarden had met voorwaardennummer 1411? 

 

Persoonlijke bescherming

Je hebt nog dezelfde voorwaarden als bij Aegon. De voorwaarden zijn dus niet veranderd en er zijn geen verschillen.

Staat op je laatste polisblad van Aegon dat je voorwaarden had met voorwaardenummer 3033?


Staat op je laatste polisblad van Aegon dat je voorwaarden had met voorwaardenummer 3035?

 

Wij vinden het belangrijk dat je goed en volledig geïnformeerd bent. Wil je weten welke voorwaarden voor jou gelden? Of heb je een vraag over wat er in de voorwaarden staat? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur. Die beantwoordt graag jouw vragen.