Wil je een rekening van een zorgverlener bij ons declareren? Dat doe je gemakkelijk door op onderstaande knop te klikken en te declareren via je a.s.r. account óf met onze app.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je niet het (hele) bedrag van je declaratie vergoed hebt gekregen. In je declaratieoverzicht vind je altijd de reden waarom je declaratie niet volledig is vergoed of is afgewezen.
In de onderstaande uitklappers bekijk wat meestal de reden voor afwijzing is. Je ziet per reden een uitleg en leest je wat je kunt doen.
Bij bepaalde zorgverzekeringen van a.s.r. gelden er maximale vergoedingen als je naar een zorgverlener gaat waar wij geen contract mee hebben. Dat betekent dat je zelf mogelijk een gedeelte van de kosten betaalt. Op onze pagina over maximale vergoedingen bekijk je of dit geldt voor de verzekering die jij hebt.
Als je naar een zorgverlener gaat waar wij geen contract mee hebben kan het zijn dat je declaratie is afgewezen omdat je geen aanvraag hebt ingediend. Op onze pagina over een machtiging aanvragen lees je hoe je erachter komt of je eerst een machtiging moet aanvragen.
Heb je zorgkosten gedeclareerd die onder het eigen risico vallen? Wij houden het eigen risico in dit geval in op de vergoeding. Dit vind je terug in de betaalspecificatie die je van ons ontvangt.
Het kan zijn dat je niet verzekerd bent voor de kosten die je hebt gemaakt. Bij vergoedingen bekijk je hoeveel dekking je hebt voor bepaalde zorg per basisverzekering en aanvullende verzekering.
Voor sommige zorg betaal je een eigen bijdrage. Als er op de zorg die je gebruikte een eigen bijdrage geldt dan houden we die in op het bedrag dat we aan je uitbetalen.
De makkelijkste en snelste manier om je zorgkosten te declareren is via je a.s.r. account of via de Zorg app. Wil je je declaratie toch per post indienen? Stuur in dit geval je rekening op naar het volgende postadres:
Een medeverzekerde kan zelf aangeven of de hoofdverzekerde zijn of haar zorggegevens mag inzien. Als de medeverzekerde hier geen toestemming voor geeft, kun de hoofdverzekerde de gedeclareerde zorgkosten van deze verzekerde niet terug vinden in het declaratieoverzicht. Geeft de medeverzekerde wel toestemming voor het inzien van de zorggegevens? Dan zijn de declaraties wel in te zien, maar is sommige informatie uit privacyoverwegingen afgeschermd.
Heb je een vraag of hulp nodig? Neem contact met ons op via één van onze contactmogelijkheden. Wij helpen je graag verder.
Vergoeding zoeken
Zorgkosten declareren
Zorgverlener zoeken
Machtiging aanvragen
Wachtlijstbemiddeling
Kind meeverzekeren
Alles over betalen
Betalingsregeling
Eigen risico
Eigen bijdrage
Maximale vergoedingen
Fysiotherapie
Zwangerschap
Mondzorg
GGZ
Meer zorg
a.s.r. Zorg App
Zorgpas
English information
Buitenland
Polisvoorwaarden en documenten
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 10000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}