Ga naar de hoofdinhoud

Zelf online aanmaken

Maak zelf online een a.s.r. account aan. Dit kan op twee manieren.

iDIN werkt net zoals iDEAL. Je gebruikt het niet om geld naar ons over te maken. Maar om 1 keer je naam, adres, geslacht en geboortedatum te controleren. a.s.r. krijgt geen toegang tot je bankgegevens. We sturen je een brief met een unieke code. Deze brief krijg je binnen 5 werkdagen thuisbezorgd. Met deze code kun je direct een account aanmaken.

Let op! Heb je een adres in het buitenland? Dan kun je geen account aanmaken met iDIN. Bel dan met a.s.r. op 030 - 278 87 62.

Logo van iDIN
Veelgestelde vragen

iDIN is een nieuwe manier van online identificeren met de hulp van je bank. Het is een Nederlands online identificatiemiddel. De iD staat voor identificeren en IN staat voor inloggen. 

Met iDIN vraag je jouw bank om je naam, adres en geboortedatum aan ons te bevestigen.

Net als bij internetbankieren en betalen met iDEAL maak je met iDIN gebruik van de beveiligde inlogmethode van je bank. iDIN gebruikt dezelfde beveiligingstechnieken, je wordt doorgestuurd naar de inlogpagina van je bank waar je kunt inloggen met je bankgegevens. Simpel, makkelijk en veilig. 

Het lukt niet om een account aan te maken met iDIN. Dit kan liggen aan het volgende:

  • De verzekering is niet bekend onder jouw naam. Controleer of de verzekering op jouw naam staat. Is dit het geval? Controleer dan of de bankrekening die je gebruikt op jouw naam staat. Probeer het dan opnieuw.
  • Niet al je gegevens zijn bij ons bekend.
  • We hebben niet het juiste adres. Het adres wat bij ons bekend is staat op jouw verzekeringspolis.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.

iDIN is een persoonlijk inlogmiddel. Het makkelijkst is om je persoonlijke betaalrekening te gebruiken. Heb je een gezamenlijke rekening en wil je gebruikmaken van iDIN? Gebruik dan de gegevens van je eigen bankrekening.

Het kan zo zijn dat maar één van jullie een account kan aanmaken met iDIN als je samen een rekening hebt. Dat is meestal de hoofdrekeninghouder.

Met de code activeer je jouw account. Vul deze code in samen met je geboortedatum en polisnummer. Kies een nieuw wachtwoord en bevestig dat jij het bent door een sms-code in te vullen. In plaats van een polisnummer kun je ook het pakketnummer van je schadeverzekering invullen. Of gebruik het leningnummer van je hypotheek. Je polisnummer is per post naar je gestuurd.

Binnen 5 werkdagen ontvang je een brief met een unieke code. Heb je langer geleden een uniek code aangevraagd? Vraag dan opnieuw een unieke code aan of neem contact met ons op.

Werkt de unieke code niet meer? Vraag dan opnieuw een unieke code aan via de website of neem contact op met a.s.r.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }