Met een verzekeringskaart zie je in één oogopslag de belangrijkste productkenmerken. Bijvoorbeeld wat wel en niet verzekerd is als je onze verzekering afsluit. De verzekeringskaart helpt je onze verzekeringen te vergelijken met die van andere aanbieders.
Extra dekkingen en keuzes voor je motorverzekering
Vraag naar deze mogelijkheden bij je onafhankelijk verzekeringsadviseur:
Extra's en keuzes
WA
WA + Casco beperkt
WA + Casco allrisk
Pechhulp
Hulp als je motor niet verder kan rijden door pech. Ook in je eigen woonplaats. Er geldt geen maximum voor het aantal keer dat je gebruik maakt van deze hulp.
Ongevallen opzittenden
Wij keren een bedrag uit als een opzittende overlijdt of blijvend invalide wordt door een verkeersongeval met je motor. Je kunt kiezen voor verschillende bedragen.
Schade opzittenden
Bij een verkeersongeval met je motor vergoeden wij materiële schade en letselschade van opzittenden tot € 1.000.000. Het maakt niet uit wie er aansprakelijk is.
Rechtsbijstand
Met deze extra dekking ben je verzekerd van juridische hulp. Er zijn drie verschillende dekkingen: de Verhaalservice, Rechtsbijstand Basis en Rechtsbijstand Uitgebreid.
Verzeker de aankoopwaarde 1 of 2 jaar
Heb je jouw motor tweedehands of in het buitenland gekocht? Dan krijg je met deze optie de vergoeding op basis van aankoopwaarde.
Nieuwwaarde 2 jaar verzekerd
Was je motor nieuw toen je hem in Nederland kocht? Dan krijg je standaard 1 jaar de nieuwwaarderegeling. Je kunt deze regeling verlengen tot twee jaar.
Helm en motorkleding
Standaard is de helm en motorkleding voor € 750 per persoon verzekerd. Met deze optie geldt een dekking van € 1.500 per persoon.
Eigen risico aanpassen
Kies je eigen risico van € 0, € 150, € 250 of € 500. Hoe hoger je eigen risico, hoe lager je premie.
Schade aan gemonteerde extra's
Standaard zijn je gemonteerde extra’s al tot € 500 verzekerd. Met deze extra dekking kun je dit bedrag verhogen.
De motorverzekering van a.s.r. sluit je af bij een onafhankelijk verzekeringsadviseur. Die kan jouw situatie veel beter inschatten dan wij. En dat vinden we bij a.s.r. belangrijk. Want zo weet je tenminste zeker dat je nooit onder- of oververzekerd bent. Bovendien neemt je adviseur jou veel administratieve zaken uit handen. Wel zo prettig.
Je bent standaard verzekerd voor schade die je veroorzaakt met je motor aan een ander of zijn spullen. Dat is de Wettelijke Aansprakelijkheid (WA). Wil je ook verzekerd zijn bij schade aan je eigen motor of diefstal? Dan kun je je aanvullend verzekeren met een van de twee cascodekkingen: Casco beperkt of Casco allrisk.
Als je de motorverzekering van a.s.r. afsluit, profiteer je ook hiervan:
Schade, maar is het niet jouw schuld? Dan behoud je jouw no-claimkorting. Lees meer over onze No-blame, no claimregeling.
Iedereen met een geldig rijbewijs en jouw toestemming mag gewoon op je motor rijden.
Je zijspan kun je ook meeverzekeren.
Geen premietoeslag als je de laagste trede op de no-claimladder hebt.
Jonge bestuurders en motorbezitters in grote steden starten op dezelfde trede van de no-claimladder als alle anderen.
Sluit je meerdere schadeverzekeringen bij a.s.r. af? Dat levert je korting op. Daarnaast heb je al je verzekeringen handig in één overzicht.
Heb je schade? Je adviseur helpt je graag bij het afhandelen ervan. Ook kun je rekenen op een vaste schadebehandelaar bij a.s.r.
Je kunt onze motorverzekering op elk gewenst moment opzeggen. De verzekering eindigt dan op de datum die jij aangeeft.
Persoonlijke gegevens, zoals je (e-mail)adres, wijzig je in je persoonlijke inlogomgeving. Voor een wijziging op je verzekering neem je contact op met je adviseur.
Wat is er niet verzekerd bij je motorverzekering van a.s.r.?
Ook goed om te weten, in deze gevallen keren wij niet uit:
Als het kenteken niet op naam staat van de verzekeringnemer, behalve als wij hebben aangegeven dit te accepteren.
Als je onvoldoende voorzorgsmaatregelen neemt om diefstal of schade aan je helm of motorkleding te voorkomen.
Als je schade hebt door snelheidsritten en wedstrijden.
Als je schade ontstaat tijdens verhuur, lease of zakelijk gebruik van de motor.
Als je motor onvoldoende beveiligd is tegen joyrijden of diefstal.
Bij de keuzedekking Ongevallen opzittenden schade door te rijden zonder helm.
Als je schade hebt door onvoldoende zorg of onvoldoende onderhoud.
Als je schade hebt door normaal gebruik, zoals slijtage.
Als je je premie niet hebt betaald.
Bij geen geldig rijbewijs of geen rijbevoegdheid.
Als de bestuurder alcohol in zijn bloed heeft, onder invloed is van drugs, medicijnen, een andere stof of ander middel dat de rijvaardigheid kan beïnvloeden.
Als je schade hebt door opzet, molest, kernramp of als jouw motor gebruikt wordt voor criminele activiteiten.
We noemen hier een aantal belangrijke uitsluitingen. In de polisvoorwaarden vind je alle uitsluitingen. Maar ook op het polisblad kunnen uitsluitingen of beperkingen staan.
Wil je precies weten hoe het zit? Lees dan de voorwaarden. Of neem contact op met je adviseur.
Je krijgt bij ons op drie manieren korting op de premie voor je motorverzekering:
Rij een jaar schadevrij. Dan krijg je korting op je premie. Heb je schade, maar is het niet jouw schuld? Dan krijg je deze korting ook. Leer meer over schadevrije jaren.
Sluit een van onze 15 andere schadeverzekeringen af. Want hoe meer verzekeringen je afsluit uit ons voordeelpakket, hoe meer korting je krijgt premies van je verzekeringen. Dat kan oplopen tot 10% korting op de totale premie.
Verzeker meerdere voertuigen bij ons. Dan krijg je automatisch tot 25% voertuigenkorting. Dit is een extra korting naast de korting die je krijgt met het Voordeelpakket. Deze korting is ook onafhankelijk van de no-claimkorting.
Het internationale verzekeringsbewijs voor je motor
In sommige landen verplicht
Een Groene kaart is een internationaal verzekeringsbewijs. In veel landen is deze verplicht. Voor Nederland heb je geen Groene kaart nodig. Je krijgt de Groene kaart voor je motor elk jaar opgestuurd.
In welke landen is de groene kaart geldig?
De Groene kaart is geldig in de landen die op de Groene kaart vermeld staan en niet zijn doorgekruist. De Groene kaart laat zien voor welke landen jouw WA-verzekering geldt. Je Groene kaart is maximaal een jaar geldig.
Kwijt of heb je de kaart eerder nodig?
Ben je jouw Groene kaart kwijt? Of verloopt de Groene kaart tijdens een geplande reis? Je kunt je groene kaart terugvinden in jouw persoonlijke inlogomgeving. Als je nog geen account hebt voor Mijn a.s.r. schadeverzekeringen, dan kun je deze direct bij ons aanmaken. Je kunt ook een nieuwe, tijdelijke, Groene kaart aanvragen.
Ook met je verzekering kan je een bewuste keuze maken. Zo beleggen we je premie bij a.s.r. zo duurzaam mogelijk. Meer weten over het beleggingsbeleid van a.s.r.?
Bekijk onze verzekeringen voor op de weg en op het water, in en om je woning en persoonlijke bescherming. Deze verzekeringen kun je ook combineren in ons voordeelpakket.
Schade aan je motor? Je kunt dit duurzaam laten herstellen bij een gekwalificeerd schadeherstelbedrijven.
Heb je een schade die niet de (mede)schuld van de bestuurder is? Dan blijf je gewoon doorgroeien naar een hogere premiekorting.
Wijzigingen doorgeven
Snel contact met je adviseur
Schade melden
Bereken je premie
Vind je adviseur
Livechat
Bel onze alarmcentrale: (030) 256 77 77
Meer contactmogelijkheden
Duurzame verzekeraar
Voordeelpakket van a.s.r.
Waarom afsluiten via een adviseur
Onze blogs
Polisvoorwaarden
Verzekeringskaarten
Documenten
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 10000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}