Polisvoorwaarden 2025
Verandering van de polisvoorwaarden per 1 januari 2025
In de afgelopen jaren hebben wij de polisvoorwaarden een aantal keren aangepast. Dit doen we om onze polisvoorwaarden aan te laten sluiten bij ontwikkelingen in de markt. Daarnaast hebben we tekstuele verbeteringen doorgevoerd om de voorwaarden steeds beter leesbaar en begrijpelijker te maken. Op deze pagina vind je de wijzigingen die we de afgelopen jaren hebben doorgevoerd.
Aanpassingen per 1 januari 2025
De belangrijkste wijzigingen zijn:
Artikel 6.2
We hebben we de door te geven wijzigingen uitgebreid.De belangrijkste wijzigingen zijn:
Artikel 3.4
We hebben verduidelijkt dat we uitgaan van het bij ons geregistreerde loon en dat we ook de opgenomen vakantiedagen tijdens ziekteverzuim vergoeden.
Artikel 3.7
We bieden geen ondersteuning meer bij herbeoordelingen of bij beschikkingen van UWV.
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.
Artikel 6.1
We hebben toegevoegd dat de ziekmelding aan de arbodienst binnen een week moet plaatsvinden.
Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.Artikel 4.2
We hebben de door te geven wijzigingen uitgebreid.
Artikel 6.4
We hebben verduidelijkt dat we ook opgenomen vakantiedagen tijdens ziekteverzuim vergoeden.
Artikel 9.4
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.De belangrijkste wijzigingen zijn:
Artikel 3.2.3
We hebben verduidelijkt dat we uitgaan van het bij ons geregistreerde loon en dat we ook de opgenomen vakantiedagen tijdens ziekteverzuim vergoeden.
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.
Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.De belangrijkste wijzigingen zijn:
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.Artikel 5.4
We hebben dit artikel verwijderd.Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.De belangrijkste wijzigingen zijn:
Artikel 3.4
We hebben verduidelijkt dat we het inkomen na arbeidsongeschiktheid vermenigvuldigen met het op het polisblad vermelde dekkingspercentage voordat dit van de uitkering wordt afgetrokken.
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.
Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.- De belangrijkste wijzigingen zijn:
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.
Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen. De belangrijkste wijzigingen zijn:
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.
Artikel 5.5
We hebben dit artikel verwijderd.Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.De belangrijkste wijzigingen zijn:
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.
Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.
Artikel 5.5
We hebben dit artikel verwijderd.
Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.Artikel 3.4
We hebben verduidelijkt dat we uitgaan van het bij ons geregistreerde loon.
Artikel 5.1
We hebben verduidelijkt dat arbeidsongeschiktheid bij verlenging van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is uitgesloten.
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.Artikel 3.1, 3.2 en 4.1
We hebben verduidelijkt dat het moet gaan om minder dan 35% arbeidsongeschiktheid direct na afloop van de WIA-wachttijd.
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.De belangrijkste wijzigingen zijn:
We hebben de ZW-uitkering toegevoegd aan de begrippenlijst.
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.
Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.
Artikel 8.2, 8.3 en 8.9
We hebben verduidelijkt dat het moet gaan om minder dan 35% arbeidsongeschiktheid direct na afloop van de WIA-wachttijd.De belangrijkste wijzigingen zijn:
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.
Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.Artikel 4.2
We hebben de door te geven wijzigingen uitgebreid.
Artikel 6.9
We hebben mogelijkheden voor begunstiging opgenomen.Artikel 7.2
We hebben opgenomen dat de premie elk jaar verhoogd mag worden met de Consumenten Prijs Index.- Productvergelijking minder dan 35% AOV
- Productvergelijking Stop Loss met eigen risico
- Productvergelijking verzuim met eigen risico
- Productvergelijking verzuim ontzorgverzek Aegon
- Productvergelijking WGA eigen risico
- Productvergelijking WGA gat Basis
- Productvergelijking WGA gat Plus
- Productvergelijking WGA gat Uitgebreid
- Productvergelijking WIA excedentverzekering
- Productvergelijking Ziektewet eigen risico
Aanpassingen per 1 januari 2024
De belangrijkste veranderingen zijn:
Artikel 3.3
Verduidelijking van de zinsformulering over de informatievestrekking Verzekeringnemer.Artikel 6.9
De begunstigde staat vermeld op het polisblad. Dat kan Verzekerde, diens nabestaanden, of de Verzekeringnemer zijn. Wij gaan er vanaf 1 januari 2024 standaard vanuit dat Verzekerde of diens nabestaanden de begunstigde is. In dat geval betalen we de uitkering aan Verzekeringnemer uit met het verzoek deze door te betalen onder inhouding van de wettelijk verplichte loonheffingen en premies sociale verzekeringen.
Het is nog steeds mogelijk voor de Verzekeringnemer om de begunstigde te zijn. In dat geval kan het voorkomen dat de werknemer een eventuele keuring moet ondergaan voor de vaststelling van de uitkering, terwijl hij niet de begunstigde is. Dit kan tot onduidelijkheid leiden bij Verzekerde over wie de uitkering ontvangt. Daarom gaan we standaard uit van Verzekerde als begunstigde. Wanneer de werkgever als Verzekeringsnemer de begunstigde is, zullen we hierop wijzen.
Aanpassingen per 1 januari 2023
We voeren een aantal veranderingen door die voor alle inkomensverzekeringen gelden. Deze aanpassingen zijn te vinden in de Algemene voorwaarden Moduleverzekering Arbeidsongeschiktheid Collectief. Het gaat hierbij om de artikelen:
Artikel 1.2
We hebben de definitie verzekeringnemer uitgebreid, zodat duidelijker is wie we bedoelen als de verzekeringnemer niet een natuurlijk persoon is.
Artikel 3.3
We hebben toegevoegd dat wij de verzekering kunnen beëindigen als men geen of onjuiste informatie verstrekt over verzekeringnemer, men betrokken is bij een misdrijf of niet langer beschikt over de vereiste vergunningen of registraties.
Artikel 6.1
Hier hebben we toegevoegd dat de verzekering wordt beëindigd als men bedrijfsactiviteiten ontplooit die bij wet verboden zijn.
Artikel 7.1 / 7.2
We hebben duidelijker omschreven waarom en wanneer wij de premie- en /of polisvoorwaarden aanpassingen kunnen doorvoeren.We voeren een aantal veranderingen door die voor alle inkomensverzekeringen gelden. Deze aanpassingen zijn te vinden in de Algemene voorwaarden Moduleverzekering Arbeidsongeschiktheid Collectief. Het gaat hierbij om de artikelen:
Artikel 1.2
We hebben de definitie verzekeringnemer uitgebreid, zodat duidelijker is wie we bedoelen als de verzekeringnemer niet een natuurlijk persoon is.
Artikel 3.3
We hebben toegevoegd dat wij de verzekering kunnen beëindigen als men geen of onjuiste informatie verstrekt over verzekeringnemer, men betrokken is bij een misdrijf of niet langer beschikt over de vereiste vergunningen of registraties.
Artikel 6.1
Hier hebben we toegevoegd dat de verzekering wordt beëindigd als men bedrijfsactiviteiten ontplooit die bij wet verboden zijn.
Artikel 7.1 / 7.2
We hebben duidelijker omschreven waarom en wanneer wij de premie- en /of polisvoorwaarden aanpassingen kunnen doorvoeren.Bij onze WIA verzekeringen hebben we in de polisvoorwaarden verduidelijkt dat de eigen WIA-instroom wordt meegenomen voor bedrijven vanaf 100 medewerkers.
Toelichting WGA Gat Uitgebreid
Polisvoorwaarden 418
Jouw werknemer krijgt alleen een aanvulling bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid. Dit gaat over werknemers die 35-80% arbeidsongeschikt zijn. Deze variant geldt voor verzekeringen die gesloten zijn vanaf 1 januari 2022.
Polisvoorwaarden 419
Jouw werknemer krijgt een aanvulling bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid. Dit gaat over werknemers die 35-80% arbeidsongeschikt zijn. Daarnaast geldt er voor de werknemers die 80%-100% arbeidsongeschiktheid zijn een extra aanvulling van 5%. Deze productvariant met ook de extra aanvulling bij 80%-100% arbeidsongeschiktheid is niet meer af te sluiten voor nieuwe verzekeringen en geldt alleen nog voor bestaande verzekeringen.
Aanpassingen per 1 januari 2022
- Poortwachtergarantie
Om langdurig ziekteverzuim terug te dringen, geldt voor alle werkgevers de Wet verbetering poortwachter. Hiermee zorg je er samen met je zieke medewerker voor dat deze zo snel mogelijk weer aan het werk kan. Met de Poortwachtergarantie zorgen wij ervoor dat je aan alle verplichtingen van deze wet voldoet. Kom je de administratieve verplichtingen onvoldoende na, dan vervalt de Poortwachtergarantie.
- Geen recht op vergoeding
Op het moment dat jouw medewerker de AOW-gerechtigde leeftijd heeft bereikt, is er geen recht meer op een vergoeding. Hiermee vervalt de afgesproken eindleeftijd.
- Medewerker met no-risk status
Het is belangrijk dat we altijd de meest actuele informatie over jouw medewerkers hebben. Een medewerker met een no-risk status wordt niet direct verzekerd. In onze nieuwe polisvoorwaarden hebben we duidelijker beschreven, hoe we omgaan met het verzekeren van werkgeverslasten bij medewerkers met een no-risk status.
- Akkoord geven uitkeringsspecificatie
De uitkeringsspecificatie over de voorgaande maand staat iedere eerste werkdag van de maand klaar in het Werkgeversportaal. Wij vragen je die te beoordelen en, als je het hier mee eens bent, akkoord te geven. Als wij binnen 12 maanden geen akkoord ontvangen op de uitkeringsspecificatie, vervalt het recht op de vergoeding.
- Poortwachtergarantie
- Geen recht op vergoeding
Op het moment dat jouw medewerker de AOW-gerechtigde leeftijd heeft bereikt, is er geen recht meer op een vergoeding. Hiermee vervalt de afgesproken eindleeftijd.
- Medewerker met no-risk status
Het is belangrijk dat we altijd de meest actuele informatie over jouw medewerkers hebben. Een medewerker met een no-risk status wordt niet direct verzekerd. In onze nieuwe polisvoorwaarden hebben we duidelijker beschreven, hoe we omgaan met het verzekeren van werkgeverslasten bij medewerkers met een no-risk status.
- Akkoord geven uitkeringsspecificatie
De uitkeringsspecificatie over de voorgaande maand staat iedere eerste werkdag van de maand klaar in het Werkgeversportaal. Wij vragen je die te beoordelen en, als je het hier mee eens bent, akkoord te geven. Als wij binnen 12 maanden geen akkoord ontvangen op de uitkeringsspecificatie, vervalt het recht op de vergoeding.
- Geen recht op vergoeding
Geen aanpassingen.
Net als bij veel andere polisvoorwaarden mogen we de premies pas per contractvervaldatum aanpassen en niet op de eerste dag van een nieuw verzekeringsjaar van een lopende polis.
Doorgeven van informatie
Als de verzekerde werknemer een beschikking of mededeling krijgt van UWV, dan moet deze binnen een week aan ons doorgestuurd worden. Dit geldt zowel voor beschikkingen of mededelingen over de WIA als over de WW.Geen aanpassingen.
Geen aanpassingen.
Geen aanpassingen.
- Gedeeltelijk arbeidsongeschikt
Jouw werknemer krijgt alleen een WGA-uitkering bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid. Dit gaat over werknemers die 35-80% arbeidsongeschikt zijn.
Voor contracten met een ingangsdatum na 1 januari 2023 vervalt de extra 5% uitkering bij werknemers die binnen de 80%-100% arbeidsongeschiktheid vallen. Dit komt, omdat er in dat geval geen sprake is van restverdiencapaciteit. Deze aanpassing zit in offertes voor nieuwe contracten met een offertedatum van 1 november 2021 of later.
- Berekening van de aanvulling
Met de WGA Gat Uitgebreid ontvangt je medewerker een aanvulling op zijn WGA-uitkering tot minimaal 70% van zijn oude (gemaximeerde WIA-)loon. Voor de hoogte van de aanvulling gaan we uit van het op het polisblad vermelde percentage.
- Doorgeven van informatie
Als de verzekerde werknemer een beschikking of mededeling krijgt van UWV, dan moet deze binnen een week aan ons doorgestuurd worden. Dit geldt zowel voor beschikkingen of mededelingen over de WIA als over de WW.
- Gedeeltelijk arbeidsongeschikt
Geen aanpassingen.
Poortwachtergarantie
Om langdurig ziekteverzuim terug te dringen, geldt voor alle werkgevers de Wet verbetering poortwachter. Hiermee zorg je er samen met je zieke medewerker voor dat deze zo snel mogelijk weer aan het werk kan. Met de Poortwachtergarantie zorgen wij ervoor dat je aan alle verplichtingen van deze wet voldoet. Kom je de administratieve verplichtingen onvoldoende na, dan vervalt de Poortwachtergarantie.
Arbobegeleiding
Bij beëindiging van deze module eindigt ook de module re-integratiemanager.
Ontzorgmanager arbobegeleiding
Geen aanpassingen.
Arbosignaal
De dekking geldt voor arbeidsongeschiktheid ontstaan na de ingangsdatum van de module, tenzij je andere afspraken met de arbodienst maakt. Bij beëindiging van deze module eindigt ook de module re-integratiemanager.
Re-integratiemanager
De dekking geldt voor arbeidsongeschiktheid ontstaan na de ingangsdatum van de module, tenzij je andere afspraken maakt met de arbodienst. Bij beëindiging van een gekoppelde module eindigt ook de module re-integratiemanager.
De dekking is uitgebreid met ondersteuning en begeleiding door de casemanager als er sprake is van werkhervatting bij een andere werkgever.
Ontzorgmanager re-integratie
De dekking is uitgebreid met ondersteuning en begeleiding door de ontzorgmanager bij werkhervatting bij een andere werkgever.
Ziektewetbegeleiding
Geen overige inhoudelijke aanpassingen.
Aanpassingen per 1 januari 2021
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven belangrijke informatie
In de polisvoorwaarden kun je lezen welke informatie je aan ons door moet geven. Aan de polisvoorwaarden is toegevoegd dat wij, als we de informatie niet van je ontvangen, de mogelijkheid hebben om een uitkering en/of de verzekering stop te zetten.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Aanpassingen per 1 januari 2020
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven belangrijke informatie
In de polisvoorwaarden kun je lezen welke informatie je aan ons door moet geven. Aan de polisvoorwaarden is toegevoegd dat wij, als we de informatie niet van je ontvangen, de mogelijkheid hebben om een uitkering en/of de verzekering stop te zetten.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste veranderingen zijn:
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
- Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
- Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
De belangrijkste wijzigingen zijn:
Artikel 5.3
We hebben verduidelijkt dat het juiste loon bij ons bekend moet zijn, bij aanvang en gedurende de looptijd van de verzekering.
Artikel 6.6
We hebben toegevoegd dat we bij het niet nakomen van de re-integratieverplichtingen ook de mogelijkheid hebben om de premie te verhogen of de verzekering te beëindigen.
Aan deze overzichten kunnen geen rechten worden ontleend. De officiële teksten staan in de polisvoorwaarden.
Heb je vragen?
- Stel je vraag via WhatsApp: Buiten deze tijden kan je ons bereiken via Whatsapp op nummer 06 51 15 68 68
- Bel met je adviseur: voor vragen over je collectieve inkomensverzekeringen kan je uiteraard ook contact opnemen met je adviseur
- Stel je vraag aan onze mensen van Relatiebeheer: Bel (033) 464 28 65 als je vragen hebt over de omzetting van je Collectieve Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:30 uur. Je kunt ook mailen naar inkomen.relatiebeheer@asr.nl.
Archief van polisvoorwaarden
Wil je weten hoe het ook al weer zat in je huidige polisvoorwaarden? Bekijk ons archief van polisvoorwaarden. Onze nieuwe polisvoorwaarden staan onder het kopje '2023'.