Ga naar de hoofdinhoud
Home Soople en a.s.r. voor soepel én duurzaam schadeherstel
Afbeelding van een man die aan het klussen is

Soople en a.s.r. zorgen samen voor soepel én duurzaam schadeherstel

09 augustus 2024

Bij schade is herstellen meestal duurzamer dan vervangen. Daarom helpt a.s.r. haar klanten graag om schades duurzaam te laten herstellen. Een van de herstelbedrijven die hierbij helpt is Soople, waar a.s.r. vorig jaar zelfs een meerderheidsbelang in heeft genomen. Bedrijfsleider Daniël Roelink is enthousiast over deze bijzondere krachtenbundeling: ‘Samen zijn we slagvaardiger en zorgen we voor korte lijnen, zodat we schades vaak sneller kunnen oplossen.’

Bekijk de video
Voordelen van duurzaam schadeherstel

‘Klanten van a.s.r. die nu kiezen voor duurzaam schadeherstel ervaren direct de voordelen,’ vertelt Daniël. ‘We herstellen schade in huis zo snel mogelijk. Je hoeft als klant van a.s.r. dus niet te wachten tot een aannemer bij jou in de buurt tijd heeft. En je hoeft de kosten voor het herstel ook niet zelf voor te schieten. Daarnaast ben je verzekerd van duurzame materialen met een hoge kwaliteit, zodat je ook later nog lang plezier van de reparatie hebt. En duurzaam herstellen is beter voor het milieu dan volledig vervangen. Want je zorgt hiermee voor minder afval én er is minder nieuw materiaal nodig. En dus ook minder grondstoffen, minder transport en minder milieubelastende productieprocessen.’

Samen meedenken, samen groeien

De kracht van de samenwerking tussen a.s.r. en Soople zit volgens Daniël voor een groot deel in de korte lijnen: ‘We zijn goed op elkaar ingespeeld. Soople zorgt niet alleen voor een vlot verlopende afhandeling, we denken ook echt met de klant mee. Zo boden we een klant met waterschade aan een dakkapel bijvoorbeeld de mogelijkheid om er op eigen kosten meteen ook isolerend glas in te laten zetten. We merken dat steeds meer mensen onze aanpak ook echt waarderen, zeker in combinatie met de winst voor het milieu. Daarom hebben Soople en a.s.r. ook een gedeelde ambitie om deze manier van duurzaam herstellen landelijk uit te rollen. Hiervoor hebben we zojuist ook een centraal gelegen nieuwe vestiging in Vianen geopend. Zo kunnen we nog veel meer klanten snel en op een duurzame manier helpen.’

Tevreden tussenpersonen, blije klanten

‘Ook tussenpersonen waarderen de intensieve samenwerking die a.s.r. en Soople met elkaar hebben,’ vertelt Daniël. ‘Met name de voortvarendheid waarmee we samen dingen oppakken, dossiers zijn zo simpelweg sneller afgehandeld. En ook van klanten krijgen we regelmatig enthousiaste reacties over de kwaliteit die onze vakmensen leveren. Dat zijn voor mij persoonlijk dingen die dit werk extra mooi maken. Schade is nooit leuk, maar met de manier waarop we schades oplossen kunnen we mensen toch vaak positief verrassen. De slogan van Soople is niet voor niets: Soople - De klusdienst waar je blij van wordt!’

Waarom herstellen duurzamer is dan vervangen

a.s.r. werkt samen met duurzame herstellers zoals Soople, die duurzaam handelen én duurzame materialen gebruiken. En ook jij draagt bij aan een betere wereld door te kiezen voor duurzaam schadeherstel. Hiermee zorg je namelijk voor minder afval, minder gebruik van grondstoffen én minder vervoer. En dat is niet alleen beter voor de wereld, maar vooral ook voor de toekomstige generaties. Wil je weten hoeveel duurzamer herstellen precies is?

Ruben Leendertse

Meer verhalen over Duurzaam Leven

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }