Er valt steeds meer te kiezen in ons leven. En er lijkt ook steeds meer van die keuzes af te hangen. Zijn de juiste keuzes voor nu wel de juiste keuzes voor later? Kies je voor jezelf of voor het klimaat? Of kan het ook allebei? Bij a.s.r. denken we van wel. Want kies je bijvoorbeeld nu voor isolatie van je huis om energie te besparen, dan kies je ook gelijk iets goeds voor de planeet.
Kiezen kan best lastig zijn. Om je te helpen bieden wij diensten en producten die goed zijn voor jou nu, later en altijd. Ontwikkeld denkend aan toekomstige generaties. Zo dragen we bij aan een samenleving waarin iedereen een duurzame keuze kan maken
De campagne ‘Dit is de tijd van doen’ daagt uit om naast ergens iets van te ‘vinden’ ook iets te doen. En a.s.r. neemt hierin het voortouw. In de campagne worden doorlopend maatschappelijke thema’s aangekaart waar a.s.r. een oplossing voor biedt met de pay-off ‘a.s.r. doet het’. Het is het vervolg op de bekende campagnereeks met rapper Sticks.
We werken bij a.s.r. dagelijks om gehoor te geven aan de rap van Sticks uit 2016. Daarom gingen we een stapje verder en lieten zien dat we duidelijke keuzes maken in ons duurzame investeringsbeleid (geldend in 2017 en 2018). We investeren in groene energie en niet in de tabaksindustrie, we investeren in kinderonderwijs en niet in de kinderarbeid.
De a.s.r. scholen challenge was een initiatief van a.s.r., in samenwerking met de Dutch Green Building Council en de Gemeente en Provincie Utrecht, waarmee wij kinderen wilden laten nadenken over duurzaamheid, te beginnen bij hun eigen school. Tevens ondersteunden we basisscholen financieel bij het verduurzamen van hun school.
Met onze campagne ‘het andere verhaal’ uit 2016 lieten we zien dat we begrijpen wat er leeft in Nederland. Op zijn eigen manier verwoordt rapper Sticks wat hij verwacht van een verzekeraar. En wat Nederlanders belangrijk vinden.
Nederlanders hebben veel in hun mars, ook na hun 60ste verjaardag. Met De Andere Tour organiseerden we een wielerspektakel voor onze pensioenklanten. We wilden vooral de beeldvorming over senioren op een positieve manier veranderen.
Met De Andere Spelen voerden we campagne om kinderen tussen de 7 en 14 meer te laten bewegen. Met plezier en op hun eigen manier. We kozen ervoor om juist de kleinere, maar toffe sporten te steunen, zoals kaatsen, fierljeppen, bossaball en zwaardvechten.
‘FeyBlij’ was onze eerste campagne waarin ‘helpen door te doen’ centraal stond. In 2013 stopten we na 22 jaar met de sponsoring van voetbalclub Feyenoord. Het laatste halfjaar van ons sponsorschap gaven we cadeau aan Diergaarde Blijdorp.