Ga naar de hoofdinhoud

Beheer bestaande klanten in Mijn pensioenportaal

Aansluitend op het nieuwe administratiesysteem hebben we een nieuw pensioenportaal voor de werkgever ontwikkeld. Uw bestaande klanten hebben toegang tot dit nieuwe portaal 'Mijn pensioenportaal'. Als adviseur heef u via Cockpit toegang tot het pensioenportaal van deze klanten.

  • Heeft u een mutatie doorgegeven, die financiële gevolgen heeft? Dan ontvangt uw klant de volgende dag een factuur met een specificatie. Ons administratiesysteem is aangesloten op SAP. SAP werkt altijd op basis van dag-verwerking. Dit kan niet worden aangepast naar een maandbundeling.
  • Veel mutaties moeten met terugwerkende kracht verwerkt worden. Dit wordt gedaan op basis van de soort mutatie. Hierdoor kan het voorkomen dat de ene dag een nieuwe werknemer wordt opgevoerd, de dag erna een ontslag en een dag later weer een parttimewijziging. Hierdoor ontvangt uw klant dan drie dagen een factuur.
  • Daarnaast zijn er veel facturen met hele kleine bedragen (centen). Bijvoorbeeld bij pensioenregelingen met Verzekerd pensioen of Anw-pensioen. Dit wordt naar verwachting in juli opgelost.
  • Bij elke wijziging ontving uw klant een notificatie. Voortaan ontvangt uw klant alleen nog maar een notificatie van het rekening-courant afschrift. Dit vermindert het aantal berichten dat uw klant ontvangt. 
  • Het kan zijn dat u een mutatie heeft doorgegeven en deze niet terugziet op de factuur. Soms duurt de verwerking van de facturen langer. Dan zijn de facturen niet op tijd klaar om in het portaal te worden geplaatst. Pas 24 uur later kunnen deze facturen in het portaal worden geplaatst.

    In mei wordt op de factuur een totaaltelling per dekking toegevoegd. Op de specificatie is de periode vermeld waarover een premie is aangepast. De reden van de aanpassing is helaas niet zichtbaar op de specificatie.

    Nieuw bankrekeningnummer

    We werken met een nieuw bankrekeningnummer NL39 ABNA 0625 8796 51, ten name van ASR Betalingscentrum B.V. Uw klant ontving eind december een mandaatbrief met de nieuwe incassogegevens. Het nieuwe bankrekeningnummer wordt ook op de facturen vermeld.

    Lagere premie

    Mogelijk is de premie voor de werknemers per 1 januari lager, als gevolg van een hogere franchise en omdat eventueel de salarisgegevens voor 2024 nog niet aangeleverd en verwerkt zijn.

Planning werknemers
Voor vragen

Heeft u een vraag over het inloggen via Cockpit in uw pensioenportaal? Neem dan contact op met Servicedesk zakelijk via (030) 257 86 98 of stuur een e-mail naar servicedesk.zakelijk@asr.nl. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 – 17.30 uur.

Heeft u pensioeninhoudelijke vragen? Neem dan gerust contact op met uw accountmanager of uw commercieel relatiebeheerder. Of u kunt gebruikmaken van het Contactformulier. Dan bellen we u terug.