Bedankt voor je schademelding
Log in en bekijk je meldingBeste , hartelijk dank voor je bericht. We hebben je schademelding goed ontvangen.
Dit kun je nog van ons verwachten
- Je ontvangt een bevestiging van de door jou ingevulde gegevens op je e-mailadres: .
- Je melding wordt door ons binnen 10 dagen in behandeling genomen. Je krijgt van ons een bericht als we je melding hebben behandeld.
- Op je persoonlijke omgeving kun je de status van je melding bekijken.
- Wil je weten wat er allemaal gebeurt na je schademelding? Bekijk dan hieronder wat de stappen zijn.
Wat gebeurt er nadat je schade hebt gemeld?
Nadat jij je schade hebt gemeld handelt een van onze schadebehandelaars je schade af. Daarnaast is je adviseur op de hoogte van je melding. Je kunt altijd bij je adviseur terecht als je vragen hebt. Wil je weten wie je adviseur is? Dit kun je vinden met je a.s.r. account of zoek bij ons je adviseur.
Hoe meer informatie we hebben, hoe sneller we je kunnen helpen. Stuur daarom altijd direct zaken als schadeformulier, foto's, gegevens over een eventuele andere partij en IBAN mee.
Soms kunnen we de schade direct met een nota afwikkelen. Maar soms hebben we eerst een offerte nodig of komt er een expert. a.s.r. heeft een duurzaam herstelnetwerk voor veel soorten schades.
Schade betalen we uit aan het bij ons bekende rekeningnummer of aan de benadeelde. Let op: het kan zijn dat je een eigen risico hebt.
Als je een eigen risico hebt en de aansprakelijke tegenpartij is bekend, dan gaan wij het eigen risico verhalen. Dit kan soms even duren. Bijvoorbeeld als de tegenpartij de schade nog niet heeft gemeld. Of als er discussie is over de aansprakelijkheid. Soms lukt verhalen helemaal niet, al doen wij onze uiterste best.- We regelen de schade snel en deskundig voor jou.
- Als de schade hersteld kan worden, schakelen we in overleg met jou een herstelbedrijf in.
- We houden ons aan de afspraken die we met jou hebben gemaakt in de polisvoorwaarden.
- Wij houden ons aan de Gedragscode Verzekeraars. Het Verbond van Verzekeraars heeft de kernwaarden en gedragsregels van financiële instellingen in deze gedragscode beschreven.
Om je zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen, is het belangrijk dat je je aan een aantal regels houdt:
- Zorg ervoor dat de schade niet groter wordt.
- Geef alle informatie aan de schade-expert die nodig is om de schade te kunnen bepalen. Vraagt de schade-expert om gegevens zoals rekeningen of offertes? Geef die dan zo snel mogelijk. De schade-expert kan de schade dan snel afhandelen.
- Pleeg geen fraude. Er is sprake van fraude als je een verkeerde voorstelling van zaken geeft. Om bijvoorbeeld een hogere uitkering te krijgen dan waar je recht op hebt. Denk daarbij aan het veranderen van bedragen op rekeningen. Of meer declareren dan de daadwerkelijke schade. Als wij fraude constateren, dan nemen wij passende maatregelen. Lees meer over ons fraudebeleid.