Ga naar de hoofdinhoud
Persoonlijk advies wanneer het jou uitkomt

Heb je een zorgverzekering van a.s.r.? Dan plan je via de Zorg voor jezelf app eenvoudig een videogesprek met een huisarts in. Tijdens het gesprek wordt uitgebreid de tijd genomen samen met jou te kijken hoe je aan je gezondheid wil werken. Je kunt natuurlijk ook terecht met klachten, twijfels, of vragen die je misschien niet aan je eigen huisarts zou stellen. Loop niet te lang door met vragen over je gezondheid en stel ze aan de Zorg voor jezelf huisartsen!

Maak kennis met de Huisarts
Waar kan de Huisarts je mee helpen?
Een bezoek aan de huisarts hoeft lang niet altijd fysiek te zijn. In sommige gevallen is een digitale afspraak sneller, makkelijker én net zo goed. De Zorg voor jezelf app biedt daarom een aantal voordelen:
  • Dankzij de ruime openingstijden (elke werkdag van 08.00 - 21.00 uur) stel je vragen eenvoudig op een moment dat voor jou goed uitkomt
  • Je kunt vragen stellen die je liever niet (persoonlijk) aan je eigen huisarts stelt
  • Bij een gezondheidsvraag in het buitenland neem je eenvoudig contact op met Nederlandse huisartsen
  • De huisartsen van Zorg voor jezelf helpen je met adviezen die passen bij jou leefstijl en gezondheidsdoelen
Nieuwsgierig? Zij gingen je voor!

Van slaapklachten tot een verdacht vlekje. De Huisarts hielp via De Zorg voor jezelf app Sander en Claudia uit de brand.
 

Slaapklachten Verdacht vlekje

De Zorg voor jezelf app is vanaf 1 januari beschikbaar voor iedereen met een zorgverzekering van a.s.r. Wist je dat je bij a.s.r. altijd zelf kiest naar welk ziekenhuis je gaat?

Wat vind je in de Zorg voor jezelf app?

De Zorg voor jezelf app biedt je snel digitaal toegang tot:

Veelgestelde vragen over de Huisarts
  1. Via de Zorg voor jezelf app vraag je een consult aan. Je wordt vervolgens gevraagd om in het kort jouw vraag te omschrijven.
  2. Er zijn twee manieren om met een huisarts te spreken: via een terugbelverzoek of via een gepland videoconsult.
  3. Een telefonisch gesprek vindt in de meeste gevallen binnen 2 uur na jouw aanvraag plaats op werkdagen tussen 8.00 en 21.00 uur. Je wordt gebeld op het door jou opgegeven telefoonnummer.
  4. Boek je liever een videoconsult? Dan kies je op basis van de beschikbaarheid van de huisartsen de dag en tijd die jou het beste uitkomt. Je start het videoconsult via de Zorg voor jezelf app. 
  5. Na afloop ontvang je een kort verslag van de huisarts waarmee je gesproken hebt. Als je tijdens de aanvraag van het consult toestemming hebt gegeven kan er ook een terugkoppeling aan je eigen huisarts worden gegeven.

Een telefonisch gesprek vindt in de meeste gevallen binnen 2 uur na jouw aanvraag plaats op werkdagen tussen 8.00 en 21.00 uur. Je wordt gebeld op het door jou opgegeven telefoonnummer. Boek je liever een videoconsult? Dan kies je op basis van de beschikbaarheid van de huisartsen de dag en tijd die jou het beste uitkomt. Je start het videoconsult via de Zorg voor jezelf app.

Met alle basisverzekeringen van a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r. heb je onbeperkt toegang tot de Huisarts via de Zorg voor jezelf app. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

De huisarts van de Zorg voor jezelf app zal nooit jouw eigen huisarts vervangen. De diensten in de Zorg voor jezelf app ondersteunen de reguliere zorg, maar moeten niet gezien worden als vervanging van zorg. De diensten zijn bedoeld om laagdrempelig in contact te komen met een zorgverlener, maar zijn niet geschikt voor urgente of chronische (langdurige) zorg.
Veel van de huisartsen van de Zorg voor jezelf app werken naast de online consulten ook op een praktijk of draaien mee bij de huisartsenpost. Deze extra diensten voor Zorg voor jezelf doen ze omdat ze deze bijvoorbeeld vanuit huis kunnen oppakken. Het helpt hen flexibeler te zijn en een goed privé-werkbalans te houden. Daarnaast werken een aantal huisartsen ook (tijdelijk) vanuit buitenland en kunnen ze op deze manier bij blijven dragen aan het verbeteren van de toegankelijkheid van de huisartsen.

De online huisarts van Zorg voor jezelf kan je niet doorverwijzen naar bijvoorbeeld een specialist. Dit moet via je eigen huisarts. 

Wel kan de online huisarts van Zorg voor jezelf je afhankelijk van de beoordeling via een digitaal recept medicijnen voorschrijven. Het digitale recept wordt via de Zorg voor jezelf app met je gedeeld en kun je meenemen naar jouw eigen apotheek die je de medicijnen zal meegeven. De arts kan in sommige gevallen het recept ook elektronisch met de apotheek delen en de medicijnen kunnen dan zelfs bezorgd worden.

Recepten zijn beschikbaar op basis van de medische criteria van de huisarts. Over het algemeen kunnen onze huisartsen indien nodig vrij beschikbare medicijnen aanbevelen, zoals bijvoorbeeld paracetamol. Medicijnen die alleen op recept beschikbaar zijn kan in bepaalde situaties worden voorgeschreven. Medicijnen die niet worden voorgeschreven zijn onder andere: opiaten, antidepressiva, sterke slaapmedicatie en chronische medicijnen. De huisarts beslist tijdens het gesprek of er een recept wordt uitgeschreven of niet. In sommige gevallen word je geadviseerd om via je eigen huisarts een recept aan te vragen.

De online huisarts van Zorg voor jezelf is er niet om herhaalrecepten voor te schrijven en/of medicatie voor te schrijven die monitoring door een arts vereisen, zoals orale antibiotica of medicijnen met bewezen risico’s bij allergie.

De gegevens die je deelt in de Zorg voor jezelf app worden opgeslagen bij Teladoc Health Nederland. Teladoc Health is de dienstverlener achter de Zorg voor jezelf app. Zij voldoen aan alle (privacy) eisen die in Nederland aan een zorgverlener worden gesteld, zoals bijvoorbeeld een NEN-7510 certificering. Teladoc Health zal persoonlijke informatie of informatie over de diensten die door jou gebruikt worden nooit delen met a.s.r. Als je bij de aanvraag van je consult aangeeft dat de informatie met jouw eigen huisarts gedeeld mag worden delen wij deze vertrouwelijk via het Huisartsen informatie systeem (HAPIS).
Om de kwaliteit van zorg en ondersteuning te kunnen garanderen stelt Teladoc Health hoge eisen aan hun zorgprofessionals. Teladoc Health is de dienstverlener achter de Zorg voor jezelf app. Alle huisartsen zijn BIG-geregistreerd en de diëtisten hebben een actieve registratie in het Kwaliteitsregister Paramedici. De mental coaches hebben een afgeronde post-HBO coachopleiding met EQA-certificering en minimaal 5 jaar ervaring met coaching.
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }