Ga naar de hoofdinhoud
Geruststelling in het oerwoud van informatie

Er is tegenwoordig veel informatie over klachten en symptomen te vinden. Maar hoe weet je waar je op kan vertrouwen? De Symptoomchecker geeft je altijd en overal betrouwbare inzichten in jouw situatie. Vul je klachten en een eenvoudige vragenlijst in om direct advies te krijgen. Bij twijfel of zware klachten, wordt je altijd verwezen naar een zorgverlener. Na de check plan je via de app snel een afspraak bij de Huisarts. Ook deel je direct de uitslag van je check om zo goed mogelijk geholpen te worden!

Maak kennis met de Symptoomchecker
Waarvoor gebruik je de Symptoomchecker?

Stel je hebt ergens last van maar je wil of kan niet meteen naar de dokter. Je zoekt daarom op wat er scheelt, maar verdrinkt in de zee van informatie. Dan stelt de symptoomchecker je gerust met snel en betrouwbaar advies!

  • Vul alle klachten die je ervaart in
  • Geef je leeftijd en geslacht op en beantwoord de gezondheidsvragen (over gewicht, blessures, hoge bloeddruk, etc.)
  • De symptoomchecker stelt nu een vragenlijst voor jouw situatie op
  • Vul de vragenlijst in en krijg een persoonlijk advies
  • Bespreek zo nodig het resultaat met een van de huisartsen van Zorg voor jezelf

De Zorg voor jezelf app is vanaf 1 januari beschikbaar voor iedereen met een zorgverzekering van a.s.r. Wist je dat je bij a.s.r. altijd zelf kiest naar welk ziekenhuis je gaat?

Wat vind je in de Zorg voor jezelf app?

De Zorg voor jezelf app biedt je snel digitaal toegang tot:

Veelgestelde vragen over de Symptoomchecker
De Symptoomchecker is een Online hulpmiddel in de vorm van een vragenlijst. Elke volgende vraag wordt aanpast op basis van de antwoorden die je hebt ingevoerd, zodat je uitkomt bij een antwoord met de best passende diagnose en actie die je kunt nemen. De Symptoomchecker is niet bedoeld voor acute of ernstige situaties en kan op geen manier een arts vervangen. De dienst is informatief. 

De Symptoomchecker is een Online hulpmiddel in de vorm van een vragenlijst. Elke volgende vraag wordt aanpast op basis van de antwoorden die je hebt ingevoerd, zodat je uitkomt bij een antwoord met de best passende diagnose en actie die je kunt nemen. De Symptoomchecker is niet bedoeld voor acute of ernstige situaties en kan op geen manier een arts vervangen. De dienst is informatief.

Omdat de Symptoomchecker een belangrijk onderdeel is bij het stellen van een voorlopige diagnose wordt deze officieel gezien als een medisch instrument. Door de eisen die gesteld worden aan medische instrumenten (Medical Devices Act) is de betrouwbaarheid gegarandeerd.

Na gebruik van de Symptoomchecker krijg je de mogelijkheid om met een huisarts van de Zorg voor jezelf app te spreken. Dit is niet mogelijk wanneer de uitkomst een hoge urgentie aangeeft. In dat geval is het advies om direct contact op te nemen met de huisartsenpost, de spoedlijn of het alarmnummer.

Met alle basisverzekeringen van a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r. heb je onbeperkt toegang tot de Symptoomchecker via de Zorg voor jezelf app. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.
De gegevens die je invoert worden niet bewaard in de Zorg voor jezelf app. Wel kan je na afronding van de Symptoomchecker de uitkomst downloaden. Vraag je na het afronden van de Symptoomchecker een consult bij de Huisarts aan via de Zorg voor jezelf app? Dan worden de uitkomsten in de aanvraag bijgesloten.
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }