Ga naar de hoofdinhoud
Praat erover in je eigen vertrouwde omgeving

Stress, slaapproblemen, emoties en levensgebeurtenissen hebben invloed op je mentale welzijn. Het kan moeilijk zijn om hier over te praten. Maar juist door te praten kun je voorkomen dat lichte klachten tot zware problemen groeien. Via de Zorg voor jezelf app spreek je eenvoudig vanuit een vertrouwde omgeving met een ervaren mental coach. Naast een luisterend oor, bieden de coaches je technieken om doelen te halen, gezond gedrag te leren en gedachten te veranderen.

Maak kennis met de Mental coach
Waar kan de Mental coach je mee helpen?
Mentale gezondheid is een breed en soms ongrijpbaar begrip. Om hulp vragen kan daarom moeilijk zijn. Maar het loont altijd om de stap te zetten en erover te praten. De mental coaches van Zorg voor jezelf hebben ruime ervaring met de verschillende onderwerpen van mentaal welzijn:
  • Stress
  • Burn-out
  • Slaapproblemen
  • Negatieve gevoelens
  • Heftige emoties
  • Levensgebeurtenissen (geboorte, scheiding, overlijden, ontslag, ziekte)
  • Fysieke klachten zonder zichtbare oorzaak
  • Overgang
  • Mantelzorg
  • Werk- en privébalans
Nieuwsgierig? Zij gingen je voor!

Van prestatiedruk tot mentaal moe. De Mental coach hielp via de Zorg voor jezelf app Thomas en Marleen om dit op te lossen.
 

Mentaal moe Prestatiedruk

De Zorg voor jezelf app is vanaf 1 januari beschikbaar voor iedereen met een zorgverzekering van a.s.r. Wist je dat je bij a.s.r. altijd zelf kiest naar welk ziekenhuis je gaat?

Wat vind je in de Zorg voor jezelf app?

De Zorg voor jezelf app biedt je snel digitaal toegang tot:

Veelgestelde vragen over de Mental coach
  1. Via de Zorg voor jezelf app vraag je een consult aan. Je vult vervolgens een korte vragenlijst in om jouw vraag en situatie te omschrijven. 
  2. Er zijn twee manieren om met een mental coach te spreken: via een terugbelverzoek of via een gepland videoconsult.
  3. Als je een telefonisch gesprek aanvraagt wordt er in de meeste gevallen binnen 4 werkdagen contact met je opgenomen. Je wordt gebeld op het door jou opgegeven telefoonnummer.
  4. Boek je liever een videoconsult? Dan kies je op basis van de beschikbaarheid van de mental coaches de dag en tijd die jou het beste uitkomt. Je start het videoconsult via de Zorg voor jezelf app. 
  5. Na afloop ontvang je een kort verslag van de mental coach waarmee je gesproken hebt. 
     
Als je een telefonisch gesprek aanvraagt wordt er in de meeste gevallen binnen 4 werkdagen contact met je opgenomen. Je wordt gebeld op het door jou opgegeven telefoonnummer. Boek je liever een videoconsult? Dan kies je op basis van de beschikbaarheid van de mental coaches de dag en tijd die jou het beste uitkomt. Je start het videoconsult via de Zorg voor jezelf app.

Met alle aanvullende verzekeringen van a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r. heb je recht op 3 sessies coaching (consulten van 45 minuten) met de Mental coach of Diëtist.

Heb je deze 3 consulten verbruikt, of ben je klant maar heb je geen aanvullende verzekering van a.s.r. of Ik kies zelf van a.s.r.? Dan is het mogelijk om in de app een consult aan te kopen voor € 87,50. Het aankopen van extra consulten gaat buiten je zorgverzekering om. In de app betaal je via iDeal direct voor het consult.

De Mental coach is over het algemeen meer gericht op persoonlijke ontwikkeling en het verbeteren van omgaan met bepaalde situaties of personen. Een psycholoog werkt aan het oplossen van (heftige) psychische klachten. Denk aan angst, een depressie of verslaving. Een praktijkondersteuner (POH) is iets meer zorggericht en behandelt ook lichte psychische klachten, werkt onder de regie van de huisarts en kan ook doorsturen naar basis of specialistische GGZ. Ook kan de praktijkondersteuner (POH) ingezet worden voor nazorg na behandeling voor de basis of specialistische GGZ. 
De gegevens die je deelt in de Zorg voor jezelf app worden opgeslagen bij Teladoc Health Nederland. Teladoc Health is de dienstverlener achter de Zorg voor jezelf app. Zij voldoen aan alle (privacy) eisen die in Nederland aan een zorgverlener worden gesteld, zoals bijvoorbeeld een NEN-7510 certificering. Teladoc Health zal persoonlijke informatie of informatie over de diensten die door jou gebruikt worden nooit delen met a.s.r.
Om de kwaliteit van zorg en ondersteuning te kunnen garanderen stelt Teladoc Health hoge eisen aan hun zorgprofessionals. Teladoc Health is de dienstverlener achter de Zorg voor jezelf app. Alle huisartsen zijn BIG-geregistreerd en de diëtisten hebben een actieve registratie in het Kwaliteitsregister Paramedici. De mental coaches hebben een afgeronde post-HBO coachopleiding met EQA-certificering en minimaal 5 jaar ervaring met coaching.
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }