Ga naar de hoofdinhoud

Maria van Plastic Soup Foundation kiest bewust voor Werknemerspensioen van a.s.r.

Plastic afval is schadelijk voor dieren én mensen. Maria Westerbos richt daarom in 2011 Plastic Soup Foundation op. Haar doel: stoppen van plasticvervuiling bij de bron. Bij deze missie past een pensioenregeling met oog voor duurzaamheid. Maria: ‘Wij hebben bewust voor pensioen van a.s.r. gekozen om de klik op duurzaamheid.’ Lees hoe zij met het Werknemerspensioen haar medewerkers financieel fit houdt.

Wat doet Plastic Soup Foundation?

‘Wij halen geen plastic uit het water, maar pakken vervuiling aan bij de bron. Wij verzamelen wetenschappelijk bewijs en delen dat met bedrijven, overheden en het grote publiek. Daarmee stimuleren we bedrijven als Ahold Delhaize, Unilever en L’Oréal om minder plastic te gebruiken. Grote bedrijven in beweging krijgen is een belangrijke stap. Daarnaast roepen we het brede publiek op om het eigen plastic verbruik te verminderen.’

Financiële fitheid van werknemers

Plastic Soup Foundation bestaat uit 8 vaste medewerkers en daaromheen een flexibele schil van werknemers. Maria: ‘Wij hebben voor alle medewerkers die bij ons in loondienst werken pensioen geregeld. Ook als ze maar voor een half jaar in loondienst zijn. Wanneer je het als werkgever kunt betalen, vind ik dat je pensioen moet regelen voor je werknemers. Mensen denken vreemd genoeg weinig na over ouder worden en hun pensioen. Zorg ervoor dat ouder worden je niet plotseling overkomt.’

Medewerkers inzetbaar houden

Maria: ‘Als werkgever wil ik voorkomen dat werknemers een burn-out krijgen. Dat is soms lastig wanneer mensen zichzelf hoge eisen opleggen. De oorzaak is niet altijd de druk van buitenaf. Natuurlijk hebben wij ook stress als iets af moet of als we een evenement organiseren. Maar bij signalen van een te hoge werkdruk, geef ik mijn mensen ruimte en rust. Zo houd ik ze inzetbaar en blijven ze tevreden in hun werk.’

Een klik op duurzaamheid van a.s.r.

Maria: ‘We hebben bewust voor a.s.r. gekozen om de klik op duurzaamheid. a.s.r. investeert pensioenpremies volgens hun duurzame beleggingsbeleid. Zij investeren bijvoorbeeld niet in bedrijven die een groot deel van hun omzet uit olie halen. Daarmee nemen ze hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Daarnaast verloopt het contact met a.s.r. erg prettig en soepel. Ze gaan uitstekend met ons als klant om. Afsluiten van het Werknemerspensioen ging ook zonder problemen.‘

Adviseur beantwoordt vragen over pensioen

De leeftijden van werknemers bij Plastic Soup Foundation liggen tussen de 20 en 67 jaar. ‘Kortgeleden is onze adviseur langs geweest om voorlichting te geven over ons pensioen’, vertelt Maria. Hij heeft ook iedereen apart bijgepraat over zijn of haar pensioen. Dat is ook voor onze jongere medewerkers interessant. Zij vragen bijvoorbeeld hoe je extra spaart of belegt voor je pensioen. Ik kreeg zelf het advies om direct na mijn pensioen langer op vakantie te gaan. Dan heb je daar namelijk nog de energie voor.’

Meer over het Werknemerspensioen van a.s.r.

Of je nou mkb’er bent of duizenden werknemers hebt als grootzakelijk bedrijf. Het Werknemerspensioen van a.s.r. passen we aan op jouw situatie. Zo heb je een pensioenregeling die op alle niveaus perfect aansluit op jouw wensen én die van je werknemers. Met een pensioen ben je later financieel fitter. En je zorgt met een nabestaandenpensioen nu voor je partner en kinderen als je plotseling overlijdt.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }