Bij a.s.r. leveren we graag een bijdrage aan thema’s die spelen in de maatschappij. Dat doen we met onze producten, maar regelmatig ook gewoon door te helpen. Met ons tv- en radiospotje ‘Nederland doet het’ steunen we de helden in de zorg door hun vraag aan Nederland uit te dragen om vooral binnen te blijven.
Het spotje ‘Nederland doet het’ werd in een paar dagen gemaakt. We besloten op zondagmiddag om de campagne die klaar stond voor onze nieuwe Verduurzamingshypotheek op maandag 23 maart terug te trekken. We vonden dat er op dit moment belangrijkere thema’s spelen. We zagen bijvoorbeeld dat medewerkers in de zorg aan Nederland duidelijk wilden maken dat het belangrijk was om binnen te blijven. "Wij blijven hier binnen voor jullie. Blijven jullie binnen voor ons?”
Samen met ons reclamebureau, The Merge en de medewerking van ons mediabureau, MediaReverse werd in een paar dagen de video ‘Nederland doet het’ gemaakt en gelanceerd. We zijn trots op de snelheid waarmee we deze mini-campagne hebben gemaakt en zijn enorm blij met de inzet en de creativiteit van medewerkers van The Merge die dit – bijna helemaal vanuit huis – in een paar dagen hebben gemaakt. Ze laten hiermee wederom zien hoe betrokken ze zijn bij de maatschappij en bij a.s.r. En dat ze het concept ‘Dit is de tijd van doen’ goed vorm weten te geven.
Het liedje dat je in het spotje hoort is geschreven en gezongen door Linde Schöne. Ze zingt in het liedje:
Dit is de tijd van doen,
dit is de tijd van doen.
We tellen de uren,
worden gek van de muren,
maar we bellen de buren,
ik sta voor je klaar.
We doen het met liefde,
van een meter of drie,
want ja we volgen advies.
"Let een beetje op elkaar".
Nederland kan het,
Nederland voelt het,
Nederland doet het.