Ga naar de hoofdinhoud

Bewindvoerders

Informatie voor bewindvoerders, curators en budgetbeheerders

Ben jij bewindvoerder, curator of budgetbeheerder en wil je met ons in contact komen om alle zaken gerelateerd aan de zorgverzekering van jouw cliënt te regelen? Dan vind je op deze pagina alle benodigde informatie om jouw cliënt aan te melden, wijzigingen door te geven en andere zaken te bespreken die te maken hebben met de lopende zorgverzekering bij a.s.r.

Wat kun je voor je cliënt regelen bij zorgverzekeringen van a.s.r?

Als bewindvoerder, curator of budgetbeheerder kun je na aanmelding van je cliënt voor de volgende zaken bij ons terecht:

  • Polis opvragen
  • Wijzigingen doorgeven
  • De stand van het eigen risico opvragen
  • Betalingsachterstanden regelen
  • Een betalingsregeling aanvragen
  • Een cliënt afmelden

Kies hieronder je situatie:

Een cliënt aanmelden

Voordat je zaken voor je cliënt kunt regelen, is het belangrijk dat je ons een officiële machtiging én de papieren van de rechtbank toestuurt (beschikking). Alleen zo kunnen wij de aanmelding van jouw cliënt in orde maken en met je in gesprek gaan over de zorgverzekering die bij ons is afgesloten. Zodra wij de aanmelding verwerkt hebben, ontvang je hier een schriftelijke bevestiging van.

Een betalingsregeling met a.s.r. treffen voor je cliënt

Je kunt als bewindvoerder, curator of budgetbeheerder ook uit naam van jouw cliënt een betalingsregeling treffen. Dit is mogelijk voor de maandelijkse premie en eventuele zorgkosten die invloed hebben op het eigen risico of de eigen bijdrage. Heeft de cliënt een premieachterstand én een eigen risico achterstand, dan moet je hier twee afzonderlijke regelingen voor treffen. Kies hieronder jouw situatie:

Ik ben een bewindvoerder

Wil je een betalingsregeling aanvragen voor het eigen risico of de eigen bijdrage van je cliënt? Maak dan gebruik van ons online formulier.

Wil je een betalingsregeling aanvragen voor de maandelijkse premie van je cliënt? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur een e-mail.

Neem telefonisch contact op via:

Cliënt heeft een Ik kies zelf van a.s.r. zorgverzekering 030 27 80055 optie 3
Cliënt heeft een a.s.r. zorgverzekering 030 27 80044 optie 3

Eenvoudig betalen via betaalmail

Bij a.s.r. bepaal je zelf hoe je de rekeningen van je cliënten betaalt: via automatisch incasso of betaalmail. Kun je of wil je geen gebruik maken van automatisch incasso, pas dan eenvoudig je betaalvoorkeur aan naar betaalmail. Zodra er een rekening klaar staat ontvang je een digitaal betaalverzoek op het door jou opgegeven e-mailadres. Dit betaalverzoek geeft een duidelijk overzicht van de betaalgegevens en de zorg waarvoor betaald moet worden, zonder specifieke gezondheidsgegevens te delen van de verzekerde.

Betaalwijze omzetten naar betaalmail:

  • Geef je e-mailadres door.
  • Geef aan of je de betaalvoorkeur wil wijzigen voor de premie, het eigen risico of beide.
  • Je ontvangt voortaan automatisch een betaalverzoek als er een rekening klaarstaat.

Veelgestelde vragen