Heb je een vraag of kom je ergens niet uit? Hier vind je praktische informatie over a.s.r. Vitality als werkgever.
Aanmelden kan via het online formulier of via je adviseur. Zodra de aanmelding is verwerkt, ontvang je een welkomstmail met extra informatie waarna je van start kunt!
Na de aanmelding ontvang je een mail met instructie voor het uploaden van een medewerkersbestand. Als je de upload hebt aangeleverd versturen wij je medewerkers een uitnodiging per e-mail met daarin alle informatie om te starten.
Een aanmelding geldt voor iedereen die op de AOV staat van jouw bedrijf. Je spaart samen én verdient samen!
Een aanmelding geldt voor iedereen die op de AOV staat van jou bedrijf. Je spaart samen én verdient samen!
Wij vragen per medewerker een medewerkersnummer, een volledige naam en een zakelijk e-mailadres.
Bij wijzigingen in het personeelsbestand, vragen wij jou als werkgever om een nieuw medewerkersbestand te uploaden. Dit kan gemakkelijk via het online formulier.
Je kunt dan een nieuw medewerkersbestand aanleveren waar de betreffende medewerker aan is toegevoegd. Wij zorgen er dan voor dat de ongewenste afmelding wordt teruggedraaid.
De contractdatum stemmen we samen met jou in overleg af.
Wij sturen je maandelijks een factuur. Deze dient binnen 30 dagen te worden voldaan.
Op dit moment is dit helaas (nog) niet mogelijk om verschillende mailadressen aan te leveren, graag ontvangen we een mailadres voor alle correspondentie en facturatie.
Zodra wij een mail ontvangen via zakelijk@asrvitality.nl met daarin de naam van je bedrijf en de datum per wanneer je op wilt zeggen zullen we de opzegging verwerken. Onderdeel van de verwerking is dat we persoonlijk contact met je opnemen om alles in goede orde af te ronden. Wij hanteren een opzegtermijn van 1 kalendermaand.
Bij meer dan 15 actieve leden wordt zichtbaar hoeveel deelnemers er binnen het bedrijf lid zijn geworden. Bij een lidmaatschap kan een werknemer zelf de keuze maken om deel te nemen aan het programma. Wie dit precies zijn wordt niet teruggekoppeld in verband met privacy redenen.
Nee, alleen de medewerkers die onder het AOV contract van dat bewuste bedrijf vallen worden aangemeld.
Nee, in principe meld je alleen medewerkers aan die onder het collectieve AOV contract van het bedrijf vallen. Als je een particuliere AOV bij ons hebt dan kun je jezelf via deze verzekering aanmelden voor a.s.r. Vitality. Ook voor deze verzekering kun je namelijk cashback verdienen.
Heb je geen AOV verzekering bij ons? Dan kun je ervoor kiezen om jezelf ook als medewerker aan te melden. Op deze manier kun je dan samen met je medewerkers bewegen naar een betere gezondheid en een hogere arbeidsproductiviteit.
Jazeker! Je kunt in de Vitality app de instellingen voor de taal wijzigen. Dit kan bij een telefoon met iOS besturingssysteem via Profiel > instellingen > Taal. Bij een telefoon met een Anroid besturingssysteem kan het via menu>instellingen>Taal.
Deelnemers kunnen contact opnemen met ons Service Team. We zijn geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00-17.30.
Het uitgangspunt is dat alle Verzuim en/of WIA polissen bij a.s.r. en/of Loyalis bij een aanmelding gekoppeld zijn aan a.s.r. Vitality. Voor een extra check hierop kun je contact opnemen met ons Service Team.
Een werknemer die meedoet met a.s.r. Vitality via een werkgever doet automatisch mee voor de cashback op een AOV/verzuimproduct voor zijn of haar werkgever. Als een werknemer zelf een zorgpolis bij a.s.r. of Ik kies zelf van a.s.r. heeft afgesloten, kan deze zelf ook cashback verdienen op zijn/haar aanvullende verzekering en of tandartsdekking.
Als organisatie heb je recht op cashback wanneer je minimaal 2 maanden lid bent geweest gedurende een jaar. De cashback wordt naar rato van het aantal maanden dat er een lidmaatschap was berekend. Of er cashback uitgekeerd wordt is afhankelijk van de gemiddeld status van de deelnemers. Lees meer over de cashback.
a.s.r. Vitality kan via de werkgever alleen worden aangeboden via de collectieve AOV van a.s.r. of Loyalis. Medewerkers die een zorgverzekering binnen de collectiviteit hebben afgesloten kunnen wel zelf lid worden van a.s.r. Vitality en cashback verdienen op hun eigen aanvullende verzekering.
Ja, zij kunnen wel deelnemen maar ze nemen niet actief deel aan de cashback omdat ze niet op de AOV lijst staan. Wij raden wel aan dat zij deelnemen voor een voorbeeldfunctie. Dit kan door zelf particulier lid te worden.
Als werkgever krijg je nooit informatie te zien die te herleiden is naar de werknemer. De privacy van werknemers is hiermee gewaarborgd.
Wij delen alleen beperkte data met de werkgever als er meer dan 15 deelnemers zijn. Heb je minder dan 15 actieve deelnemers? Dan krijg je elke maand een rapportage. Hier kan je de gemiddelde Vitality Status terugzien van alle deelnemers bij elkaar. Deze status bepaalt de hoogte van het cashback-bedrag aan het eind van het jaar.
Vanwege privacy redenen delen wij nooit persoonsgegevens die te herleiden zijn. Je kunt dus geen uitgebreidere rapportage van medewerkers opvragen.
Maandelijks wordt er, wanneer je bedrijf meer dan 15 deelnemers heeft, een rapportage gedeeld waarin een overzicht is terug te vinden van de gemiddelde status van de medewerkers die deelnemen.
Als je minder dan 15 actieve deelnemers hebt, krijg je terugkoppeling in november. We werken aan een maandelijkse rapportage voor werkgevers waarvan minder dan 15 deelnemers actief zijn.
Vanaf meer dan 15 actieve deelnemers delen wij beperkte data met de werkgever. We delen geen persoonlijke informatie, je kunt zien hoeveel actieve deelnemers er zijn, het deelnemerspercentage, de gemiddelde leeftijd en de gemiddelde vitality-leeftijd, het aantal medewerkers per status en het aantal medewerkers dat de app heeft gedownload, maar daar vervolgens niets mee heeft gedaan.Deze gegevens kunnen je helpen om de engagement hoger te krijgen of te behouden.
Bij minder dan 15 actieve deelnemers koppelen wij alleen de gemiddelde status terug.
Kunnen we nog iets voor je doen? Neem dan contact met ons op. Je kunt met ons mailen of bellen. We helpen je graag.