Ga naar de hoofdinhoud

Extra hulp om op jouw manier aan je gezondheid te werken. Krijg persoonlijk advies van zorgprofessionals, check je symptomen en ontdek wat bij je past. Waar en wanneer je wil.

Vanaf 2 januari beschikbaar voor iedereen met een zorgverzekering van a.s.r.

Met toegang tot de Huisarts, Symptoomchecker en wekelijkse nieuwe artikelen, tips en podcasts. Aanvullend verzekerd bij a.s.r.? Dan worden ook de Mental coach, Diëtist en Jouw leefstijlprogramma vergoed.
Wat vind je in de Zorg voor jezelf app?
De zorgprofessionals staan elke werkdag van 08.00 tot 21.00 voor je klaar. Ook vind je in de app verschillende manieren om zelf aan de slag te gaan. Jij kiest wat het beste bij je past:
Ontmoet de professionals en ontdek de app

Maak kennis met de mensen achter de app en ervaar zelf hoe het werkt. Bekijk de video: 

Zo werkt de Zorg voor jezelf app

Stap 1

Download vanaf 2 januari de Zorg voor jezelf app in jouw app store. Wil je gebruik kunnen maken van de extra diensten, zoals de huisarts en symptoomchecker? Sluit dan een zorgverzekering van a.s.r. af.

Stap 2
Maak kosteloos je account aan in de Zorg voor jezelf app. Nadat je account is aangemaakt krijg je per e-mail een activatielink.
Stap 3

Klik op de activatielink en log in met DigiD om je account te koppelen aan je zorgverzekering van a.s.r.

Meer weten over de Zorg voor jezelf app?

In de video's hieronder leggen we uit wat de Zorg voor jezelf app allemaal voor jou kan betekenen.
 

Huisarts Mental coach Diëtist Jouw leefstijlprogramma Symptoomchecker Jouw inspiratie
Veelgestelde vragen over de Zorg voor jezelf app

Met alle basisverzekeringen van a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r. heb je onbeperkt toegang tot de Huisarts, Symptoomchecker en Jouw inspiratie. De Diëtist, Mental coach en Jouw leefstijlprogramma zijn tegen betaling beschikbaar.

Ben je ook aanvullend verzekerd bij a.s.r. of Ik kies zelf van a.s.r.? Dan heb je recht op 3 consults (à 1 uur) vrij te verdelen over de Diëtist en Mental coach. Ook krijg je toegang tot Jouw leefstijlprogramma.

Heb je geen actieve zorgverzekering van a.s.r. of Ik kies zelf van a.s.r.? Ook dan heb je toegang tot de artikelen, podcasts en programma’s van Jouw inspiratie.

  • Met alle basisverzekeringen van a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r.
    Onbeperkt toegang tot de Huisarts, Symptoomchecker en Jouw inspiratie.
  • Met alle aanvullende verzekeringen van a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r.
    3 uur coaching (consulten à 1 uur) met de Diëtist of de Mental coach en Jouw leefstijlprogramma van 4 of 8 weken via de Zorg voor jezelf app.

Bekijk onze Vergoedingenvinder voor een overzicht van alle vergoedingen en voorwaarden.

De diensten in de Zorg voor jezelf app ondersteunen de reguliere zorg, maar moeten niet gezien worden als vervanging van zorg. De diensten zijn bedoeld om laagdrempelig in contact te komen met een zorgverlener, maar zijn niet geschikt voor urgente of chronische (langdurige) zorg.

De diensten in de Zorg voor jezelf app bieden geen spoedeisende of acute ondersteuning. Heb je het vermoeden dat jouw klachten mogelijk van ernstige aard zijn, of dat je je in een medische noodsituatie bevindt? Neem dan direct contact op met het spoednummer van jouw huisarts tijdens kantooruren, of de huisartsenpost buiten kantooruren. Zit je in een noodsituatie? Bel dan het lokale alarmnummer. In Nederland is dat 112.

Aandoeningen die we niet op afstand kunnen behandelen zijn onder andere:

  • Pijn op de borst
  • Kortademigheid
  • Ernstige buikpijn
  • Hevig bloeden
  • Gedachten aan zelfmoord of zelfbeschadiging
  • Epileptische aanval
  • Bewustzijnsverlies/black-outs
  • Hoge koorts bij een baby/klein kind

Om de kwaliteit van zorg te kunnen garanderen stelt Teladoc Health hoge eisen aan hun zorgprofessionals. Teladoc Health is de dienstverlener achter de Zorg voor jezelf app. Alle huisartsen zijn BIG-geregistreerd en de diëtisten hebben een actieve registratie in het Kwaliteitsregister Paramedici. De mental coaches hebben een afgeronde post-HBO coachopleiding met EQA-certificering en minimaal 5 jaar ervaring met coaching.
De gegevens die je deelt in de Zorg voor jezelf app worden opgeslagen bij Teladoc Health Nederland. Teladoc Health is de dienstverlener achter de Zorg voor jezelf app. Zij voldoen aan alle (privacy) eisen die in Nederland aan een zorgverlener worden gesteld, zoals bijvoorbeeld een NEN-7510 certificering. Teladoc Health zal persoonlijke informatie of informatie over de diensten die door jou gebruikt worden nooit delen met a.s.r.
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }