De werkomgeving verandert constant. Van thuiswerken naar hybride werken en van controle naar meer vrijheid. Hoe houd je als leidinggevende in alle omstandigheden grip op de vitaliteit van medewerkers?
Vitaliteit wordt steeds belangrijker om te concurreren in de huidige arbeidsmarkt. Waarom? Omdat het talent van nu het gevoel wil hebben dat hun werkgever écht om hen geeft. Daarnaast zorgt het ervoor dat medewerkers productiever zijn én langer bij je blijven werken. Een win-winsituatie dus! Maak daarom vitaliteit onderdeel van je arbeidsmarktcommunicatie. Hoe? Je leest het hier!
Bekijk ons webinar op 24 november. Hierin neemt Ellen van Dieren, amplitiedeskundige en mede-eigenaar van Talent College, je mee in het belang van vitaliteit in de huidige arbeidsmarkt. Ze vertelt ook hoe dit invloed kan hebben op je wervingsbeleid, productiviteit én behoud van je medewerkers. Dat wil je niet missen!
Je volledig onderdompelen in dit onderwerp? Lees dan de whitepaper over de rol van vitaliteit in de huidige arbeidsmarkt. We vertellen jou waarom vitaliteit belangrijk is voor je employerbrandingstrategie, hoe je inspeelt op medewerkers van verschillende leeftijden, geven voorbeelden van vitale secundaire arbeidsvoorwaarden én bieden je inzicht in de voordelen van vitale medewerkers.
Het is al lang niet meer voldoende om als bedrijf te zeggen dat je vitaliteit belangrijk vindt. Je moet het ook laten zien. Door vitaliteit te omarmen, geef je als organisatie een duidelijk signaal af dat je om je (toekomstige) medewerkers geeft. We vroegen Fabio D’Agata, directeur van Spat Verandert, en vitaloog Stineke Nanninga om advies.
Auteur van het boek ‘Intelligent Bewegen’
Wist je dat beweging ook een belangrijke rol speelt bij het behouden van personeel? Met beweging kan je veranderen hoe je reageert op verschillende situaties. Dat voorkomt niet alleen uitval, maar verhoogt ook de productiviteit. In dit interview legt Fabio D’Agata, oprichter en directeur van Spat Verandert, uit hoe je door beweging vitaal op werk blijft én hoe het je verder helpt in de huidige arbeidsmarkt.
Vitaloog
Kijk jij al verder dan het salaris? Volgens vitaloog Stineke Nanninga draait het tegenwoordig veel meer om het welzijn van je medewerkers. Maar ook om de verbinding met je medewerkers. En dat begint al tijdens de sollicitatieprocedure. Zoals Stineke altijd zegt: “Verbinden is het nieuwe werven”. In dit interview neemt ze je mee in haar (nieuwe) manier van werven tijdens de recordkrapte op de arbeidsmarkt.
Aan de slag met je werkgeversmerk? Dan kan a.s.r. Vitality niet ontbreken! a.s.r. Vitality is hét vitaliteitsprogramma dat dagelijks bewegen stimuleert via een app. Hoe? Wij motiveren medewerkers om voldoende dagelijks te bewegen door ze wekelijks en maandelijks te belonen.
1. Introduceer a.s.r Vitality bij je medewerkers. |
2. Zij downloaden de app en starten met het programma. |
3. Iedere week krijgen je medewerkers een persoonlijk weekdoel dat ze kunnen halen door het zetten van stappen, het verhogen van de hartslag, fietsritten te maken of sportlessen te volgen via de app. |
4. Doel behaald? Dan wordt de medewerker beloond! |
En a.s.r. Vitality is niet alleen fijn voor je medewerkers. Als werkgever krijg je daar naast enthousiaste werknemers ook het volgende voor terug.
Fitte medewerkers werken productiever en denken creatiever
Mensen die dagelijks bewegen hebben meer plezier in hun werk
Beweging zorgt voor een verlaging van stressgevoelens en verlaagt de kans op een burn-out
Mensen die sporten zijn minder vaak ziek
Het belonen van gezonde keuzes werkt. De methode van a.s.r. Vitality is al succesvol in 20 landen!