Ga naar de hoofdinhoud
Home aegon is nu a.s.r.

Heb jij een inkomens- en/of schadeverzekering van Aegon? Op deze pagina vertellen we je meer over de juridische fusie.

Op 4 juli 2023 maakten we bekend dat we de producten van Aegon samenvoegen met die van a.s.r. We zetten nu een volgende stap. Begin oktober fuseerde Aegon Schadeverzekering N.V. juridisch met ASR Schadeverzekering N.V. Dit heeft gevolgen voor de inkomens- en schadeverzekeringen van Aegon. Begin oktober vertelden wij klanten van Aegon hierover in een brief.

Algemene veelgestelde vragen

Bij een juridische fusie gaan één of meer rechtspersonen (in dit geval Aegon Schadeverzekering N.V.) op in een verkrijgende rechtspersoon (in dit geval ASR Schadeverzekering N.V.). De Nederlandsche Bank heeft voor deze overgang goedgekeurd.

Welke brief kregen klanten over de juridische fusie?

Klanten met een inkomens- of schadeverzekering van Aegon kregen begin oktober 2023 een brief. De brieven kun je hieronder teruglezen. 

 

Door de juridische fusie zijn de schade- en inkomensverzekeringen van Aegon begin oktober 2023 overgegaan naar a.s.r. Er zijn geen contractuele gevolgen voor de verzekering. Je adviseur blijft ook dezelfde. De contactgegevens van jouw adviseur kun je zien in Mijn Aegon.

In de eerste week van oktober ontvang je een brief waarin wij informatie geven over de juridische fusie. Wettelijk gezien heb je het recht om 3 maanden na dagtekening van de brief je schade- of inkomensverzekering schriftelijk op te zeggen. De verzekering wordt dan stopgezet vanaf 4 januari 2024. 

Heb je bij je adviseur dagelijkse opzegbaarheid? Dan kan je de verzekering ook eerder stopzetten via je adviseur. Heb je de verzekering zonder adviseur afgesloten? Dan kan je de verzekering via Mijn Aegon stopzetten. Op het polisblad zie je wat de beëindigingstermijn is. Stopzetten kan tot 4 januari, daarna gelden weer de normale opzegtermijnen. Als je besluit de verzekering op te zeggen, dan betalen wij de te veel betaalde premie terug.

Sinds maandag 2 oktober 2023 zijn Aegon en a.s.r. samen gegaan onder de naam a.s.r. Dit betekent dat je de premie betaalt aan a.s.r.

Als je nu jouw verzekering bekijkt in Mijn Aegon, dan kan dat nog steeds. Als we je verzekeringen om zetten verandert dit. Natuurlijk vertellen we jou meer als dat bekend is.

a.s.r. is het hoofdmerk. Het merk Aegon gebruiken we in Nederland nog maximaal 3 jaar voor pensioenen en hypotheken.

Nee, er verandert nu niets . Als er iets verandert aan je verzekeringen, vertellen we jou dat natuurlijk zo snel mogelijk. 

Stel ze op werkdagen van 08:30 tot 17:30 via de chat op Aegon.nl Of bel de onderstaande nummers. Heb jij je inkomens- of schadeverzekering afgesloten via een adviseur? Dan kan je je vraag ook aan je adviseur stellen. De contactgegevens van je adviseur staan in Mijn Aegon.

Collectieve Inkomensverzekeringen voor Werkgevers en werknemers: (070) 344 52 23
Individuele Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen: (070) 344 52 18
Schadeverzekeringen:  (088) 344 12 34

 

Vragen over schadeverzekeringen

Heb je een Aegon schadeverzekering? Dan meld je een schade nu nog via de website van Aegon. Zodra dit verandert, hoor je dat op tijd van ons. Je meldt een schade in een paar stappen via de pagina Schade melden en declareren.

Het postadres van Aegon blijft hetzelfde. Alleen de naam is veranderd van Aegon Schadeverzekering N.V. naar ASR Schadeverzekering N.V. Ons postadres is:

ASR Schadeverzekering N.V.
Antwoordnummer 1296
2501 XJ Den Haag

De duurzame keuzes van a.s.r.

Bij a.s.r. maken we duurzame keuzes en behoren we op dat gebied tot de 10% best presterende verzekeraars wereldwijd. Ook staan we al jaren op nummer 1 bij de Eerlijke Verzekeringswijzer. We vragen ons bij alle beslissingen af of het geen negatieve gevolgen heeft voor het klimaat en investeren actief in de toekomst. In ons beleggingsbeleid sluiten we bedrijven uit in de wapen-, tabak- en gokindustrie en beleggen wel in bedrijven die actief willen bijdragen aan een beter klimaat. Ook verzekeren we duurzame oplossingen zoals zonnepanelen, bieden we duurzaam schadeherstel en dragen we bij aan de duurzame inzetbaarheid van (werkend) Nederland. Iedereen kan iets doen voor het klimaat. Door je huis te verduurzamen, meer plantaardig te eten of vaker het OV te nemen. En ook door te kiezen voor een verzekeraar die duurzame keuzes maakt.

Hoe duurzaam is jouw verzekering? 10 tips voor een duurzame levensstijl Samen het verschil maken met duurzame keuzes
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }