Ditzo wil als zorgverzekeraar helpen de zorg in Nederland te verbeteren. Hiervoor stelde Ditzo eind 2013 een deel van het marketingbudget beschikbaar voor baanbrekend kankeronderzoek. Ditzo doneerde 1 euro voor elke keer dat de video ‘Kijk Kanker de Wereld Uit’ werd bekeken.
Nederland keek massaal naar de video. Al binnen vier dagen werd de online video een miljoen keer bekeken. Zo keken we samen ruim een miljoen euro bij elkaar voor onderzoek naar kanker.
Het geld dat wij zo bij elkaar brachten, was bestemd voor baanbrekend kankeronderzoek door het Antoni van Leeuwenhoek. Doel van dat onderzoek is om iedere patiënt op maat te behandelen. John de Wolf ging langs bij professor René Bernards en vroeg hem wat hij met het geld heeft kunnen doen.
Ditzo is het kleine broertje van a.s.r. En bij a.s.r. houden wij ons graag bezig met de kern van verzekeren: mensen helpen door te doen. Zo willen we een nuttige rol in de maatschappij spelen. Daarom geven wij, daar waar het kan, mooie initiatieven een steuntje in de rug. Of ontwikkelen we zelf projecten om organisaties of groepen mensen te helpen. In dit geval kankerpatiënten die straks beter op maat behandeld kunnen worden.