Ga naar de hoofdinhoud

De Alarmcentrale van de doorlopende reisverzekering

Als je een doorlopende reisverzekering hebt van a.s.r., staat de a.s.r. Alarmcentrale 24 uur per dag, 7 dagen per week, voor je klaar om je te helpen. Je kunt ze bellen als je hulp nodig hebt tijdens je vakantie, ook in het buitenland. De Alarmcentrale is te bereiken op het telefoonnummer +31 30 256 7777.

Hulp bij noodgevallen

Heb je een noodgeval waarbij je hulp nodig hebt? Dan bel je met de Alarmcentrale. Bijvoorbeeld als je plotseling naar het ziekenhuis moet, of als je betrokken bent geraakt bij een ongeval. Of als er iemand in je familie overlijdt. Maar ze kunnen je ook helpen met kleinere zaken, bijvoorbeeld met het blokkeren van je bankpas als deze is verloren of gestolen.

Wat doet een alarmcentrale?

Bij de Alarmcentrale werken medewerkers die hulpverlening kunnen coördineren. Zij hebben een wereldwijd netwerk van bijvoorbeeld artsen, bergingswerkers, vervangende chauffeurs. Samen regelen zij wat jij nodig hebt. Van contact met artsen of familie in Nederland, tot het regelen van je reis naar huis en het betalen van de ziekenhuisrekening.
Twijfel je of je hulp nodig hebt, of omdat je extra kosten moet maken en wil je weten of dit gedekt is? Neem dan contact op met de Alarmcentrale.

Wanneer hoef je geen contact op te nemen met de Alarmcentrale?

Bij onpraktische maar minder ernstige zaken, zoals het kwijtraken of diefstal van van je handbagage of je gewone bagage, hoef je geen contact op te nemen met de Alarmcentrale van a.s.r. Je kunt dan het beste aangifte doen bij de politie in je vakantieland. Als je terug bent in Nederland, neem dan contact op met a.s.r. om de schade af te handelen.