Het kan gebeuren dat je een oude polis tegenkomt, van jezelf of na het overlijden van een dierbare, en niet weet bij wie die nu in beheer is. Door de jaren heen zijn veel verzekeraars overgenomen door of samengegaan met andere verzekeraars.
Wil je weten of a.s.r. een oude polis in beheer heeft? En of deze nog actief is? Dan helpen we je daar graag bij.
Is het een uitvaartverzekering?
Bij een oude polis waarvan de verzekeraar mogelijk niet meer bestaat, gaat het vaak om een uitvaartverzekering. Een uitvaartverzekering keert uit bij het overlijden van de verzekerde, wat de leeftijd van die persoon ook is.
Zo herken je een uitvaartverzekering Een uitvaartverzekering herken je aan verschillende elementen op het polisblad. De kans is groot dat het een uitvaartverzekering is als:
Er wordt vermeld dat de verzekering alleen uitkeert als de verzekerde overlijdt.
Er geen einddatum bekend is.
Het verzekerde bedrag van een (oude) uitvaartverzekering enkele honderden guldens of euro’s tot ongeveer 10.000 gulden of euro is.
De premie van een (oude) uitvaartverzekering is vaak laag: van een aantal cent per week tot een paar gulden (later euro) per maand.
Het is waarschijnlijk een uitvaartverzekering Op de pagina Oude polissen van de uitvaartverzekering vind je meer informatie. Op die pagina staat een lijst met oude verzekeraars en zie je welke verzekeraars door a.s.r. zijn overgenomen of met a.s.r. zijn samengegaan.
Komt de verzekeraar die op de polis staat voor in de lijst? Dan vraag je via de pagina Oude polissen meer informatie op en kun je nagaan of de verzekering nog actief is.
Als het geen uitvaartverzekering is, dan kan het een overlijdensrisicoverzekering of een andere levensverzekering zijn. Bij deze verzekeringen is er vaak een einddatum bekend.
In het verleden zijn de volgende verzekeraars overgenomen door of samengegaan met a.s.r.:
Amersfoorste
Amev
Eagle Star
Falcon
Fortis asr
Generali
Interlloyd
Loyalis
Paerel
Stad Rotterdam
VSB
Verzekerings Unie
VVAA/Olma
Woudsend
Meer informatie over de polis
Staat de verzekeraar die op de polis staat op de lijst? Ga dan naar het contactformulier en stuur de oude polis op. Wij kijken dan of de verzekering nog actief is.
Is de verzekeraar die op de oude polis staat niet overgenomen door of samengegaan met a.s.r.? Kijk dan op de website van het Verbond van Verzekeraars. Op die website staan alle actieve Nederlandse verzekeraars op een rijtje en zoek je de naam van de verzekeraar op.
Staat de verzekeraar wel op de website van het Verbond van Verzekeraars? Dan bestaat de verzekeraar nog en is informatie over de verzekering te vinden via deze verzekeraar.
Staat de verzekeraar niet op de website van het Verbond van Verzekeraars? Dan kun je de nieuwe verzekeraar achterhalen via de Informatiedesk van De Nederlandsche Bank. Daarvoor kun je mailen naar info@dnb.nl of bellen naar 0800 020 1068 (gratis).
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 10000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}