Ga naar de hoofdinhoud

Aanvoerders maken het verschil

Met de juiste aanvoerders maak je van a.s.r. Vitality een succes. Aanvoerders zijn niet alleen nodig bij de introductie, ze spelen ook een belangrijke rol om collega’s te motiveren én aan te moedigen. Het hele jaar door. Geef daarom je aanvoerder de ruimte om zijn werk te kunnen doen. 

De ideale aanvoerder

Let op de volgende eigenschappen als je een uitvoerder kiest.

  • Enthousiasmeren: een aanvoerder vindt het leuk om op de voorgrond te treden en collegate motiverenDe aanvoerder heeft ook het lef om ongezonde gewoonten op de werkvloer bespreekbaar te maken en binnen het bedrijf te zoeken naar een oplossing
  • Affiniteit met bewegen, sport en een gezonde leefstijl: denk aan medewerkers met kennis van voeding, sport, yoga, meditatie of mindfulness. Past iemands interesse in het plaatje van een gezonde leefstijl? Haak hem of haar aan.
  • Organisatietalent: de aanvoerder brengt activiteiten onder de aandacht of organiseert ze zelf, zoals de kick-off. 
Hulp bij aanvoeren

Je aanvoerders liften mee op de ervaring van a.s.r. Vitality wereldwijd. Ze krijgen toegang tot inspirerende inzichten, praktische handvatten en kant-en-klare activiteiten. Hiermee maken we het elke aanvoerder makkelijk. 

  • Hulp van onze Activatiedesk: onze Activatie helpt ze vooral bij de introductie van a.s.r. Vitality in het bedrijf. 
  • De digitale aanvoerder: op deze online omgeving vinden ze alles wat zij nodig hebben om a.s.r. Vitality het hele jaar door onder de aandacht te brengen: tips, blogs, draaiboeken, ideeën, inspiratie en een overzicht van workshops en evenementen.  
  • De online community: je aanvoerders kunnen hier ervaringen en tips uitwisselen met aanvoerders van andere deelnemende bedrijven in heel Nederland. 
  • Tips van bekende aanvoerders: de Nederlandse topsporters Gregory Sedoc, Nicolien Sauerbreij en Suzanne Schulting geven online tips waar jouw aanvoerders mee aan de slag kunnen.
Aantal aanvoerders

Als werkgever heb je minimaal 1 aanvoerder nodig. Reken grofweg met ongeveer 1 aanvoerder op 30 collega’s. De grote organisaties kunnen met 1 à 2 aanvoerders per 100 collega’s goed uit de voeten.