Ga naar de hoofdinhoud
Home aegon is nu a.s.r. welkom bij de arbeidsongeschiktheidsverzekering van a.s.r.

Vanaf 1 juni 2024 verhuist uw Aegon arbeidsongeschiktheids­verzekering (AOV) naar a.s.r. Dat doen we omdat a.s.r. vanaf 4 juli 2023 Aegon heeft overgenomen. We hebben u daarover al een brief gestuurd. Heeft u nog geen brief gehad? Dan verhuist uw AOV later dit jaar en verandert er nu nog niks. 

We doen alles om de verhuizing zo makkelijk mogelijk te maken. Zodat u zich snel thuis voelt bij a.s.r. Op deze pagina leest u meer over wat er voor u hetzelfde blijft. En wat er verandert.

Dit verandert er voor u
Nieuwe polis

U krijgt een nieuwe polis met een nieuw polisnummer. De polis is het bewijs van uw verzekering. Uw nieuwe nummer staat ook in de brief die u heeft gekregen.

Nieuwe voorwaarden voor uw verzekering vanaf de datum dat we uw contract verlengen

Vanaf de datum dat we u contract verlengen gelden de polisvoorwaarden van a.s.r. Tot die tijd gelden de huidige voorwaarden. De voorwaarden van a.s.r. en Aegon zijn niet hetzelfde. Lees meer over de verschillen (PDF, 273kb).

Automatische afschrijving: andere dag en andere naam

Betaalt u automatisch? Aegon schrijft de premie af tot en met juni. Vanaf juli neemt a.s.r. de afschrijving over. Dat kan een andere dag zijn dan u gewend bent bij Aegon. We gebruiken rekeningnummer NL52ABNA0539546798 van ASR Schadeverzekering N.V..

Betaalt u zelf met een bankoverschrijving? Gebruik dan vanaf 1 juni 2024 het rekeningnummer NL52ABNA0539546798 van ASR Schadeverzekering N.V.

Dit blijft hetzelfde voor u 
Uw premie verandert niet

U blijft hetzelfde betalen voor uw AOV. Het bedrag dat u betaalt verandert niet door de verhuizing naar a.s.r. De premie kan op een later moment wel veranderen. Bijvoorbeeld omdat u ouder wordt of de dekking van uw verzekering verandert.

Uw adviseur verandert niet

Uw adviseur blijft contactpersoon voor vragen en advies over uw arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Betaalt u rechtstreeks aan uw adviseur?

Dan blijft u de premie voor uw AOV gewoon aan uw adviseur betalen. Dit verandert niet.

U blijft in goede handen

 De AOV van a.s.r. hoort bij de beste in de markt. Onafhankelijk kennisinstituut MoneyView geeft de polisvoorwaarden van onze AOV voor het 8e jaar op rij de hoogste score van 5 sterren!


Arbeidsongeschiktheid melden vanaf 1 juni

Veelgestelde vragen

We hebben de verschillen op een rijtje gezet in het verschillenoverzicht (PDF, 273kb). Heeft u vragen wat dat betekent voor uw situatie? Neem dan contact op met uw adviseur.

We zetten uw account bij Aegon binnenkort stop. De informatie over uw AOV vindt u voortaan terug in uw a.s.r. account. Heeft u nog geen account bij a.s.r.? Maak dan een account aan.

De jaaropgave over 2023 heeft u nog van Aegon gekregen. Over 2024 ontvangt u begin volgend jaar misschien twee jaaropgaven. Eén van Aegon en één van a.s.r.. Deze kunt u allebei gebruiken voor uw aangifte Inkomstenbelasting.

Veel klanten vinden het handiger om bijvoorbeeld de polisvoorwaarden op papier te hebben. Bekijkt u alles liever online? Dat kan dat natuurlijk ook. In uw a.s.r. account vindt u alle informatie over uw nieuwe AOV bij a.s.r.

Voor het aanpassen van uw AOV kunt u terecht bij uw adviseur.  Hij of zij weet wat eventuele wijzigingen betekenen voor uw persoonlijke situatie.

Dat is niet mogelijk. Aegon Nederland houdt op te bestaan en gaat volledig op in a.s.r. Daarom verhuizen we uw AOV  naar a.s.r. We doen er alles aan om u ook bij a.s.r helemaal thuis te laten voelen.

Ja, dat kan zeker! a.s.r. biedt een groot aantal diensten die u kunnen helpen. Als u beginnende lichamelijke klachten hebt. Of als het in uw hoofd wat minder gaat. Bekijk het complete overzicht. Of bel (030) 278 03 35 en we helpen u verder.

Heeft u nog vragen?
Bij a.s.r. blijft u in goede handen
Arbeidsdeskundige Christ geeft tips! Duurzame keuzes: nu, later en altijd Levenslessen dankzij AOV van ondernemer Martijn
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }