Groeistrategieën: uitleg en voorbeelden voor ondernemers
Snel naar:
Wat is een groeistrategie?
Vier groeistrategieën voor je onderneming
1. Marktpenetratie
2. Productontwikkeling
3. Marktontwikkeling
4. Diversificatie
Scenarioplanning
Zo groei je als ondernemer
Groei zit hem natuurlijk niet alleen in de groei van je bedrijf. Het is belangrijk dat je ook als ondernemer meegroeit in jouw branche en onderneming. Om jezelf te blijven ontwikkelen kan je een aantal dingen doen:
- Investeer in educatie: volg een cursus, start een opleiding of lees boeken
- Investeer in jezelf: praat eens met business coach, volg een workshop leiderschap
- Vraag hulp: geen tijd meer voor de boekhouding? Besteed het uit
- Houd jezelf gezond: een gezond lichaam en een gezond brein, dragen bij aan een gezonde onderneming.
Meer weten over hoe je kunt groeien als ondernemer? Honorair Hoogleraar ondernemerschap Josette Dijkhuizen vertelt over persoonlijke en bedrijfsmatige ontwikkeling en hoe je ermee aan de slag kunt.
Download het whitepaper 'Succesvol ondernemen: zo doe je dat''
Een succesvol bedrijf oprichten en runnen gaat met vallen en opstaan. Daarom is kennis opdoen over hoe je flexibel en wendbaar blijft, naast het hebben van een visie en een gedegen strategie, misschien wel het belangrijkste. Als ondernemer is het jouw taak om zaken aan te pakken en door te gaan. Maar hoe doe je dat?
In dit whitepaper leer je meer over wendbaarheid, hoe je kunt inspelen op veranderingen in de markt, wat een goede strategie inhoudt en hoe je aan goede klantrelaties werkt.