Ga naar de hoofdinhoud

Je arbodienst koppelen aan onze administratie

Heb je een Inkomensverzekering bij a.s.r.? Dan is het nu mogelijk om je arbodienst te koppelen aan onze verzekeringsadministratie. Ziekteverzuim-meldingen worden automatisch vanuit het werkgeversportaal van a.s.r. uitgewisseld met het administratiesysteem van jouw arbodienst. Zo hoef je meldingen maar één keer door te geven en zijn je medewerkers altijd goed verzekerd.

Zo koppel je jouw arbodienst

Om de arbokoppeling te realiseren moet je een aantal stappen doorlopen. Hieronder zie je hoe het aanvraagproces van de arbokoppeling eruit ziet.

Stappen aanvraag arbokoppeling. 1: registreer je arbodienst bij het tabblad contracten. 2: Accordeer de machtiging gegevensuitwisseling bij het tabblad koppelingen. 3: Voer het contractnummer van de arbodienst in. 4: Wij zorgen ervoor dat de arbokoppeling tot stand komt. 5: Voortaan doe je ziek- en herstelmeldingen op één plek. Wel zo makkelijk! En minder kans op fouten. a.s.r. rekent geen kosten voor deze dienst.

Nadat wij de benodigde gegevens van de arbodienst hebben ontvangen richten wij de koppeling in. Hebben wij nog geen partnerovereenkomst gegevensuitwisseling met deze arbodienst? Dan nemen wij eerst contact met ze op.

Zo werkt de arbokoppeling

Heb je een Verzuimverzekering zonder verzuimbegeleiding, dan zorgt de arbokoppeling ervoor dat ziekmelding van je medewerker in het werk-geversportaal van a.s.r. automatisch bij de arbodienst terechtkomt, zodat de verzuimbegeleiding kan starten. 

De arbokoppeling maakt de verzuimadministratie voor jou als werkgever een stuk eenvoudiger: je meldt je medewerker ziek in het werkgeversportaal en a.s.r. stuurt de ziekmelding direct door naar de arbodienst. Je hoeft dus niet meer twee keer dezelfde gegevens in te voeren. Ook wijzigingen, zoals (deel)herstel, hoef je voortaan nog maar op één plek te doen.

Wat zijn de voordelen van de arbokoppeling?
Voor wie beschikbaar?
Wil je weten of wij voor jouw bedrijf een arbokoppeling kunnen maken? Hier vind je de lijst met aangesloten arbodiensten.

Ben je arbodienstverlener en wil je meer informatie over onze arbokoppeling, of je aanmelden? Neem dan contact op met onze afdeling Relatiebeheer op telefoonnummer (030) 278 41 40. Je kunt ook een e-mail sturen naar inkomen.relatiebeheer@asr.nl. Op onze informatiepagina voor arbodiensten en de arbokoppeling vind je ook meer informatie.
 
Wanneer wisselen we gegevens uit?

We wisselen gegevens uit met de arbodienst in geval van een ziekmelding, (deel-)herstel, advies (deel-)herstel (vanuit de arbodienst), of een herstelmelding. Meer informatie over welke gegevens we uitwisselen vind je hier. Wij wisselen alleen gegevens uit met arbodiensten met wie wij een Partnerovereenkomst gegevensuitwisseling hebben gesloten en waarvoor de werkgever een machtiging heeft afgegeven. Alle ingevoerde ziek- en herstelmeldingen in het werkgeversportaal worden dezelfde dag nog doorgestuurd naar de arbodienst.

 

Wijziging in een bestaande koppeling

Heb je al een actieve arbokoppeling maar wijzigt er iets, bijvoorbeeld je arbodienst? Geef dit dan per e-mail aan ons door: inkomen.relatiebeheer@asr.nl.

Heb je vragen? Neem dan contact op met je adviseur.