Ga naar de hoofdinhoud

Herstelbedrijf Belfor helpt bedrijven met specialistische schades

Belfor is een grote naam op het gebied van specialistische schades aan bedrijfsapparatuur, zoals schades door brand. Arnoud Klaren en Patrick Neeleman van Belfor leggen uit hoe zij deze schades op een duurzamere manier aanpakken. ‘We herstellen machines niet alleen, we verlengen ook de levensduur.’

Ontdek hoe Arnoud en Patrick te werk gaan

Experts Arnoud Klaren en Patrick Neeleman

Arnoud Klaren is general manager en Patrick Neeleman is manager marketing en sales, beiden bij het specialistische schadeherstelbedrijf Belfor. Met meer dan 550 kantoren en 14.000 werknemers is Belfor het grootste schadeherstelbedrijf ter wereld.

Machines zo snel mogelijk weer in bedrijf

‘Bedrijven willen bij schade vaak zo snel mogelijk weer door,’ vertelt general manager Arnoud Klaren. ‘Dat is begrijpelijk, maar het is niet verstandig om een beschadigde machine letterlijk te laten doordraaien. Zo kunnen er bijvoorbeeld schadelijke stoffen vrijkomen, die alles alleen maar verergeren. Meteen de noodknop indrukken en een plan van aanpak maken samen met een schadespecialist werkt uiteindelijk het snelst. Liefst binnen 24 uur, dan zijn machines ook zo snel mogelijk weer in bedrijf.’

Duurzamer tot in de details

Belfor is onderdeel van het herstelnetwerk van a.s.r.; een landelijk netwerk van herstellers die nu voor je klaarstaan en kwaliteit leveren waar je ook later nog op kunt vertrouwen. En die ook altijd kijken of het duurzamer kan. ‘Die duurzamere aanpak werkt bij ons door tot in de kleinste details,’ zegt manager marketing en sales Patrick Neeleman. ‘In de eerste plaats natuurlijk doordat we vooral herstellen in plaats van vervangen. Hiermee verlengen we ook meteen de levensduur. Verder gebruiken we onze eigen biologisch afbreekbare chemicaliën. Hiervoor hebben we zelfs eigen doseerpompen ontwikkeld, zodat we altijd zo min mogelijk gebruiken. En we hebben een speciale pasta om roet te verwijderen, die duurzamer en zuiniger in gebruik is dan vloeibare alternatieven.’

Tips voor ondernemers met specialistische schades

Elke specialistische schade is anders. Toch hebben Patrick en Arnoud nog een paar algemene tips voor ondernemers die hier slim mee om willen gaan:

Tip 1: Probeer het niet zelf op te lossen

‘Een specialistische schade vraagt om een specialistische hersteller. Schakel deze zo snel mogelijk in na het indrukken van de noodknop en probeer het niet zelf op te lossen. Het beste is om vooraf al via je adviseur uitgezocht te hebben waar je naartoe moet bellen in het geval van schade. Dat scheelt kostbare tijd als het er echt toe doet. Met name bij kleinere bedrijven zien we nog te vaak dat ze geen enkel noodplan klaar hebben.’

Tip 2: Leer van eerdere schades

‘Bespreek met je schadehersteller of je iets kunt doen om dezelfde schade in het vervolg te voorkomen. En bedenk dan meteen wat er nog meer zou kunnen gebeuren en of je daar ook iets tegen kunt doen. Bij Belfor vinden we het belangrijk om kennis op dit gebied van schade te delen. Daarom geven we bijvoorbeeld ook workshops, waarbij ook regelmatig schadespecialisten van a.s.r. zijn aangesloten.’

Tip 3: Investeer in preventief onderhoud

‘Ook met preventief onderhoud verklein je de kans op schade aan je bedrijfsapparatuur. Én verleng je de levensduur. Preventief onderhoud is daarom een belangrijk onderdeel van de duurzamere aanpak van Belfor.’

Meer over duurzaam schadeherstel voor bedrijven

Bij schade kun je snel door met ondernemen met hulp van duurzaam schadeherstel voor bedrijven. Met herstellers uit het herstelnetwerk van a.s.r. die nu klaarstaan, kwaliteit leveren waar je ook later op kan vertrouwen, en die altijd kijken of het duurzamer kan.