
Soople pakt schades bij bedrijven sneller en duurzamer aan
Als je schade in je bedrijf hebt, is het fijn als je bedrijf door kan draaien. Dennis Schuerink, bedrijfsleider bij schadeherstelbedrijf Soople, begrijpt dit als geen ander: ‘Schades herstellen is vaak duurzamer en ook nog eens sneller dan zomaar alles vervangen. Ook bij grote schades, waarbij je dit misschien niet meteen verwacht. Klanten kunnen zo vaak snel weer door met ondernemen.’
Expert Dennis Schuerink
Dennis Schuerink is bedrijfsleider bij Soople, een herstelbedrijf dat schades op een duurzamere manier wil herstellen. Soople werkt zowel voor bedrijven als voor particulieren.
Zo min mogelijk hinder voor je bedrijf
De slogan van Soople is ‘De klusdienst waar je blij van wordt!’ Iets wat Dennis haast dagelijks ervaart: ‘Juist die waardering maakt mijn werk zo leuk. Schadeklanten waarderen dat we snel reageren, normaalgesproken binnen 24 uur. Maar ook dat we echt met ze meedenken. Hierdoor kunnen we schades vaak duurzamer en sneller aanpakken. Met zo min mogelijk hinder voor het bedrijf én hun klanten.
Uiteenlopende bedrijven, uiteenlopende schades
Soople werkt voor de meest uiteenlopende bedrijven, die ook de meest uiteenlopende schades hebben: ‘Laatst hadden we bijvoorbeeld een kapsalon waarin de houten vloer onder water stond. De eigenaar vreesde al dat de hele vloer vervangen moest worden en dat de kapsalon tijdelijk dicht moest. Maar omdat we er op tijd bij waren, hebben we met speciale apparatuur de vloer nog snel kunnen drogen. Daarna hoefden we alleen maar één lekkend onderdeeltje van de vloerverwarming te vervangen. Hierdoor was het probleem snel opgelost, en duurzamer dan vervanging van de vloer. Een heel andere schade die we laatst hadden was bij een betaalde parkeergarage, waar de hele roldeur uit de ophanging was gereden. Dit was een wat grotere schade, die niet binnen een paar dagen gerepareerd was. We hebben toen als tijdelijke oplossing een nooddeur geplaatst. Alles was zo tijdelijk even wat minder mooi afgewerkt, maar de beheerder kon zijn bedrijf wél gewoon laten doordraaien.’
Duurzaam schadeherstel steeds meer de standaard
Soople is deels eigendom van a.s.r. en onderdeel van een landelijk netwerk van herstellers die nu voor je klaarstaan en kwaliteit leveren waar je ook later nog op kunt vertrouwen. En die ook altijd kijken of het duurzamer kan. a.s.r. betaalt deze herstelbedrijven rechtstreeks, dus je hoeft als klant niets zelf voor te schieten. Dennis verwacht dat duurzaam schadeherstel steeds meer de standaard zal worden: ‘a.s.r. is hier als koploper al langer mee bezig en ik merk in de praktijk dat de vraag hiernaar alleen maar groeit. Zeker ten opzichte van volledig vervangen of simpelweg een schadebedrag uitgekeerd krijgen. Soms gaan we in overleg met een schadeklant zelfs nog een stapje verder, bijvoorbeeld door bij een herstelklus meteen extra isolatie aan te brengen. Ondernemers vinden het dan geen probleem dat de extra isolatie voor eigen rekening komt. Vaak willen ze zelf ook graag hun bedrijf verduurzamen.’
Tips voor ondernemers die schades slim willen aanpakken
In de dagelijkse praktijk heeft Dennis al veel verschillende schades meegemaakt. Daar zaten ook gevallen van pure pech tussen, waar ondernemers zelf niet zoveel aan konden doen. Toch heeft Dennis wel een paar tips voor ondernemers die slim met schades willen omgaan:
Tip 1: Schade aanpakken begint met schade voorkomen
‘Versleten of slecht aangelegde elektriciteitskabels zorgen voor een verhoogd brandgevaar. Denk hierbij bijvoorbeeld aan extra aangelegde kabels voor elektrische voertuigen. Laat je bekabeling daarom periodiek keuren door een specialist. Vaak eisen verzekeraars ook zo'n periodieke herkeuring. En aansluitend hierbij: zorg voor rookmelders en controleer ook regelmatig of deze nog goed werken.’
Tip 2: Onderneem bij schade zo snel mogelijk actie
‘Als je tóch schade hebt, neem dan zo snel mogelijk contact op met je adviseur. Hoe sneller een herstelbedrijf aan de slag kan, hoe kleiner de kans op gevolgschade. Dat is bijvoorbeeld zeker het geval bij waterschade, waar wij bij Soople het meest mee te maken krijgen. We hebben speciale apparatuur om alles snel te drogen, waardoor er vaak nog veel te redden valt. Daarom willen we er liefst snel bij zijn.’
Tip 3: Ga bij schade zoveel mogelijk door met ondernemen
‘Aansluitend bij mijn vorige tip en mijn voorbeeld van de kapsalon: hang niet meteen een bordje op met ‘wegens omstandigheden gesloten’. Wat op het eerste gezicht een grote schade lijkt, hoeft niet altijd een grote schade te zijn. Als wij bij je bedrijf langs geweest zijn, dan weet je heel snel waar je aan toe bent. En valt het toch tegen, dan is er vaak ook altijd nog een tijdelijke noodreparatie mogelijk. Zodat jij zo goed mogelijk door kunt met ondernemen.’
Meer over duurzaam schadeherstel voor bedrijven
Bij schade kun je snel door met ondernemen met hulp van duurzaam schadeherstel voor bedrijven. Met herstellers uit het herstelnetwerk van a.s.r. die nu klaarstaan, kwaliteit leveren waar je ook later op kan vertrouwen, en die altijd kijken of het duurzamer kan.