Schadeverzekering Service & contact
Heb je een vraag over de verhuizing van je Aegon schadeverzekering naar a.s.r.? Bekijk dan onze verhuispagina.
Waar gaat je vraag over?
Heb je jouw verzekering zelf afgesloten, bijvoorbeeld via onze website? Of wil je een verzekering afsluiten via onze website? Kies hieronder dan voor Ik kies zelf van a.s.r.
Heb je jouw verzekering afgesloten via een adviseur? Of wil je een verzekering afsluiten via een adviseur? Kies hieronder dan voor a.s.r.
Direct naar
Veelgestelde vragen
Eind december 2024 hebben wij voor de laatste keer de jaarlijkse cashback uitgekeerd als je meerdere verschillende Ik kies zelf-verzekeringen had en voldeed aan de voorwaarden van het voordeelpakket Ik kies zelf van a.s.r. In 2025 zijn we gestopt met de cashback. Kwam je in aanmerking voor de cashback in 2024? Dan heb je hier uiterlijk 31 december 2024 per e-mail bericht van gekregen.
Het was geen gemakkelijke beslissing om te stoppen met de jaarlijkse cashback, maar bij Ik kies zelf van a.s.r. streven we ernaar om verzekeren zo simpel mogelijk te houden. Jij regelt al je verzekeringszaken online en wij zorgen voor een passende premie. De afgelopen jaren zijn de kosten gestegen, ook die van verzekeringen. Om onze premies zo scherp mogelijk te houden, hebben we besloten om na de uitbetaling eind december 2024, te stoppen met de cashback. Zo kan elke klant, of hij nu één of meer verzekeringen heeft, profiteren van een zo scherp mogelijke premie.
Wat betekent het stoppen van de jaarlijks cashback voor mijn premie?
Elk jaar bekijken we hoeveel premie nodig is om al onze klanten goed te verzekeren. Aan het begin van elk nieuw verzekeringsjaar laten we je weten wat je premie voor dat jaar is. De premie kan stijgen door bijvoorbeeld inflatie of hogere kosten voor schadeherstel. De premie voor de autoverzekering kan ook dalen als je een jaar zonder schade hebt gereden. We proberen de premie voor iedereen zo scherp mogelijk te houden, of je nu één of meerdere verzekeringen bij ons hebt. Door te stoppen met de cashback, willen we een eventuele premiestijging zo klein mogelijk maken.
Ik kan bij een andere verzekeraar wel voordeel krijgen als ik meerdere verzekeringen afsluit. Waarom bij jullie niet (meer)?
Het is altijd goed om verzekeringen te vergelijken. Kijk daarbij naar wat je uiteindelijk betaalt. Bij Ik kies zelf van a.s.r. maken we verzekeren simpel: je sluit je verzekering makkelijk online af en wijzigingen doorvoeren is in een paar klikken geregeld. Je ziet meteen wat dit betekent voor je dekking en premie. We bieden een voordelige premie voor iedereen, of je nu één of meerdere verzekeringen hebt.
Je kunt je verzekering op elk gewenst moment wijzigen. Log hiervoor in op je a.s.r. account en wijzig je gegevens of die van je verzekering.
Wat jammer dat je jouw verzekering wilt opzeggen. Als je jouw verzekering wilt opzeggen dan kan dat in je a.s.r. account. Log in en ga naar de verzekering die je wilt opzeggen en klik onderaan op 'Naar opzeggen'. Geef daarbij aan wat de reden is van je opzegging.
Kun je niet inloggen of kun je je Ik kies zelf van a.s.r. verzekering niet terugvinden in je account? Neem dan contact met ons op.
Heb je alleen een Kortlopende reis, Kortlopende annulering of Doorlopende verzekering voor reizen (voorheen Europeesche)? Dan heb je geen a.s.r. account. Voor deze verzekeringen kun je zelf geen wijziging doorvoeren. Wil je iets wijzigingen aan deze verzekeringen? Neem dan contact met ons op.
Voor de andere schadeverzekeringen van Ik kies zelf van a.s.r. heb je een account en kun je zelf al je verzekeringszaken regelen of een nieuwe verzekering bijsluiten.
Kun je niet inloggen of kun je je Ik kies zelf van a.s.r. verzekering niet terugvinden in je account? Neem dan contact met ons op.
Je premie wordt afgeschreven via automatisch incasso. Daarmee besparen we kosten en dat zie je terug in onze premies. Bij het afsluiten van je verzekering machtig je ons om de premie maandelijks af te schrijven via automatische incasso. Je hoeft je premie dus niet zelf over te maken.
Kijk voor een overzicht van al je betalingen in je a.s.r. account. Je ziet hier precies per verzekering wat je al betaald hebt, wat je nog moet betalen en op welke datum wij de premie afschrijven.
Heb je problemen met het betalen van je premie? Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.
Je kunt alle verzekeringen van Ik kies zelf van a.s.r. gemakkelijk en snel zelf online afsluiten.
Voor welke verzekering wil je jouw premie berekenen?
Log in op je a.s.r. account en wijzig je adres onder het tabblad 'Mijn gegevens'. Wij zullen de adreswijziging zo snel mogelijk verwerken. Enkele dagen later zal er een nieuw polisblad klaarstaan met het nieuwe adres.
Heb je een inboedel- of woonhuisverzekering? Wijzig in dat geval ook het risicoadres van de betreffende verzekering. Anders is je nieuwe woning niet verzekerd.
Heb je een autoverzekering? Je adreswijziging kan een premiewijziging tot gevolg hebben. Deze premie staat op je nieuwe polisblad vermeld. Het adres op je Internationale Motorrijtuigverzekeringskaart (IMK) wordt pas aangepast per jaarlijkse verlengingsdatum.
Je kunt je polisvoorwaarden terugvinden in je a.s.r. account. Ben je op zoek naar alle voorwaarden? Die vind je op onze voorwaardenpagina.
Een dierbare verliezen is een ingrijpende gebeurtenis. Wij helpen je graag met het beëindigen of overzetten van de lopende verzekeringen. Neem hiervoor contact met ons op.
Op onze speciale verhuispagina vind je alle informatie over de verhuizing en het antwoord op veelgestelde vragen.
Toch liever écht contact?
Wil je iets wijzigen aan je verzekering? In veel gevallen kan dit via je a.s.r. account.
Livechat
Chat met een medewerker
Werkdagen 08.30 – 21.00 uur
Zaterdag 09.00 - 17.00 uur
Noodnummer
(030) 699 070824/7 bereikbaar
Let op:Voor als je een noodgeval hebt gerelateerd aan je:
- Kortlopende reisverzekering
- Kortlopende annuleringsverzekering
- Of was je hiervoor klant bij de Europeesche?
Ook vanuit het buitenland bereikbaar