Ga naar de hoofdinhoud
Home Zakelijk Groeimeter Uitslagpagina: jouw bedrijf bevindt zich in de expansiefase!

Jouw bedrijf bevindt zich in de expansiefase!

Volgens de Groeimeter bevindt jouw bedrijf zich momenteel in de expansiefase. In deze fase ben je bewust bezig met verder groeien, waarbij je dezelfde kwaliteit wil blijven bieden. Dit vraagt om gestructureerd, gedisciplineerd en gefocust leiderschap. 

Expert Jeroen legt jouw kansen in de expansiefase uit
De top 3 tips voor jouw bedrijf richting de volgende groeifase
  1. Je bent al enige tijd succesvol. Vraag daarom actief om een kritische blik, bijvoorbeeld van partners, medewerkers, een raad van advies of bevriende ondernemers. En durf samen ook kritisch te zijn als het gaat om duurzaamheid en de houdbaarheid van jullie keuzes op de langere termijn. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een duurzaam inkoopbeleid.
  2. Als je verder wil groeien, is personeel aannemen erg belangrijk. Ga hier dus gericht naar op zoek en zorg dat je op tijd vacatures uitzet.
  3. Organiseer regelmatig teambuildingsactiviteiten en interne evenementen die een positieve bedrijfscultuur bevorderen. Hiermee draag je bij aan de veerkracht en inzetbaarheid van je medewerkers.

Daarnaast is het goed om te weten welke duurzaamheidsregels vanaf 2024 gevolgen kunnen hebben voor jouw bedrijf. Bedrijfsjurist Arthur vertelt je hier meer over.

Whitepaper over alle groeifases

In onze whitepaper ‘Gezond groeien als ondernemer’ lees je meer over het 5 fasen-groeimodel. Bij elke groeifase vertellen we je welke kansen en uitdagingen je kunt verwachten.

Jeroen over groeien volgens het groeimodel

De Groeimeter is gebaseerd op het groeimodel ‘The five Stages of Small Business Growth’ van Neil C. Churchill en Virginia L. Lewis. In dit artikel legt Jeroen Loef, strategisch adviseur ondernemerschapsonderwijs, het groeimodel uit. ‘Er is nog altijd geen model dat het fundamenteel anders en beter uitlegt.’.

Lees hier meer over het groeimodel
Zo zorgt ondernemer Marije voor bedrijfsgroei

Marije de Vries wil met haar bedrijf Fitter Nederland werknemers van Nederlandse bedrijven fitter en gezonder maken. In dit artikel vertelt zij hoe zij dit aanpakt, met aandacht voor vitaliteit en groei van haar eigen bedrijf en werknemers. ‘We groeien snel als bedrijf en daarom bepalen we opnieuw onze focus.’

Lees hier het verhaal van Marije