Ga naar de hoofdinhoud
Home Zakelijk Groeimeter Uitslagpagina: jouw bedrijf bevindt zich in de volwassenheidsfase!

Jouw bedrijf bevindt zich in de volwassenheidsfase!

Volgens de Groeimeter bevindt jouw bedrijf zich momenteel in de meest volwassen fase. In deze fase is je bedrijf gericht op strategische samenwerkingsverbanden.

Expert Jeroen legt jouw kansen in de volwassenheidsfase uit
De top 3 tips voor jouw bedrijf in deze fase
  1. Investeer gericht in medewerkers, programma's en tools die zorgen dat je kan blijven vernieuwen. Misschien is het overnemen van een kleinere, vernieuwende concurrent een goede methode hiervoor. Goed voorbereid zijn op verschillende scenario's is hierbij heel belangrijk.
  2. Zijn er bedrijfsonderdelen die misschien niet meer goed bij je bedrijf passen? Of onderdelen die een bedrijf op zichzelf kunnen zijn? Bespreek eens met de teamleiders of het een goed idee is om bepaalde bedrijfsonderdelen bij een andere partij te beleggen.
  3. Blijf met name in deze fase investeren in duurzaamheid. Als marktleider wordt er naar je gekeken en is het belangrijk om hier het voortouw in te nemen.

Daarnaast is het goed om te weten welke duurzaamheidsregels vanaf 2024 gevolgen kunnen hebben voor jouw bedrijf. Bedrijfsjurist Arthur vertelt je hier meer over.

Whitepaper over alle groeifases

In onze whitepaper ‘Gezond groeien als ondernemer’ lees je meer over het 5 fasen-groeimodel. Bij elke groeifase vertellen we je welke kansen en uitdagingen je kunt verwachten.

Jeroen over groeien volgens het groeimodel

De Groeimeter is gebaseerd op het groeimodel ‘The five Stages of Small Business Growth’ van Neil C. Churchill en Virginia L. Lewis. In dit artikel legt Jeroen Loef, strategisch adviseur ondernemerschapsonderwijs, het groeimodel uit. ‘Er is nog altijd geen model dat het fundamenteel anders en beter uitlegt.’

Lees hier meer over het groeimodel
Zo zorgt ondernemer Marije voor bedrijfsgroei

Marije de Vries wil met haar bedrijf Fitter Nederland werknemers van Nederlandse bedrijven fitter en gezonder maken. In dit artikel vertelt zij hoe zij dit aanpakt, met aandacht voor vitaliteit en groei van haar eigen bedrijf en werknemers. ‘We groeien snel als bedrijf en daarom bepalen we opnieuw onze focus.’

Lees hier het verhaal van Marije