Ga naar de hoofdinhoud
Home We kregen lucht van benauwdheid bij onze hond en kat
Peuter leest een tijdchrift - Dit is de tijd van doen - a.s.r.

We kregen lucht van benauwdheid bij onze hond en kat

27 maart 2019

We krijgen veel reacties op onze commercials. Veel leuke reacties, maar ook wel vragen en kritiek. We lezen alles en kijken bij elke opmerking of het terecht is of niet en of we iets moeten aanpassen. En soms doen we dat. Zoals nu.

Vragen

De afgelopen weken kregen we veel reacties op onze commercials. Leuke reacties, zoals mensen die vragen of wij de song op Spotify willen plaatsen, kinderen die heel enthousiast ‘dit is de tijd van doen’ rappen en zelfs feestende volwassenen die los gaan op ‘dit is de tijd van doen’. Maar ook vragen en kritiek. Van ‘ik vind rappers niet leuk’,‘waarom zit er iemand met een hoofddoek in jullie commercial’ tot ‘waarom speelt er een donkere man in?’ Van de laatste twee nemen we uiteraard altijd afstand. We krijgen trouwens ook doodsverwensingen en ook dat vinden we best schokkend.

Terecht of niet?

We lezen alles en kijken bij elke opmerking of het een terechte opmerking is of niet en of we iets moeten aanpassen. En op onze social media kanalen verwijderen we soms reacties omdat er in gescholden of gevloekt wordt. Dat vinden we niet nodig. Veel opmerkingen die we krijgen, hebben te maken met smaak of met de kijk op de wereld van mensen. Voor a.s.r. hoort iedereen erbij en we dromen van een wereld waarin iedereen dat vindt. Dus aanpassen doen we lang niet altijd.

Hond en kat met platte neus
Hond en kat

Maar soms zien ook wij iets over het hoofd. We kregen de afgelopen weken reacties van een hondentrainer en vertegenwoordigers van Dier & Recht en van de Beroepsvereniging voor Dierenartsen. Over dat de hond en de kat in onze commercial, vanwege de platte neus en de doorfokkerij, eigenlijk altijd hoofdpijn hebben en moeilijk kunnen ademen. En dat onze commercial ervoor zorgt dat misschien meer mensen deze dieren willen hebben, wat er weer voor kan zorgen dat er meer dieren worden gefokt. En dat willen we natuurlijk niet op ons geweten hebben. Dus hebben we de commercial aangepast. Wat vinden julllie van het resultaat? Laat het ons weten op onze Facebookpagina.

Christel van Capelleveen

Meer verhalen over Duurzaam Leven